1 014 028 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Processen med coronakomissionen ger jag inte mycket för, såna politiska domstolar är ju bara ett positionsspel iaf.P paralun skrev:Jo men det ska "hackas" på den här märkliga myndigheten som inte talar klarspråk! Eller om det nu är Hallengren's politiska vilja som skiner igenom? Alla måste ju ha ryggen fri när nu Coronakommisionen skriver sin slutrapport, som oxå är en stor märklighet att man inte flyttade fram, svenska stollerier!
Har du någon sakkunskap som gör det relevant att du ifrågasätter detta, eller är det mest ett uttryck för total avsaknad av detsamma?R RalleB skrev:
Låter kanske hårt men om du inte en möjlighet att göra en kvalificerad bedömning så är det ju bara ett uttryck för att du inte förstår, det är helt ok för det är det inte många som kan men då får du helt enkelt förlita dig på de som kan något.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Du är ju helt fanatisk, den enda som snackar om facebook grupper här är du.
2 gånger dessutom.
Jag ifrågasatte nyttan av fler sprutor än 2 för personlig del och du går helt bananas

Det verkar som att det är du som sitter i facebook grupper och kanske behöver lämna datorn/hemmet och se världen utanför.
Världen är inte livsfarlig, jag lovar. Vad än aftobbladet/facebook säger till dig

2 gånger dessutom.
Jag ifrågasatte nyttan av fler sprutor än 2 för personlig del och du går helt bananas
Det verkar som att det är du som sitter i facebook grupper och kanske behöver lämna datorn/hemmet och se världen utanför.
Världen är inte livsfarlig, jag lovar. Vad än aftobbladet/facebook säger till dig
Därför att alla bör ha så högt skydd som möjligt mot svår sjukdom, enkel logik!sysmali skrev:
Jag repeterar, du kan ju chansa eller leva i en bubbla...R RalleB skrev:Du är ju helt fanatisk, den enda som snackar om facebook grupper här är du.
2 gånger dessutom.
Världen är inte livsfarlig, jag lovar. Vad än aftobbladet/facebook säger till dig![]()
Vi kommer att behöva ta vaccin i åratal för det här viruset som "någon" släppte loss.
Jo jag resonerade ungefär likadant förra sommaren...men viruset förändras hela tiden.R RalleB skrev:
Sen har du en poäng eftersom omikron med stor sannolikhet kommer att leda till riktig flockimmunitet.
Hursomhelst så skulle jag göra precis som myndigheter nu rekommenderar.
Om du tagit två varför inte tre sprutor? Verkar också konstigt?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Så man måste vara sakkunnig för att få ifrågasätta något?D djac skrev:Har du någon sakkunskap som gör det relevant att du ifrågasätter detta, eller är det mest ett uttryck för total avsaknad av detsamma?
Låter kanske hårt men om du inte en möjlighet att göra en kvalificerad bedömning så är det ju bara ett uttryck för att du inte förstår, det är helt ok för det är det inte många som kan men då får du helt enkelt förlita dig på de som kan något.
Det är många utav er som agerar som ni vore en del av en sekt här. Bäääh Bäääh
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
hade tredje sprutan bokad, är i en åldersgrupp som ligger hälften av din ålder gissningsvis då du tagit din tredje för flera månader sen och det ska gå ett visst antal månade mellan sprutorna.P paralun skrev:Jo jag resonerade ungefär likadant förra sommaren...men viruset förändras hela tiden.
Sen har du en poäng eftersom omikron med stor sannolikhet kommer att leda till riktig flockimmunitet.
Hursomhelst så skulle jag göra precis som myndigheter nu rekommenderar.
Om du tagit två varför inte tre sprutor? Verkar också konstigt?
Men fick avboka den när jag blev snuvig och därför började ifrågasätta varför jag ens skulle ta mer just nu.
Och jag har inte sagt att jag inte kommer ta den i framtiden.
Men klart man blir fundersam och kluven för vems skull jag egentligen tar den.
Medlem
· västra Götaland
· 151 inlägg
Vad vet man om kroppens skydd mot kommande infektioner? Har man klarat 1 utan att vara vaccinerad,och utan några större problem, har man då större chans att klara en eventuell smitta om typ 1 år? Typ klarade man denna klarar man det igen?
Vi har nog att göra med en typisk anti-vaxxare och hornen växte nog idag när de demonstrerade!R RalleB skrev:
Jag får "spel" av de här sabotörerna som vår sjukvård får betala en massa i onödan för!
Plus att slita på hjältarna inom sjukvården totalt i onödan. Uselt!
Medlem
· västra Götaland
· 151 inlägg
Tycker att du generaliserar alla som är emot vaxinpass som antivaxare, är själv vaccinerad med 3 sprutor, men tycker ändå att covidpass är fel väg att gå. Man ska vara försiktig med att döma ut folk från samhället för att dom gör som dom själva vill, hade det däremot varit ett krav att vaccinera sig, hade ett covidpass fungerat tills alla är vaccinerade, men så länge det är frivilligt så ska var o en få göra som dom vill. Även om man kan tycka vad man vill om vem man vill.P paralun skrev:
Nej jag skulle tänka mig att man går ännu hårdare fram som Österrike gjort att lagstifta om vaccination.E errakareby skrev:Tycker att du generaliserar alla som är emot vaxinpass som antivaxare, är själv vaccinerad med 3 sprutor, men tycker ändå att covidpass är fel väg att gå. Man ska vara försiktig med att döma ut folk från samhället för att dom gör som dom själva vill, hade det däremot varit ett krav att vaccinera sig, hade ett covidpass fungerat tills alla är vaccinerade, men så länge det är frivilligt så ska var o en få göra som dom vill. Även om man kan tycka vad man vill om vem man vill.
All kunskap, jorden runt ger ett säkert svar om detta faktum!
Det måste blir ett slut på att 10% av befolkningen ska kunna vela för det är på tok för många i ett pandemiskt läge!
Medlem
· västra Götaland
· 151 inlägg
ja men så länge man inte har gjort just detta så är var o en fri att göra som hen villP paralun skrev: