1 014 605 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Så nu börjar du med cherry picking också? 2019 kanske är det året som haft lägst dödlighet i modern tid så det är ju fånigt att jämföra med det året. Och åter igen, exceptionellt låg dödlighet 2019 betyder att vi hade ovanligt många äldre o sköra 2020. Ändå stack inte dödligheten ut speciellt mycket 2020.BirgitS skrev:
Under en 20årsperiond så tillhör 2020 de 7 åren med lägst dödlighet.
Just invandrargrupper tillhör ju de som drabbast hårdast av pandemin så ditt resonemang håller inte riktigt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Så med andra ord så har de inte sagt något om medicinen...P paralun skrev:
Det var den vi diskuterade. Vad du diskuterade vet nog inte vi andra heller.
Njau... man kan alttid "nojja sig över saker och ting" men jag själv har då mycket stort förtroende för de tre som modigt steg fram, inkl Magnus Gisslen.(hoppas han får en staty på avenyn)BirgitS skrev:
Frågar samma sak, vad är du rädd för egentligen?
Jo det tydliga budskapet är ju att dessa tre anser att man har full kontroll över pandemin oavsett ensklilt läkemedel, hur svårt kan det vara att förstå?Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Ja och HIV är inte heller en samhällsfara, så självklart vill inte vården ha bästa tänkbara medicin etc...P paralun skrev:
Klart läkarna vill ha bästa möjliga mediciner och vi talar inte om så få personer som det kan vara intressant för.
Jo just Gisslen gjorde då sitt yttersta som läkare för att just rädda HIV.smittade. (kolla hans CV)Fairlane skrev:
Vad vill du egentligen?
Men eftersom både du och FHM har landat i ett beslut om att INTE vaccienra +5 så efterfrågar jag nu den risk-nytta-balans analysen från dig och FHM.BirgitS skrev:
Ett sådant beslut måste väl rimligen vara väl vetenskapligt underbyggt.
Enbart fånigt att man ska utsätta små barn för vaccinatoner för att skydda "nojjiga" äldre.Ulltand skrev:
"Utsätta barn för vaccinationer"P paralun skrev:
Det finns ingen enskild uppfinning i mänsklighetens historia som räddat så många människoliv (främst barn) som vaccinet har.
Man vaccinerar regelbundet barn från spädbarnsåldern sedan länge.
En vaccination är ett ofarligt sätt att lura immunförsvaret att det blivit angripet och immunförsvaret producerar de antikroppar som behövs för att senare kunna bekämpa den verkliga fienden. Man kom på det på 1700-talet
Lever du på en annan planet?
Redigerat:
Jo det finns det. Antibiotika(penicillin) kan nog mäta sig med vaccin faktiskt.Ulltand skrev:
"Utsätta barn för vaccinationer"
Det finns ingen enskild uppfinning i mänsklighetens historia som räddat så många människoliv (främst barn) som vaccinet har.
Man vaccinerar regelbundet barn från spädbarnsåldern sedan länge.
En vaccination är ett ofarligt sätt att lura immunförsvaret att det blivit angripet och immunförsvaret producerar de antikroppar som behövs för att senare kunna bekämpa den verkliga fienden. Man kom på det på 1700-talet
Lever du på en annan planet?
Finns det fler sjukdomar som vi, enligt dig, inte ska behandla?P paralun skrev:
