1 014 363 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Vissa här tänker själva och samlar information från vederhäftiga källor och landar i nyanserade beslut.
Andra har låst sina åsikter i en politiks kontext och förlorar förmågan till fritt och kritiskt tänkande,
Tragiskt och en väg som jag hade hoppats slippa se här när jag började skriva i tråden. Nu vet jag iaf lite bättre.
Det viktiga är inte hur Sverige hanterat pandemin (och vad vi kunna lära) utan att försvara dem som hanterat dem, oavsett utfall.
Ping alla som känner igen sig
Andra har låst sina åsikter i en politiks kontext och förlorar förmågan till fritt och kritiskt tänkande,
Tragiskt och en väg som jag hade hoppats slippa se här när jag började skriva i tråden. Nu vet jag iaf lite bättre.
Det viktiga är inte hur Sverige hanterat pandemin (och vad vi kunna lära) utan att försvara dem som hanterat dem, oavsett utfall.
Ping alla som känner igen sig
Ja, du har verkligen låst dig vid dina förutfattade åsikter.Ulltand skrev:
Vissa här tänker själva och samlar information från vederhäftiga källor och landar i nyanserade beslut.
Andra har låst sina åsikter i en politiks kontext och förlorar förmågan till fritt och kritiskt tänkande,
Tragiskt och en väg som jag hade hoppats slippa se här när jag började skriva i tråden. Nu vet jag iaf lite bättre.
Det viktiga är inte hur Sverige hanterat pandemin (och vad vi kunna lära) utan att försvara dem som hanterat dem, oavsett utfall.
Ping alla som känner igen sig
Oavsett hur verkligheten ser ut så hävdar du att Svenska myndigheter är bottenskrapet på planeten. Och Norges dito är motsatsen.
Detta mönstret följer du till 180%.
Vi talar väl om FHM eller hur?Nissens skrev:
Inte om alla andra 300 myndigheter, eller hur?
Du har alltid så svårt att förstå att det är tyvärr omöjligt att föra en intellektuell diskussion.
Vilket iof inte hindrat dig det minsta.
Personangrepp tar du till när man träffat rätt.Ulltand skrev:
Regeringen och FHM sågar du jämt ja, likväl som att Norge är bäst, till och med när de har den snabbaste smittspridningen i hela Europa.
Du är den mest förutsägbara personen i covidtrådarna. Du har stått i samma hörne i två år…
Det är verkligen knepigt med folks reaktioner även nu när vi har mycket av svaren, skulle nog tro att om man tar Sveriges överdödlighet tillsammans med de avsevärt mindre skador vi åsamkat befolkning och samhälle jämfört med de andra länderna, så är vi hästlängder före tvåan i europa.Nissens skrev:
Jag har rest en hel del nu senaste veckorna och i alla länder är det samma konversation, i medier och bland folk, -vi skulle ha gjort som Sverige, alla ser oss som ett föredömme och de skäms för att de bitvis uttalade sig negativt.
Här hemma finns det dock en envis klick som önskar att vi hade gjort mer som de länder som både har haft en väsentligt större dödlighet och orsakat stora skador och lidanden, som de förmodligen kommer få dras med i ett par generationer framöver. Det är helt oförklarligt för en vanlig människa. Att skämmas för sitt gnäll hade varit en långt rimligare reaktion.
Nej, jag tror inte att folk som vägrat vaccin hittills kommer att ta det nu heller. Men det ska väl inte hindra sjukvården och vetenskapen från att fortsätta sitt arbete att försöka få fler att överleva???Ulltand skrev:
Det puckade är att lägga det till mitten av mars när smittan i stort är över. Det skulle ju ha hänt betydligt tidigare för att få någon effekt över huvud taget.B b8q skrev:
Misslyckande kommer som sagt att skylla på konflikten i Ukraina. Patetisk.
Men detta insåg ju vi fritänkare redan i januari när det lanserades.
1. Om du nu inte vill citera när det kommer till kritan, varför erbjöd du dig då?Ulltand skrev:
2. Så länge du följer upphovsrättslagen och citaträtten, så har jag svårt att tro att någon skulle gnälla.