Väldigt snyggt, carman! En liten grej bara...för er andra som inte har börjat renovera än. Bastudörren brukar man lyfta upp ca 50mm från golvet. Då kan man fuktskydda under den och lägga upp sockelplattan bakom, så blir det 100% tätt, plus att karmen inte kommer att suga i sej vatten.
Annars så är det väldigt bra jobbat!! Bra dokumentation också! Sånt är kul!
 
ThomasLindgren skrev:
Kan det möjligtvis vara Venedig 25x36? Köpte själv det kaklet i ljusgrått till vår renovering. Fanns i beige, ljusgrått, ljusblått och vitt, där det vita inte var prissänkt lika mycket som övriga.
plattorna är 20x33
 
Ardexsmitten skrev:
Väldigt snyggt, carman! En liten grej bara...för er andra som inte har börjat renovera än. Bastudörren brukar man lyfta upp ca 50mm från golvet. Då kan man fuktskydda under den och lägga upp sockelplattan bakom, så blir det 100% tätt, plus att karmen inte kommer att suga i sej vatten.
Annars så är det väldigt bra jobbat!! Bra dokumentation också! Sånt är kul!
Jag har lagt den lägre med flit, tycker det ser snyggare ut, men det är ju en smaksak.

100% tätt blir det ju ändå, skilnaden blir att min karm kan suga vatten i änd trät om vukten går igenom fogen.
 
Blev ju skitgrymt !
Man får verkligen inspiration på att själv ge sig på nå mer "galet"... när man nu får tummen ur och ger sig på badrummen...
 
Dj...snyggt.
Skall själv bygga liknande bastu med fasta vägga i badrum, hur gjorde du med isolering /tätskikt i inner resp yttervägg, någon folie?
Har du luftspalt mellan pannel och gles i taket i bastun?

Än en gång dj...snyggt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.