13 055 läst ·
64 svar
13k läst
64 svar
Carman försöker bygga badrum.
Väldigt snyggt, carman! En liten grej bara...för er andra som inte har börjat renovera än. Bastudörren brukar man lyfta upp ca 50mm från golvet. Då kan man fuktskydda under den och lägga upp sockelplattan bakom, så blir det 100% tätt, plus att karmen inte kommer att suga i sej vatten.
Annars så är det väldigt bra jobbat!! Bra dokumentation också! Sånt är kul!
Annars så är det väldigt bra jobbat!! Bra dokumentation också! Sånt är kul!
Jag har lagt den lägre med flit, tycker det ser snyggare ut, men det är ju en smaksak.Ardexsmitten skrev:Väldigt snyggt, carman! En liten grej bara...för er andra som inte har börjat renovera än. Bastudörren brukar man lyfta upp ca 50mm från golvet. Då kan man fuktskydda under den och lägga upp sockelplattan bakom, så blir det 100% tätt, plus att karmen inte kommer att suga i sej vatten.
Annars så är det väldigt bra jobbat!! Bra dokumentation också! Sånt är kul!
100% tätt blir det ju ändå, skilnaden blir att min karm kan suga vatten i änd trät om vukten går igenom fogen.
Dj...snyggt.
Skall själv bygga liknande bastu med fasta vägga i badrum, hur gjorde du med isolering /tätskikt i inner resp yttervägg, någon folie?
Har du luftspalt mellan pannel och gles i taket i bastun?
Än en gång dj...snyggt
Skall själv bygga liknande bastu med fasta vägga i badrum, hur gjorde du med isolering /tätskikt i inner resp yttervägg, någon folie?
Har du luftspalt mellan pannel och gles i taket i bastun?
Än en gång dj...snyggt
Klicka här för att svara