1 014 514 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Läs då vad Jonobe skrev en gång till.P paralun skrev:
Det beror ju på att när vaccinerade och tidigare sjuka kommer in så blir de friskare fortare.
Nej, man har verkligen inte läget under kontroll inom sjukvården. De går på knäna och har svåra problem att få ihop bemanningen, Folk skickas hem i förtid och folk skickas mellan sjukhusen vilket man vet leder till ökad dödlighet och sämre återgång till normalt liv.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Om jag vore elak så skulle jag säga precis det där till dig.P paralun skrev:
Vet inte hur många gånger du har tjatat om Gisslén den här veckan.
Jag är helt övertygad om att Magnus Gisslen har full koll på vilka läkemedel de använder på Sahlgrenska (Sveriges största sjukhus) se gärna nedanstående länk.J Jonobe skrev:
Om:
https://www.tv4play.se/program/efte...ktionernavi-har-en-utbredd-immunitet/13744569
Givetvis har han det, han är med och skriver vårdprogrammet för covid19. Jag säger bara att du hittar på att han har sagt eller skulle tycka vissa saker.P paralun skrev:
Att han tycker att restriktionerna ska slopas innebär givetvis inte att han tycker att fler läkemedel mot covid19 är onödiga....
jo, jag vet inte vad jag ska svara mer än att att du själv skriver att han är med och skriver det svenska vårdprogrammet.J Jonobe skrev:
Vad är du ute efter?
...jag vet inte vad jag ska säga. Att få dig att inse (jag tror det är omöjligt) att varken Gisslén eller andra infektionsläkare är emot nya läkemedel mot covid... framförallt antivirala läkemedel i tablettform vilket nog är det som behövs mest.P paralun skrev:
”Mot en samlad svensk läkarkår”. Har du koll på den hela samlade svenska läkarkåren alltså?P paralun skrev:Jo men han förefaller ju ha totalt fel mot en samlad svensk läkarkår.
Just nu på TV4, efter fem är det om de "tre professorernas" visdom om pandemin och omikron (inkl Magnus Gisslen), kan skicka klippet senare.
Så du förefaller också ha totalt fel och sysslar enbart med att skrämma stackars svenskar.
Förresten vad gör du om dagarna? Vilken utbildning har du?
Skulle vara lite intressant att veta faktiskt.
Nej men de har ju en ständig prövning av de läkemedel som finns tillhanda. Ser man ett läkemedel som sannolikt är bättre än det de har i sin "medicinlåda" så givetvist så använder de det.J Jonobe skrev:
Det här är ju riktiga proffs...varför misstro de här riktiga spetsläkarna i stridslinjen?
Jag misstror dem inte ett dugg. Men du hittar på saker om vad de skulle tycka utifrån din egen obefintliga kunskap i ämnet.P paralun skrev:
Det finns inget vettigt alternativ till det aktuella läkemedlet i "medicinlådan".
Att den "svenska läkarvetenskapen" inkl Gisslén anser att en antiviral behandling i tablett eller kapselform inte behövs... Det är ju det vi diskuterat de senaste timmarna.P paralun skrev:
Jag har ingen agenda, men du kommer med påstående utan vare sig grund eller förnuft och jag var dum nog som nappade...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Jo då är det väl bra då att du inte motsätter dig de skarpaste hjärnorna vi har i stridslinjen!J Jonobe skrev:
(och att jag inte "hittar på")