Jag blir full i skratt över munskydd :D:D:D
Besökte Jula idag och äntligen var det ytterst få som gick omkring med munskydd.
( några få med munskyddet hängande under näsan:p)
 
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det blir fler yngre och medelålders när invandringen är hög.

[länk]
[länk]
Så nu börjar du med cherry picking också? 2019 kanske är det året som haft lägst dödlighet i modern tid så det är ju fånigt att jämföra med det året. Och åter igen, exceptionellt låg dödlighet 2019 betyder att vi hade ovanligt många äldre o sköra 2020. Ändå stack inte dödligheten ut speciellt mycket 2020.


Under en 20årsperiond så tillhör 2020 de 7 åren med lägst dödlighet.
Just invandrargrupper tillhör ju de som drabbast hårdast av pandemin så ditt resonemang håller inte riktigt.
 
Fairlane
P paralun skrev:
Dessa tre herrar har sagt att att nuvarande pandemi är helt hanterbart och att alla restriktioner är helt meningslosa med nuvarande restriktioner.
Sen exakt vad vi använder för "cocktail" för ett mindre antal svårt sjuka vet inte jag.
Så jag vet inte vad vi egentligen diskuterar?
Så med andra ord så har de inte sagt något om medicinen...
Det var den vi diskuterade. Vad du diskuterade vet nog inte vi andra heller.
 
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hanterbart är ju verkligen inte samma sak som att nya läkemedel inte kan rädda liv.

De äldre som insjuknar nu och löper risk att avlida får just ingenting därför att det inte finns något lämpligt att ge dem.
Njau... man kan alttid "nojja sig över saker och ting" men jag själv har då mycket stort förtroende för de tre som modigt steg fram, inkl Magnus Gisslen.(hoppas han får en staty på avenyn)
Frågar samma sak, vad är du rädd för egentligen?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Så med andra ord så har de inte sagt något om medicinen...
Det var den vi diskuterade. Vad du diskuterade vet nog inte vi andra heller.
Jo det tydliga budskapet är ju att dessa tre anser att man har full kontroll över pandemin oavsett ensklilt läkemedel, hur svårt kan det vara att förstå?
 
Fairlane
P paralun skrev:
Jo det tydliga budskapet är ju att dessa tre anser att man har full kontroll över pandemin oavsett ensklilt läkemedel, hur svårt kan det vara att förstå?
Ja och HIV är inte heller en samhällsfara, så självklart vill inte vården ha bästa tänkbara medicin etc...
Klart läkarna vill ha bästa möjliga mediciner och vi talar inte om så få personer som det kan vara intressant för.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja och HIV är inte heller en samhällsfara, så självklart vill inte vården ha bästa tänkbara medicin etc...
Klart läkarna vill ha bästa möjliga mediciner och vi talar inte om så få personer som det kan vara intressant för.
Jo just Gisslen gjorde då sitt yttersta som läkare för att just rädda HIV.smittade. (kolla hans CV)
Vad vill du egentligen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du har ju fortfarande inte presenterat en risk-nytta-balans som visar att vaccinering av 5-11 år är bättre så du verkar ju inte ha några fakta bakom din åsikt
Men eftersom både du och FHM har landat i ett beslut om att INTE vaccienra +5 så efterfrågar jag nu den risk-nytta-balans analysen från dig och FHM.

Ett sådant beslut måste väl rimligen vara väl vetenskapligt underbyggt.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Men eftersom både du och FHM har landat i ett beslut om att INTE vaccienra +5 så efterfrågar jag nu den risk-nytta-balans analysen från dig och FHM.

Ett sådant beslut måste väl rimligen vara väl vetenskapligt underbyggt.
Enbart fånigt att man ska utsätta små barn för vaccinatoner för att skydda "nojjiga" äldre.
 
P paralun skrev:
Enbart fånigt att man ska utsätta små barn för vaccinatoner för att skydda "nojjiga" äldre.
"Utsätta barn för vaccinationer"

Det finns ingen enskild uppfinning i mänsklighetens historia som räddat så många människoliv (främst barn) som vaccinet har.

Man vaccinerar regelbundet barn från spädbarnsåldern sedan länge.

En vaccination är ett ofarligt sätt att lura immunförsvaret att det blivit angripet och immunförsvaret producerar de antikroppar som behövs för att senare kunna bekämpa den verkliga fienden. Man kom på det på 1700-talet

Lever du på en annan planet?
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
"Utsätta barn för vaccinationer"

Lever du på en annan planet?
Nej men eventuellt du med all överdriven "nojja"?
Vad vill du egentligen?
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
"Utsätta barn för vaccinationer"

Det finns ingen enskild uppfinning i mänsklighetens historia som räddat så många människoliv (främst barn) som vaccinet har.

Man vaccinerar regelbundet barn från spädbarnsåldern sedan länge.

En vaccination är ett ofarligt sätt att lura immunförsvaret att det blivit angripet och immunförsvaret producerar de antikroppar som behövs för att senare kunna bekämpa den verkliga fienden. Man kom på det på 1700-talet

Lever du på en annan planet?
Jo det finns det. Antibiotika(penicillin) kan nog mäta sig med vaccin faktiskt.
 
Nissens Nissens skrev:
Jo det finns det. Antibiotika(penicillin) kan nog mäta sig med vaccin faktiskt.
Nej det kan det inte även om det är en fantastisk upptäckt.

Tabell över de största uppfinningarna de senaste 1000 åren inklusive tryckpress och elektriskt ljus.
 
P paralun skrev:
Vi ÄR i en pandemi och om det är över eller underdödlighet får de vise strida om.
I sak så avlider då äldre, mycket bräckliga med allvarligare underliggande sjukdom av Covid-19 och det är då sorgset men varje år så avlider då 90-100 tusen.
Så jag vet inte heller vad du är ute efter? Evigt liv?
Finns det fler sjukdomar som vi, enligt dig, inte ska behandla?
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Finns det fler sjukdomar som vi, enligt dig, inte ska behandla?
Jag vet "inte" vad du frågar om?
Gisslen kämpade då med HIV i sin ungdom så jag vet inte vad du är ute efter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.