BirgitS
P paralun skrev:
Nej jag har ingen aning mer än att man kraftigt förkortat vårdtiderna och verkar ha läget under full kontroll.
Misstror du den svenska läkarkåren?
Läs då vad Jonobe skrev en gång till.

Det beror ju på att när vaccinerade och tidigare sjuka kommer in så blir de friskare fortare.

Nej, man har verkligen inte läget under kontroll inom sjukvården. De går på knäna och har svåra problem att få ihop bemanningen, Folk skickas hem i förtid och folk skickas mellan sjukhusen vilket man vet leder till ökad dödlighet och sämre återgång till normalt liv.
 
BirgitS
P paralun skrev:
Är det någon som ÅR "löjlig" så är det väl du!
Du vägrar ta in fakta från andra än de du ser som betrodda, du vägrar se verkligheten.
Samma fråga som till Jonobe, vad är du ute efter?
Om jag vore elak så skulle jag säga precis det där till dig.
Vet inte hur många gånger du har tjatat om Gisslén den här veckan.
 
  • Gilla
  • Wow
pmd och 2 till
  • Laddar…
J
P paralun skrev:
Jag är helt övertygad om att Magnus Gisslen har full koll på vilka läkemedel de använder på Sahlgrenska (Sveriges största sjukhus) se gärna nedanstående länk.

Om:
[länk]
Givetvis har han det, han är med och skriver vårdprogrammet för covid19. Jag säger bara att du hittar på att han har sagt eller skulle tycka vissa saker.

Att han tycker att restriktionerna ska slopas innebär givetvis inte att han tycker att fler läkemedel mot covid19 är onödiga....
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Givetvis har han det, han är med och skriver vårdprogrammet för covid19. Jag säger bara att du hittar på att han har sagt eller skulle tycka vissa saker.

Att han tycker att restriktionerna ska slopas innebär givetvis inte att han tycker att fler läkemedel mot covid19 är onödiga....
jo, jag vet inte vad jag ska svara mer än att att du själv skriver att han är med och skriver det svenska vårdprogrammet.
Vad är du ute efter?
 
J
P paralun skrev:
jo, jag vet inte vad jag ska svara mer än att att du själv skriver att han är med och skriver det svenska vårdprogrammet.
Vad är du ute efter?
...jag vet inte vad jag ska säga. Att få dig att inse (jag tror det är omöjligt) att varken Gisslén eller andra infektionsläkare är emot nya läkemedel mot covid... framförallt antivirala läkemedel i tablettform vilket nog är det som behövs mest.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men han förefaller ju ha totalt fel mot en samlad svensk läkarkår.
Just nu på TV4, efter fem är det om de "tre professorernas" visdom om pandemin och omikron (inkl Magnus Gisslen), kan skicka klippet senare.
Så du förefaller också ha totalt fel och sysslar enbart med att skrämma stackars svenskar.
”Mot en samlad svensk läkarkår”. Har du koll på den hela samlade svenska läkarkåren alltså?
Förresten vad gör du om dagarna? Vilken utbildning har du?
Skulle vara lite intressant att veta faktiskt.
 
J Jonobe skrev:
...jag vet inte vad jag ska säga. Att få dig att inse (jag tror det är omöjligt) att varken Gisslén eller andra infektionsläkare är emot nya läkemedel mot covid... framförallt antivirala läkemedel i tablettform vilket nog är det som behövs mest.
Nej men de har ju en ständig prövning av de läkemedel som finns tillhanda. Ser man ett läkemedel som sannolikt är bättre än det de har i sin "medicinlåda" så givetvist så använder de det.
Det här är ju riktiga proffs...varför misstro de här riktiga spetsläkarna i stridslinjen?
 
J
P paralun skrev:
Nej men de har ju en ständig prövning av de läkemedel som finns tillhanda. Ser man ett läkemedel som sannolikt är bättre än det de har i sin "medicinlåda" så givetvist så använder de det.
Det här är ju riktiga proffs...varför misstro de här riktiga spetsläkarna i stridslinjen?
Jag misstror dem inte ett dugg. Men du hittar på saker om vad de skulle tycka utifrån din egen obefintliga kunskap i ämnet.
Det finns inget vettigt alternativ till det aktuella läkemedlet i "medicinlådan".
 
  • Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Jag misstror dem inte ett dugg. Men du hittar på saker om vad de skulle tycka utifrån din egen obefintliga kunskap i ämnet.
Det finns inget vettigt alternativ till det aktuella läkemedlet i "medicinlådan".
Vad hittar jag på ? Vad är din egen agenda?
 
J
P paralun skrev:
Vad hittar jag på ? Vad är din egen agenda?
Att den "svenska läkarvetenskapen" inkl Gisslén anser att en antiviral behandling i tablett eller kapselform inte behövs... Det är ju det vi diskuterat de senaste timmarna.

Jag har ingen agenda, men du kommer med påstående utan vare sig grund eller förnuft och jag var dum nog som nappade...
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
P paralun skrev:
Ser man ett läkemedel som sannolikt är bättre än det de har i sin "medicinlåda" så givetvist så använder de det.
Även om det inte finns tillgängligt?
Det var ju det frågan rörde, Sverige hade inte fått någon leverans?
Eller blandar jag ihop det med något annat läkemedel?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Att den "svenska läkarvetenskapen" inkl Gisslén anser att en antiviral behandling i tablett eller kapselform inte behövs... Det är ju det vi diskuterat de senaste timmarna.

Jag har ingen agenda, men du kommer med påstående utan vare sig grund eller förnuft och jag var dum nog som nappade...
Jo då är det väl bra då att du inte motsätter dig de skarpaste hjärnorna vi har i stridslinjen!
(och att jag inte "hittar på")
 
J
P paralun skrev:
Jo då är det väl bra då att du inte motsätter dig de skarpaste hjärnorna vi har i stridslinjen!
(och att jag inte "hittar på")
:seenoevil:
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
:seenoevil:
Ingen aning vad du avser? Har du en egen agenda?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.