Håller inte med och anser du har fel. Men har förstått att det inte är någon idé att diskutera med dig.
 
H
R RoBo skrev:
Hur menar du ? låter ju helt fel. Klart som fan att byggfolien och ångbromsen i ytterväggen måste vara anslutna annars blir det ett stort läkage där mellan. Tätskiktet har ju inget med luftläkaget att göra.
för att förklara lite mer vad jag menar gjorde jag en fantastiskt ritning i paint.
där jag förklarar hur tätskiktet måste anslutas till folien för annars får man en breddspringa där luftet kan transporteras
 
  • Enkel Paint-ritning som visar anslutningen av tätskikt mot folie vid badrum i ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött och grönt skall vara noggrant anslutna.Våtrummet är ju ett rum i rummet så att säga som inte har med lufttätheten att göra.
 
H
Nä varför tar du bort plastfolien bakom tätskiktet då?
De är ju tätskiktet och folien som är tät.
Dom två ska anslutas.

Annars får du ju en jätte springa mellan röd och blå
 
Och om våtrummet ligger inne i huset får man en JÄTTESPRINGA !! Jag ger mig!
 
H
R RoBo skrev:
Och om våtrummet ligger inne i huset får man en JÄTTESPRINGA !! Jag ger mig!
haha, ligger badrummet inne i huset så ska du ju inte ersätta folien med ångbroms de är bara när den ligger mot yttervägg.
hur kan du inte veta såna enkla saker och ändå uttala dig om något
 
H hul skrev:
haha, ligger badrummet inne i huset så ska du ju inte ersätta folien med ångbroms de är bara när den ligger mot yttervägg.
hur kan du inte veta såna enkla saker och ändå uttala dig om något
Förstår du inte ens ironi ?
 
De kommer tejpa byggfolien mot ångbromsen.
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
H
T tompalito skrev:
De kommer tejpa byggfolien mot ångbromsen.
de är en felaktig lösning som kommer leda till fuktskador
 
H
R RoBo skrev:
Förstår du inte ens ironi ?
men om man gör som du säger.
vad händer med den fuktiga luften som vandrar mellan byggfolien och tätskiktet och ut genom ångbromsen?
 
H hul skrev:
men om man gör som du säger.
vad händer med den fuktiga luften som vandrar mellan byggfolien och tätskiktet och ut genom ångbromsen?
Ingen byggfolie där ? Bara ångbroms.
 
H
R RoBo skrev:
Ingen byggfolie där ? Bara ångbroms.
Ja men vad händer med den fuktiga luften som vandrar mellan byggfolien och tätskiktet i badrummet ut i ångbromsen?
 
Vi kanske ska komma överens om att den enklaste lösningen är att inte ha badrummet mot yttervägg? Båda har ju rätt i sak. Att sammanfoga diffspärr med tätskikt blir otroligt krångliga möten men om man har tur tätt och bra. Att separera tätskikt och diffspärr och gå med ångbroms bakom tätskiktet är det lättare att få det både luft(ångbroms) och ångtätt(tätskikt). Den lilla fukt som orkar sig in bakom tätskiktet har med ångbromsen möjlighet att försvinna utåt.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Ingen byggfolie bakom tätskiktet det är ju där ångbromsen finns.
 
  • Gilla
viktorj
  • Laddar…
De skarvar byggfolien med Ångbroms. Byggfolien tas alltså bort och ersätts med Ångbroms i badrummet, det borde bli rätt, eller?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.