E E14 skrev:
Grannen har stationärt placerat en byggställning mot mitt staket. På marken under står en skrotbil under en presenning.
Mot mitt staket på grannens sida har han skruvat på tunn plast. Byggställningen är 4 meter hög.
Vid fråga till kommunen får jag svar att den ej är bygglovspliktig, vad göra?[bild][bild]
Jättefult, har ni en feld med varandra ? Jag hade nog planterat ett träd som täcker lagom eller en honungsros som klättrar på din sida på någonting, Ser att du har det så himla fint och du kanske inte vill ha en massa löv. Om det rör en fejd kan han ju flytta ställningen lite fram och tillbaka om du försöker dölja den. Försök att bortse från den ? Man brukar ju bli hemmablind och inte se saker, men det gäller inte alla kanske. Starta inte bråk för då blir det säkert bara värre.

• Gilla
E14
  • Laddar…
P
S sofftis skrev:
Men, det är ju skitfult, klart han reagerar.
Den bästa reaktionen är att prata med grannen och fråga vad han kan hjälpa till med för att det ska se snyggare ut.

L lbgu skrev:
Om nu staketet vore ett svartbygge så vore det väl rätt korkat av TS att anmäla grannen till kommunen vilket han gjort. Om man inte är helt utan förstånd vill man ju inte ha dit en kommunal inspektör som då givetvis också upptäcker det olovliga staketet.
Det skulle varken vara första eller sita gången just det händer..

S sofftis skrev:
Men, det är ju skitfult, klart han reagerar.
Om jag tycker din fru är skitful, ska jag polisanmäla det med då ? eller posta inlägg på forum om det ?

Jag har sagt det innan och säger det igen, vill du bestämma vad soms ka finnas och hur det ska se ut på en markplätt, se till att ÄGA DEN, annars har man inget att säga till om.

• Gilla
Supermyra och 3 till
  • Laddar…
S
Alfredo Alfredo skrev:
Tycker du verkligen att det är jämförbart att rikta en strålkastare mot grannen enbart i syfte att djävlas med att förvara en byggnadsställning? Jag är ganska säker på att du själv inser hur orimlig din jämförelse är.
Självklart förstår jag att det är ”värre” än en rostig ställning, en kanske också effektivare? 🤨

GlennB GlennB skrev:
Om jag tycker din fru är skitful, ska jag polisanmäla det med då ? eller posta inlägg på forum om det ?

Jag har sagt det innan och säger det igen, vill du bestämma vad soms ka finnas och hur det ska se ut på en markplätt, se till att ÄGA DEN, annars har man inget att säga till om.
Hahaha

• Gilla
GlennB och 1 till
  • Laddar…
E E14 skrev:
Grannen har stationärt placerat en byggställning mot mitt staket. På marken under står en skrotbil under en presenning.
Mot mitt staket på grannens sida har han skruvat på tunn plast. Byggställningen är 4 meter hög.
Vid fråga till kommunen får jag svar att den ej är bygglovspliktig, vad göra?[bild][bild]
Jag skulle nog flytta den ena blomkrukan. Den verkar stå i vägen. 😆

4774
Jag är mest nyfiken på vad din granne ska ha byggställningen till samt varför han inte förvarar den omonterad i garaget tills han behöver den.

Går rätt fort att montera en sådan liten ställning.

P
Det är nog för att störa TS, tror jag.

Unikt namn
Grannen håller på att bygga ett torn över den gemensamma muren som nästa steg i guerillakriget.

Jag skulle vara mycket orolig över att det plötsligt började regna vattenballonger från sagda torn under kommande kräftskiva.

Det TS kallar skrotbil dubblar sannolikt som förråd av diverse kontraband. Presseningen ger både skydd och hindrar insyn. Grannen är mycket slug!

TS ser ut att ha ett högt hus. Så en rimlig försiktighetsåtgärd vore att stationera spejare där uppe. Givetvis redo med slangen för motvatten(?)

Glöm bara inte det gamla ordspråket om att kasta vatten i motvid. Det är A och O att var påläst om väderleksrapporten.

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Jag är mest nyfiken på vad din granne ska ha byggställningen till samt varför han inte förvarar den omonterad i garaget tills han behöver den.

Går rätt fort att montera en sådan liten ställning.
Håller med, går inte att diskutera liknande problem har vår granne på andra sidan

GlennB GlennB skrev:

Det borde finnas en lag om att inte förfula för grannarna mer än nödvändigt, fast inser att det skulle bli många åsikter 😅😂

P
S sofftis skrev:
Det borde finnas en lag om att inte förfula för grannarna mer än nödvändigt, fast inser att det skulle bli många åsikter 😅😂
Nej, det borde det inte.

Däremot borde det vara tillåtet att sätta upp ett plank som skärmar av grannens tomt så att man slipper se grannens fula fru.
Det är i allmänhet lättare att själv åtgärda ett problem än att få grannen att göra det.

• Gilla
långtjock
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nej, det borde det inte.

Däremot borde det vara tillåtet att sätta upp ett plank som skärmar av grannens tomt så att man slipper se grannens fula fru.
Det är i allmänhet lättare att själv åtgärda ett problem än att få grannen att göra det.
Varför så negativ till att folk vill ha det fint och mysigt ? En sån grej hen har satt upp är ju bara inte snällt helt enkelt, eller också förstår hen inte det om hen är totalt ointresserad av utseende. Då kanske hen är öppen för anda lösningar.

P
S sofftis skrev:
Varför så negativ till att folk vill ha det fint och mysigt ?
Jag är inte negativ till det, men jag är negativ till att någon ska få tvinga sina estetiska preferenser på någon annan.

• Gilla
och en till och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.