Frerider Frerider skrev:
Jaha skulle inte vĂ„ga testađŸ„Č
Ingen minns en fegis😀
Men allvarligt, jag har anvÀnt svinto pÄ billack för att fÄ bort asfaltsflÀckar och annan grovt ingrodd skit som inte vill lösas med kemikalier.

Samma pÄ teflonstekpanna..

Det Àr nÀstan magiskt hur bra det fungerar och inte en repa.

Det enda som jag skulle vara försiktig pÄ Àr lackat trÀ med mjuk lack ( sÄn dÀr som man kan repa med en nagel), dÀr fÄr man vara aningen försiktig.

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
K
Verkar finnas bĂ„de ett och tvĂ„ handhavandefel gömt hĂ€r
 Konsumentskyddet Ă€r starkt i Sverige, men nog mĂ„ste man Ă€ndĂ„ försöka göra rĂ€tt trots flaskans, trĂ„kigt nog, delvis bristfĂ€lliga information.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K kniv skrev:
Konsumentskyddet Àr starkt i Sverige, men nog mÄste man ÀndÄ försöka göra rÀtt
Bortsett frÄn att testa pÄ liten yta först, vilka fel tÀnker du har gjorts. Svinto var vÀl ÀndÄ ett skÀmt?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
K
Alfredo Alfredo skrev:
Bortsett frÄn att testa pÄ liten yta först, vilka fel tÀnker du har gjorts. Svinto var vÀl ÀndÄ ett skÀmt?
Vilken produkt TA anvÀnt för den mekaniska rörelsen hen gjort framgÄr inte. DÀremot stÄr det att man enbart ska spraya och sen skölja.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Frerider
D Dilato skrev:
Ingen minns en fegis😀
Men allvarligt, jag har anvÀnt svinto pÄ billack för att fÄ bort asfaltsflÀckar och annan grovt ingrodd skit som inte vill lösas med kemikalier.
Kommer aldrig att testa, repar ju till och med rostfria diskhoar.

Alfredo Alfredo skrev:
Även med svinto bör man testa pĂ„ en liten yta innan man gĂ„r all in.
IMG_20260901_191034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Kommer aldrig att testa, repar ju till och med rostfria diskhoar.
Nej det gör den inte, det Àr i sÄ fall du som gör fel.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Man ska spraya, lÄta verka, skölja av noggrant.
LÀser man texten bokstavligt gÀller det för "vanlig rengöring". Hur man exempelvis ska rengöra hÄrt kalkangripna ytor framgÄr egentligen inte. Om produkten orsakar skador pÄ glas om man stÀdar pÄ normalt sÀtt, genom att exempelvis torka med en trasa, skulle jag hÀvda att den Àr felaktig. Detta speciellt dÄ produkten anges som idealisk för glas.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Efter jobbet var jag inne pÄ en ICA Kvantum och passade dÄ pÄ att kolla och Àven dom hade den "gamla" flaskan utan varning att anvÀnda pÄ matt/etsat glas. SÄledes Àr det rÀtt nyligen flaskan Àndrades.

Med reservation för att TS inte följde uppmaningen att testa pÄ ett litet eller dolt stÀlle först börjar jag tycka att det Àr lite dÄligt av tillverkaren. Visst, nu har dom Àndrat pÄ flaskan men dom borde rimligen ha testat produkten sjÀlva frÄn första början och upptÀckt att den gÄr hÄrt Ät matt glas.

VÀrt att tillÀgga Àr att texten pÄ flaskan inte Àr helt lÀtt att lÀsa p.g.a. storlek och valt typsnitt. Jag fick trots glasögon anstrÀnga mig för att kunna tyda texten.

Hur ni kan se pÄ TS bilder att hen bearbetat ytan mekaniskt undrar jag,

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Det stod redan nÀr jag var en tvÀrhand hög pÄ 1970-talet att Svinto inte repar om man löddrar upp det innan och det stÀmmer till stor det. Att ha det pÄ lack Àr mer Àn jag skulle vÄga, men Dilato har nog mer hÄr pÄ bröstet. Glas dÀremot, inga problem.

Edit:

Spola fram till ca 1.30 sÄ kan ni ser hur man kör svinto pÄ det mesta, inklusive en plastbÄt. Samtliga kramar ullen tills den löddrar! Det Àr hemligheten!

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
B BĂ€sterortarn skrev:
nu har dom Àndrat pÄ flaskan
Och jag anser att det faktum att de Àndrat texten styrker min tes om att TS produkt Àr felaktig och att Willys dÀrför ska ersÀtta de skador som den felaktiga produkten orsakat.

• Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Och jag anser att det faktum att de Àndrat texten styrker min tes om att TS produkt Àr felaktig och att Willys dÀrför ska ersÀtta de skador som den felaktiga produkten orsakat.
Kommer aldrig hÄlla i en rÀttegÄng. FrÄga @Claes Sörmland !

Även om instruktionerna kompletterats fanns det grundlĂ€ggande sĂ„dana redan pĂ„ den gamla flaskan men som inte följdes.

MultiMan MultiMan skrev:
Kommer aldrig hÄlla i en rÀttegÄng.
Jag har fÄtt ersÀttning i flera liknande situationer lÄngt innan nÄgon rÀttegÄng var aktuell. Naturligtvis ska man krÀva att den som sÀljer en felaktig produkt ersÀtter de skador produkten orsakar. Allt annat Àr för mig ett vÀldigt mÀrkligt resonemang.

• Gilla
BĂ€sterortarn och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har fÄtt ersÀttning i flera liknande situationer lÄngt innan nÄgon rÀttegÄng var aktuell. Naturligtvis ska man krÀva att den som sÀljer en felaktig produkt ersÀtter de skador produkten orsakar. Allt annat Àr för mig ett vÀldigt mÀrkligt resonemang.
Det Àr ju troligen bara ren goodwill och dÄ kan man fÄ rÀtt Àven om man har fel.

Hur Àr produkten felaktig? Rengör den inte?

Jag vill pÄstÄ att det finns ett visst egensansvar

Trodde det var sunt förnuft att kemikalier som fungerer Àr "stark skit"

Och om man har saker man inte vill förstöra sÄ testar man den starka skiten dÀr den inte syns sÄ bra först.

Det Àr inte alls ovanligt att kemikalier lÀmnar mÀrken eller rester. Speciellt om de fÄr torka.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.