13 054 läst ·
64 svar
13k läst
64 svar
Carman försöker bygga badrum.
Klockrent och kanonsnyggt med den vita fogen på golvet.
Förutsätter en bra läggning, och det är det verkligen !
Förutsätter en bra läggning, och det är det verkligen !
kanska skulle fylla på med en liten uppdatering.
jag saknar fortfarande durschväggen som sak upp & lavarna i bastun är inte heller monterade.
så här ser bastun ut när glasrutorna är monterade. det är 6mm härdat glas i röktonad färg.
Blixten göra att rutorna blir mörkare på bilden än i verklighten.

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/bastu2.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/bastu3.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/toa1.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/toa2.jpg
Som sagt så ska det dit en durschvägg, som hamnar 15-20 cm bredvid badrums skåpet. Väggan blir bara 60-65 cm i utstick från vägg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/dursch1.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/tork.jpg
jag saknar fortfarande durschväggen som sak upp & lavarna i bastun är inte heller monterade.
så här ser bastun ut när glasrutorna är monterade. det är 6mm härdat glas i röktonad färg.
Blixten göra att rutorna blir mörkare på bilden än i verklighten.

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/bastu2.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/bastu3.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/toa1.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/toa2.jpg
Som sagt så ska det dit en durschvägg, som hamnar 15-20 cm bredvid badrums skåpet. Väggan blir bara 60-65 cm i utstick från vägg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/dursch1.jpg

http://goto.glocalnet.net/carman/badrum/tork.jpg
rumet, ihopp med bastun har 10st 90graders innerhörn & 2 ytterhörn + 2 inner & 2 ytterhörn som inte är 90 grader (vid bastudören.)Plattsattaren skrev:
Det är omöljigt att få alla hörnan i snygg mönstar pass.
jag konsentrara mig på ytan vid dursch, tvättställ & toalettstol, sen fick restan bli som det blev. & turligt nog vart det skapligt.
Det var flera timmars mätning innan jag våga läga dit första plattan. Men det lönarsig att inte hasta överdet.
jag är själv jätte nöjd. deta är första gången jag kaklar.
Skitsnyggt! Ditt badrum rockar. Vad hamnade prislappen på?
Har inget exakt pris. har ju gjort allt jobb själv, men endå så är vi nära 100 000:-Korsriddaren skrev:
det vart ju en ganska omfattande då vatten & lite takstoler var ivägen m.m. så bara den biten innan själva rumet fans att bygga badrum i kostade ju en del.
Man bygger ju inte badrum & bastu så ofta, så jag tycker att man kan kosta påsig lite exklusivare matrial. (bastupanelen kostar 27:-/m & lavarna gick på 17 000
har för övrigt en övre lave tillsalu.
det är en likadan övre lave i vinkel som jag har, men den är 50cm djup, istället för 60 som den på bilderna & armstödet (avslutningen) inhår också. hade tänkt mig 5000:- för den.
Jag har ju 2 badrum, så jag har ju inte haft så bråttom.smiler skrev:
desutom så börja jag med ombyggnaden i det andra rummet & försökte så länge som möjligt att ha kvar badrumet, för att få så kort avbrott som möjligt.
man det tog allt som allt ett år ! Fast jag rev inte badrumet fören i januari & allt utom bastun var klart till midsommar, o då har vi ändå haft någre veckor här o där som vi bara väntat på matrial, eller bar inte haft lust att jobba.
---------------
Det var en fråga på vad allt har kostat & det vet jag fortfarande inte, men bastun kostade ialla fall 28 000:- exklusive golv & stomme.