elmont skrev:
Från lägenhetens central, att dra från elmätaren skulle innebära en större ombyggnad och då innefatta hela husets "matningssystem". Jag skulle byta till en modern central med flera säkringar och jordfelsbrytare och dra fram någon fler grupp till köket (via dom befintliga rören) samt en ny matning till ugn eller häll. Om det är en fördel att man kan "överbelasta" ledningar vet jag inte, vilket man i viss mån kan med den g:a typen av säkringar
Får man dra 1,5 FK och 2,5 FK i en sådan här kanal ?
http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Kabelclips--isolering/Kabelkanal-46353/

Nej, men det finns lämpliga kanaler (hela system med olika detaljer) där man kan dra tex EKK

elmont skrev:
Nej, men det finns lämpliga kanaler (hela system med olika detaljer) där man kan dra tex EKK
Kan du vara snäll och länka till ett sådan system ?

AEG är inte dåliga, men det kommer bli mycket enklare för dig (och antagligen inte mycket dyrare) om du låter elektrikern som ska installera sakerna sälja de åt dig. Om du själv ska skaffa fram material åt elektrikern så har du mycket att plugga in vad gäller både regelverk och tillgängliga produkter, annars kommer det sluta med att det ändå saknas några prylar för att få ihop det hela, antagligen kommer du också hinna köpa på dig saker som inte behövs i slutändan heller. Så blev det iaf för mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.