6 151 läst ·
87 svar
6k läst
87 svar
Byggfoile i badrumsyttervägg
för att förklara lite mer vad jag menar gjorde jag en fantastiskt ritning i paint.R RoBo skrev:
där jag förklarar hur tätskiktet måste anslutas till folien för annars får man en breddspringa där luftet kan transporteras
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Vi kanske ska komma överens om att den enklaste lösningen är att inte ha badrummet mot yttervägg? Båda har ju rätt i sak. Att sammanfoga diffspärr med tätskikt blir otroligt krångliga möten men om man har tur tätt och bra. Att separera tätskikt och diffspärr och gå med ångbroms bakom tätskiktet är det lättare att få det både luft(ångbroms) och ångtätt(tätskikt). Den lilla fukt som orkar sig in bakom tätskiktet har med ångbromsen möjlighet att försvinna utåt.
