10 542 läst ·
41 svar
11k läst
41 svar
Byte av undercentral i verkstad
Vilket jävla as till kabel N1XV är. Gick nätt och jämt att dra igenom den. Ganska så tvär böj på slangen precis ovanför taket. Nåja, kabeln är i slangen. Gamla undercentralen är nerplockad. Nu ska det ”bara” anslutas i båda ändar.
Måste säga att jag är imponerad över ditt lilla projekt då du är väldigt seriös i både tankesätt och utförande 
För en som är i "branschen" så är allt från 95mm2 och nedåt lampsladd
hade en kabel för ett par år sen som vägde 15kg/m.. Då tyckte jag verkligen synd om installatörerna.. Men men, nog med OT. Snyggt jobbat i vart fall

För en som är i "branschen" så är allt från 95mm2 och nedåt lampsladd
Tack så mycket!
Ja, just el har fångat mitt intresse. Även såpass så man börjat kolla eventuell utbildning till det. Men det är framtidens problem. Nu ska detta projekt ros i land först 
Så, fick lite mer tid än jag trodde så började ändra om i HC. Behövde flytta ner säkringen och jfb till avfuktaren, till den nedersta skenan. Detta för att få plats med eks525 på översta skenan. Max kabelarea i hivudbrytaren var tyvärr 10mm2. Så kan inte koppla på mig där. Satte även dit din-monterade wago 221 för att förlänga avfuktarens trådar. Rätt eller fel?
Fick även ta bort fasskenan på nedersta raden. Orkade inte kapa den, så satte in RK6 istället.
Väntar ett tag med att ansluta kabeln till verkstaden. Behöver fästa den ordentligt och helst vill jag ha någon form av dagsljus. Min pannlampa hittar jag inte
Flyttade ner märkningen till avfuktaren.
Så, fick lite mer tid än jag trodde så började ändra om i HC. Behövde flytta ner säkringen och jfb till avfuktaren, till den nedersta skenan. Detta för att få plats med eks525 på översta skenan. Max kabelarea i hivudbrytaren var tyvärr 10mm2. Så kan inte koppla på mig där. Satte även dit din-monterade wago 221 för att förlänga avfuktarens trådar. Rätt eller fel?
Fick även ta bort fasskenan på nedersta raden. Orkade inte kapa den, så satte in RK6 istället.
Väntar ett tag med att ansluta kabeln till verkstaden. Behöver fästa den ordentligt och helst vill jag ha någon form av dagsljus. Min pannlampa hittar jag inte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Flyttade ner märkningen till avfuktaren.
Logga in
Skapa konto
Nej det är inget fel.JLyck skrev:
Det blev bara lite jobbigt.
Ev kommer du inte få ut den ur slangen i någon okänd framtid. Men det är inget jag skulle bekymra mig om, det sker ju väldigt väldigt sällan att man behöver dra om en huvudledning, och är det en förlängning det gäller kan man kanske dosa av den istället.
Så ja. Då vart hela rasket inkopplat.
Vart smått trångt att få in extra trådar som dessutom är styva som tusan. Nåja, fick dom på plats.
En av dvärgarna används för bel och uttag i garaget. Ska fylla på allt eftersom. Ska bla dra om trådarna så fjärrvärmen går på den nya centralen. Belysning och uttagen i verkstaden ska också läggas på den nya. Men det blir efter jul och nyår. Nu ska det vilas och umgås med familjen. (Nåja, något hittar man nog på)
Tack för all hjälp! God jul på er!
Vart smått trångt att få in extra trådar som dessutom är styva som tusan. Nåja, fick dom på plats.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En av dvärgarna används för bel och uttag i garaget. Ska fylla på allt eftersom. Ska bla dra om trådarna så fjärrvärmen går på den nya centralen. Belysning och uttagen i verkstaden ska också läggas på den nya. Men det blir efter jul och nyår. Nu ska det vilas och umgås med familjen. (Nåja, något hittar man nog på)
Tack för all hjälp! God jul på er!
Kör en bump på min egna tråd! Framtidens problem har blivit löst, nu efter 2,5år sedan jag satte upp min egna central är jag nu snart halvvägs genom utbildningen till elektriker.JLyck skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden