Byggahus.se
LarsSvensson80
Planerar materialinköp för att ersätta en trasig gängsäkringscentral UC 1 som matas från HC med PN-C och vidare matning till UC 2 som har JBF. Det innebär att PEN separeringen sker ett steg bakåt mot idag.

Är det något som kommer påverka bestyckning av UC1 eller är konfigureringen korrekt enligt bilden?
 
  • Elektrisk kopplingsschema för matning mellan huvudcentral och undercentraler med PEN-separering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Ta allt från matningen TN-C till en plintrad och därefter till UC 1 som TN-S med PE och noll på PEN Sen till UC2 kan du ha TN-S från plinten. Lika här med TN-S. Då blir fördelningen bara en kopplingspunkt med PE och noll inkopplad på PEN från matningen
 
Ser rätt och fint ut. Bra tänkt och fin ritning.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
LarsSvensson80
J jonaserik skrev:
Ta allt från matningen TN-C till en plintrad och därefter till UC 1 som TN-S med PE och noll på PEN Sen till UC2 kan du ha TN-S från plinten. Lika här med TN-S. Då blir fördelningen bara en kopplingspunkt med PE och noll inkopplad på PEN från matningen
Tack för input jag planerar om lite
 
LarsSvensson80
A avh67f skrev:
Ser rätt och fint ut. Bra tänkt och fin ritning.
Tack
 
PE och N har hamnat fel !
Blå ledare = N
Gul/grön Ledare = PE
Elkopplingsschema där den blå ledaren är felaktigt markerad som N och den gul/gröna som PE.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
tommib
Nej, inte alls. Vill man mata UC2 TN-S så är det där helt rätt.

Edit: Aha, nu ser jag när jag tittar lite noggrannare. Ja, ledarbeteckningarna har hamnat fel ja.
 
Redigerat:
LarsSvensson80
tommib tommib skrev:
Nej, inte alls. Vill man mata UC2 TN-S så är det där helt rätt.

Edit: Aha, nu ser jag när jag tittar lite noggrannare. Ja, ledarbeteckningarna har hamnat fel ja.
Japp det var fel beteckning där men rätt i andra änden iallafall
 
Kolla bara så kablarna är kompatibla också
 
  • Gilla
LarsSvensson80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.