A ACE51 skrev:
Efter att det blev så förstört googlade jag på andra försäljningsställen och där verkade det finnas information om att man inte ska använda det på matt glas. Jag köpte flaskan på Willys och på den finns det ingen sådan information.[bild][bild]
Där ser man, jag var helt övertygad om att du missat någon text på flaskan. Men flaskan är ju över ett år gammal så det är säkert ändrat nu.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A ACE51 skrev:
Efter att det blev så förstört googlade jag på andra försäljningsställen och där verkade det finnas information om att man inte ska använda det på matt glas. Jag köpte flaskan på Willys och på den finns det ingen sådan information.
Men återigen, varför kräver du inte Willys på ersättning för de skador deras felaktiga produkt orsakat dig?

MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Men återigen, varför kräver du inte Willys på ersättning för de skador deras felaktiga produkt orsakat dig?
Står ju uttryckligen i inledningen av texten på flaskan att man ska provspreja på en liten, undanskymd yta och vänta 5 minuter innan man går vidare med hela ytan. De kommer bara hänvisa till det.

1788248630936.png

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Står ju uttryckligen i inledningen av texten på flaskan att man ska provspreja på en liten, undanskymd yta
OK. Detta står alltså även på TS flaska? Har inte lyckats läs de något suddiga bilderna så jag har missat det. Samtidigt kan jag tycka att ett badrumsrengöringsmedel med texten "ideal for glass" inte borde skada glas så jag skulle nog trots allt reklamera produkten hos Willys och se hur de meter det hela.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Googlar man lite så framkommer det att tillverkaren har gjort ändringar på texten då flera konsumenter haft bekymmer. Flaksan dom TS har verkar vara av den gamla sorten. Surt som bara den MEN generellt brukar iaf jag prova någonstans innan man kör på. Just när det handlar om starkare medel..

Alfredo Alfredo skrev:
se hur de meter det hela.
Bemöter!

C cpalm skrev:
Kanske en helt tokig tanke, men funderar på om det rättar till sig med upprepade behandlingar?
Om inte annat: Glaset är redan förstört. Vad har man att förlora på att testa?

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Vad har man att förlora på att testa?
Rimligen minskar möjligheterna att kräva skadestånd från Willys om man medvetet vidtar åtgärder som förvärrar skadan, om nu detta blir resultatet.

En fråga.
Är glaset frostat på båda sidorna ??

C
Alfredo Alfredo skrev:
Rimligen minskar möjligheterna att kräva skadestånd från Willys om man medvetet vidtar åtgärder som förvärrar skadan, om nu detta blir resultatet.
Om glaset redan är bortom räddning blir väl knappast skadan, ur ett ekonomiskt perspektiv, värre av att man förstör det ännu mer.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om glaset redan är bortom räddning blir väl knappast skadan, ur ett ekonomiskt perspektiv, värre av att man förstör det ännu mer.
Kanske inte, men tänker man försöka få ersättning för den första skadan tycker jag det verkar oklokt att vidta åtgärder som ytterligare kan förvärra skadan.

Tänker som en möjligen lite krystad liknelse på att exempelvis ett försäkringsbolag skulle kunna ha åsikter om man först krockar med bilen i en olycka så den blir totalförstörd, för att därefter fortsätta att gå loss på den med vinkelslipen. Jag är inte helt övertygad om att försäkringsbolaget skull köpa att bilens värde redan var noll innan Harry fick förlusta sig på vraket...

En fråga, det ser ut som om du skrubbat på glaset mekaniskt?

Det är emot instruktionen.
IMG_20260901_183115.jpg
Man ska spraya, låta verka, skölja av noggrant.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Frerider
D Dilato skrev:
En fråga, det ser ut som om du skrubbat på glaset mekaniskt?
Svinto🙈

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Svinto🙈
Svinto repar inte så länge den löddrar, bäst till allt!

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Frerider
D Dilato skrev:
Svinto repar inte så länge den löddrar, bäst till allt!
Jaha skulle inte våga testa🥲

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.