optimum
Då fick jag rätt igen om att åtgärderna var för lite och för sent.

Dagens Industri om coronakommissionen rapport.

Skärmdump av en nyhetsartikel som diskuterar Coronakommissionens rapport och kritiken mot Sveriges smittskyddsåtgärder.
 
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Uppdaterade siffror
[bild]
Mycket "fina" siffror för Svärje med tanke på våra förutsättningar jämfört med övriga Norden!
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Uppdaterade siffror
[bild]
Kvinna i demonstrationståg med texten "Jag är inte vaccinerad, jag tror inte att vaccin fungerar" på tröjan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att damen med glasögonen skulle behöva kolla den statistiken.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Så efter en två kilometer lång tråd om munskydd fick vi rätt även från kommissionen.

Vad betyder det n IRL? Ett rätt sort antal döda helt pga en oprofessionell FHM.


""Folkhälsomyndigheten gjorde fel som inte rekommenderade munskydd till befolkningen våren 2020, konstaterar Coronakommissionen i sin slutrapport.""

""enligt kommissionen borde myndigheten ha beaktat försiktighetsprincipen i stället.

– Den säger inte att man ska tassa försiktigt fram om det kommer ett okänt hot, vilket en del kanske tror. Principen innebär att man inte ska vänta på ny och bättre kunskap, utan att man ska agera snabbt och kraftfullt. Om det brinner skickar man först inte en brandbil, utan flera. Först därefter skalar man ner, om situationen så tillåter, säger Mats Melin.

Enligt kommissionen fanns det flera saker som talade för munskydd redan tidigt under våren 2020."" //DN
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Då fick jag rätt igen om att åtgärderna var för lite och för sent.

Dagens Industri om coronakommissionen rapport.

[bild]
Du är så kompetent…
Du har fortfarande inte begripit syftet med de rapporterna. Så det kommer du nog inte att göra i framtiden heller..
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Så efter en två kilometer lång tråd om munskydd fick vi rätt även från kommissionen

""Folkhälsomyndigheten gjorde fel som inte rekommenderade munskydd till befolkningen våren 2020, konstaterar Coronakommissionen i sin slutrapport.""

""enligt kommissionen borde myndigheten ha beaktat försiktighetsprincipen i stället.

– Den säger inte att man ska tassa försiktigt fram om det kommer ett okänt hot, vilket en del kanske tror. Principen innebär att man inte ska vänta på ny och bättre kunskap, utan att man ska agera snabbt och kraftfullt. Om det brinner skickar man först inte en brandbil, utan flera. Först därefter skalar man ner, om situationen så tillåter, säger Mats Melin.

Enligt kommissionen fanns det flera saker som talade för munskydd redan tidigt under våren 2020."" //DN

Så efter två kilometer munskyddstråd fick vi rätt även från kommissionen
Och nu är du igång med dina tolkningar igen… :rolleyes:
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och nu är du igång med dina tolkningar igen… :rolleyes:
Är det svårt att begripa för dig att det är vad kommissionen skriver?

"""Folkhälsomyndigheten gjorde fel som inte rekommenderade munskydd till befolkningen våren 2020, konstaterar Coronakommissionen i sin slutrapport.""
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Uppdaterade siffror
[bild]
Japp, det är det jag sagt hela tiden. Eftersom dödligheten inte varit speciellt hög i Sverige under pandemin, så kan inte heller överdödligheten ha varit uppseendeväckande hög. Enkel logik.

Då är det bekräftat.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Även här fick vi rätt enligt kommissionen.

""Regeringen gjorde sig beroende av Folkhälsomyndigheten och lät dem hålla ”den beryktade taktminnen”.

Åtgärderna var dessutom för få – och sattes in för sent.

En försiktighetsprincip borde ha gällt i pandemins inledning, anser Coronakommission som på fredagen lämnade in sitt slutbetänkande kring hur regeringen hanterat pandemin."" //DN
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och nu är du igång med dina tolkningar igen… :rolleyes:
Hmmm, det är viktiga erfarenheter vi kan dra från den här rapporten och förhoppningsvist så glöms den inte bort.

Sen mitt eget intryck efter att ha skummat innehållet är att jag håller inte med om att politikerna var för passiva, utan mer att politikerna helt enkelt är för svaga just nu i Sverige vilket gör dessa passiva.
Jämför man med Norge, Danmark och Finland har vi den klart svagaste regeringen!
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Så efter en två kilometer lång tråd om munskydd fick vi rätt även från kommissionen.

Vad betyder det n IRL? Ett rätt sort antal döda helt pga en oprofessionell FHM.


""Folkhälsomyndigheten gjorde fel som inte rekommenderade munskydd till befolkningen våren 2020, konstaterar Coronakommissionen i sin slutrapport.""

""enligt kommissionen borde myndigheten ha beaktat försiktighetsprincipen i stället.

– Den säger inte att man ska tassa försiktigt fram om det kommer ett okänt hot, vilket en del kanske tror. Principen innebär att man inte ska vänta på ny och bättre kunskap, utan att man ska agera snabbt och kraftfullt. Om det brinner skickar man först inte en brandbil, utan flera. Först därefter skalar man ner, om situationen så tillåter, säger Mats Melin.

Enligt kommissionen fanns det flera saker som talade för munskydd redan tidigt under våren 2020."" //DN
Märkligt att det gått så bra för Sverige då. :D
Kolla @djac :s graf ovan. :)
 
Nissens
P paralun skrev:
Hmmm, det är viktiga erfarenheter vi kan dra från den här rapporten och förhoppningsvist så glöms den inte bort.

Sen mitt eget intryck efter att ha skummat innehållet är att jag håller inte med om att politikerna var för passiva, utan mer att politikerna helt enkelt är för svaga just nu i Sverige vilket gör dessa passiva.
Jämför man med Norge, Danmark och Finland har vi den klart svagaste regeringen!
Det kan du ju tycka, men de har fått ett riktigt bra resultat i pandemin. Kolla grafen djac lade in ovan.

Med de förutsättningar vi haft dessutom.
 
Nissens Nissens skrev:
Märkligt att det gått så bra för Sverige då. :D
Kolla @djac :s graf ovan. :)
Jo men vi hade kunnat rädda många fler med snabbare åtgärder plus sparat en massa sjukvårdskostnader.
Sen på det stora hela så har vi klarat oss bra.
 
P paralun skrev:
Jo men vi hade kunnat rädda många fler med snabbare åtgärder plus sparat en massa sjukvårdskostnader.
Sen på det stora hela så har vi klarat oss bra.
Ja, speciellt att skydda våra äldre på sina boenden, där är det IG för Sverige :(
 
  • Gilla
  • Ledsen
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Även här fick vi rätt enligt kommissionen.

""Regeringen gjorde sig beroende av Folkhälsomyndigheten och lät dem hålla ”den beryktade taktminnen”.

Åtgärderna var dessutom för få – och sattes in för sent.

En försiktighetsprincip borde ha gällt i pandemins inledning, anser Coronakommission som på fredagen lämnade in sitt slutbetänkande kring hur regeringen hanterat pandemin."" //DN
Det vore klädsamt om du räknar upp alla fel du haft också.
Dessutom verkar du tro att den där rapporten är någon slags facit. Du har ju gnällt på precis allt myndigheterna gjort, och sedan kan du inte acceptera att resultatet är riktigt bra. Ddt bevisar ju att du har fel. Kan du ens förnimma vad jag menar?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.