132 021 läst ·
1 151 svar
132k läst
1,2k svar
Byggfirman förbjuder mig att beträda byggställning runt mitt hus
Det är inget rytteri, snarare ordning och reda. Kontrakt är ju ömsesidiga överenskommelser som bland annat ska förhindra obehagliga överraskningar.Nerre skrev:
Men här vill ju kunden att entreprenören levererar MER än vad som avtalats i kontraktet... Nämligen fri tillgång till ställningen.Henri skrev:
Och det är ju just den biten som många hantverkare inte gillar, man avtalar om ett arbete och ett pris och sen försöker kunden mjölka ut lite extra med argument i stil med "du har ju ändå grejerna framme". Har man då mer förfrågningar än man kan hantera så kan jag förstår att man ångrar att man tackade ja till den kunden.
Oj, är detta nu ett hantverkarforum?
Vill bara påminna om att de hantverkare som vill vara paragrafryttare enkelt kan väljas bort av uppdragsgivare. I grunden är det de senares pengar som avgör om det blir uppdrag eller inte.
Vill bara påminna om att de hantverkare som vill vara paragrafryttare enkelt kan väljas bort av uppdragsgivare. I grunden är det de senares pengar som avgör om det blir uppdrag eller inte.
Den här tråden har väl spårat ut lite. Jag står på sidan, klart TS ska få använda ställningen.
TS är ju den som får betala för ställningen finns väl ingen hantverkare som tar den kostnaden. Då ska han få använda den också.
Så visa lagen som säger att han inte får använda den. Om han nu inte får använda den så ska han heller inte betala för den. Hade hantverkaren sagt till mig att jag inte får använda ställningen jag betalar för hade jag bett han packa ihop och dra.
TS är ju den som får betala för ställningen finns väl ingen hantverkare som tar den kostnaden. Då ska han få använda den också.
Så visa lagen som säger att han inte får använda den. Om han nu inte får använda den så ska han heller inte betala för den. Hade hantverkaren sagt till mig att jag inte får använda ställningen jag betalar för hade jag bett han packa ihop och dra.
Då menar du att ts kan använda entreprenörens verktyg bil ocksådthompa skrev:Den här tråden har väl spårat ut lite. Jag står på sidan, klart TS ska få använda ställningen.