BirgitS BirgitS skrev:
Nej, de skyller inte på Ukraina-kriget, det är bara ditt påhitt.
Varför ljuga i detta?

Det står ju i klartext i artikel

Vill du att jag citerar det?

BTW

"Jag ser att RT "Russia today söker medarbetare i europe"

???
 
B b8q skrev:
Nja, pandemin är bara över för de vaccinerade och de som redan fått covid och har antikroppar. Många dör fortfarande av (inte bara med) covid varje dag, främst ovaccinerade.
Yoyo och dom dyker på för vaccination i mitten mars tror du! :)

Testa att tänka lite själv som omväxling
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Yoyo och dom dyker på för vaccination i mitten mars tror du! :)

Testa att tänka lite själv som omväxling
Du har otur när du tänker. Igen…
 
Vissa här tänker själva och samlar information från vederhäftiga källor och landar i nyanserade beslut.

Andra har låst sina åsikter i en politiks kontext och förlorar förmågan till fritt och kritiskt tänkande,

Tragiskt och en väg som jag hade hoppats slippa se här när jag började skriva i tråden. Nu vet jag iaf lite bättre.

Det viktiga är inte hur Sverige hanterat pandemin (och vad vi kunna lära) utan att försvara dem som hanterat dem, oavsett utfall.

Ping alla som känner igen sig
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Vissa här tänker själva och samlar information från vederhäftiga källor och landar i nyanserade beslut.

Andra har låst sina åsikter i en politiks kontext och förlorar förmågan till fritt och kritiskt tänkande,

Tragiskt och en väg som jag hade hoppats slippa se här när jag började skriva i tråden. Nu vet jag iaf lite bättre.

Det viktiga är inte hur Sverige hanterat pandemin (och vad vi kunna lära) utan att försvara dem som hanterat dem, oavsett utfall.

Ping alla som känner igen sig
Ja, du har verkligen låst dig vid dina förutfattade åsikter.

Oavsett hur verkligheten ser ut så hävdar du att Svenska myndigheter är bottenskrapet på planeten. Och Norges dito är motsatsen.

Detta mönstret följer du till 180%.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, du har verkligen låst dig vid dina förutfattade åsikter.

Oavsett hur verkligheten ser ut så hävdar du att Svenska myndigheter är bottenskrapet på planeten. Och Norges dito är motsatsen.

Detta mönstret följer du till 180%.
Vi talar väl om FHM eller hur?

Inte om alla andra 300 myndigheter, eller hur?

Du har alltid så svårt att förstå att det är tyvärr omöjligt att föra en intellektuell diskussion.

Vilket iof inte hindrat dig det minsta.
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Vi talar väl om FHM eller hur?

Inte om alla andra 300 myndigheter, eller hur?

Du har alltid så svårt att förstå att det är tyvärr omöjligt att föra en intellektuell diskussion.

Vilket iof inte hindrat dig det minsta.
Personangrepp tar du till när man träffat rätt.

Regeringen och FHM sågar du jämt ja, likväl som att Norge är bäst, till och med när de har den snabbaste smittspridningen i hela Europa.

Du är den mest förutsägbara personen i covidtrådarna. Du har stått i samma hörne i två år…
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Ja, du har verkligen låst dig vid dina förutfattade åsikter.

Oavsett hur verkligheten ser ut så hävdar du att Svenska myndigheter är bottenskrapet på planeten. Och Norges dito är motsatsen.

Detta mönstret följer du till 180%.
Det är verkligen knepigt med folks reaktioner även nu när vi har mycket av svaren, skulle nog tro att om man tar Sveriges överdödlighet tillsammans med de avsevärt mindre skador vi åsamkat befolkning och samhälle jämfört med de andra länderna, så är vi hästlängder före tvåan i europa.

Jag har rest en hel del nu senaste veckorna och i alla länder är det samma konversation, i medier och bland folk, -vi skulle ha gjort som Sverige, alla ser oss som ett föredömme och de skäms för att de bitvis uttalade sig negativt.

Här hemma finns det dock en envis klick som önskar att vi hade gjort mer som de länder som både har haft en väsentligt större dödlighet och orsakat stora skador och lidanden, som de förmodligen kommer få dras med i ett par generationer framöver. Det är helt oförklarligt för en vanlig människa. Att skämmas för sitt gnäll hade varit en långt rimligare reaktion.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Personangrepp tar du till när man träffat rätt.
Den är ju din specialitet!

Jag kunde räkna upp hundratals mot mig.

Men i allt väsentligt hade vi rätt och du/ni hade fel.

Fundera ett ögonblick hur du/ni hamnade på fel sida nu när facit har givits?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Yoyo och dom dyker på för vaccination i mitten mars tror du! :)

Testa att tänka lite själv som omväxling
Nej, jag tror inte att folk som vägrat vaccin hittills kommer att ta det nu heller. Men det ska väl inte hindra sjukvården och vetenskapen från att fortsätta sitt arbete att försöka få fler att överleva???
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nej, jag tror inte att folk so

m vägrat vaccin hittills kommer att ta det nu heller. Men det ska väl inte hindra sjukvården och vetenskapen från att fortsätta sitt arbete att försöka få fler att överleva???
Det puckade är att lägga det till mitten av mars när smittan i stort är över. Det skulle ju ha hänt betydligt tidigare för att få någon effekt över huvud taget.

Misslyckande kommer som sagt att skylla på konflikten i Ukraina. Patetisk.

Men detta insåg ju vi fritänkare redan i januari när det lanserades.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Varför ljuga i detta?
Det står ju i klartext i artikel
Vill du att jag citerar det?
Ja tack, för artikeln du länkade till är bakom betalvägg.
 
B b8q skrev:
Ja tack, för artikeln du länkade till är bakom betalvägg.
Ja tyvärr är inte alla nyheter gratis längre. Menså var det också med tv-licensen . Så vill man hänga med kan det kosta några kronor, med prisväst imo.

Om jag citerar kommer Birgitt på direkten och hävdar upphovsrättsbrott.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Ja tyvärr är inte alla nyheter gratis längre. Menså var det också med tv-licensen . Så vill man hänga med kan det kosta några kronor, med prisväst imo.

Om jag citerar kommer Birgitt på direkten och hävdar upphovsrättsbrott.
1. Om du nu inte vill citera när det kommer till kritan, varför erbjöd du dig då?

2. Så länge du följer upphovsrättslagen och citaträtten, så har jag svårt att tro att någon skulle gnälla.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vad tycker ni om vi som krigat här skulle "outa" oss själva i presentationstråd?

Vore trevligt att veta vem som är vem som på Faecbook tex?

Börjar gärna om fler är på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.