Jag tog ut sommarbilen på en sväng och skulle damma av den, visade sig att den blev mer dammig av det så det blev en tvätt när jag kom hem.
Röd sportbil parkerad på skogsväg. Bilens registernummer är 968. Tallskog syns i bakgrunden under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Isakare och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Fick hem dessa idag.
[bild]

Drygt två veckor från Aliexpress.

Ska byta snabbkoppling på dom så de passar ⅜ anslutning som det sitter på de skumlansar vi köpt från Autodude.
[bild][bild]
12,5mm är innerdiametern på snabbkopplingen, får googla lite vilka alternativen är.
Fikk du montert Snaplock hurtigkobling på sylerhåndtaket? Kjøpe samme håndtaket på Biltema i dag for å gjøre det samme før jeg innså at gjengene på håndtaket ikke helt passer 1/4" gjengene på Autodude sine Snaplock-koblinger.

E EHFR skrev:
Fikk du montert Snaplock hurtigkobling på sylerhåndtaket? Kjøpe samme håndtaket på Biltema i dag for å gjøre det samme før jeg innså at gjengene på håndtaket ikke helt passer 1/4" gjengene på Autodude sine Snaplock-koblinger.
Nej jag har inte gått i mål med detta.
Insåg snabbt att det var olika gängor och inte hittat någon bra övergång, ännu.

FredrikR FredrikR skrev:
Nej jag har inte gått i mål med detta.
Insåg snabbt att det var olika gängor och inte hittat någon bra övergång, ännu.
Kanskje like greit å bare kjøpe håndtaket fra Autodude selv om det er dyrere enn hva det sikkert er verdt.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inköp av ny högtryckstvätt , det blev en AVA Evolution P80 L-bundle. Likadana kopplingar som Kärcher. Vilket underlättar när man har tillbehör och går ifrån ett märke till ett annat.

Så det blev en snabb tvätt av bilarna , och med tanke på priset så är jag riktigt imponerad! Den slår Kärcher både i känsla och funktion. Inte alls lika plastig och ranglig som min gamla maskin.

Självklart hade en Kränzle varit snäppet värre , men jag jobbar inte med detta. Så jag valde ett mellanting.

• Högtryckstvätten AVA Evolution P80 L-bundle står framför en bil, med sladdrulle och tillbehör i klart gult och svart.
    Skapa konto
  • Två nytvättade Mercedes-bilar, en vit kombi och en silver skåpbil, parkerade framför röda hus.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Inköp av ny högtryckstvätt , det blev en AVA Evolution P80 L-bundle. Likadana kopplingar som Kärcher. Vilket underlättar när man har tillbehör och går ifrån ett märke till ett annat.

Så det blev en snabb tvätt av bilarna , och med tanke på priset så är jag riktigt imponerad! Den slår Kärcher både i känsla och funktion. Inte alls lika plastig och ranglig som min gamla maskin.

Självklart hade en Kränzle varit snäppet värre , men jag jobbar inte med detta. Så jag valde ett mellanting.
Vilken Kärcher syftar du på?

FredrikR FredrikR skrev:
Vilken Kärcher syftar du på?
Hade en Kärcher K5 Premium , men på jobbet står en K7 Premium och de båda känns och upplevs sämre.

Så inte Kärchers HD segment , men kanske inte där just vanliga dödliga hamnar som inte jobbar med just bil/båt vård etc.

Valet på AVA föll efter att ha kollat på Scandinavian Detailing på YouTube där han gjorde test.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Finns det folk här som har provat sådana här saker som man kladdar på vindrutan så att den ska hålla sig mer ren och vattendropparna ska pärla sig och blåsa bort?
Typ
[länk]

Är det något att satsa på?
Aldrig provat Turtle , men kört Tershine länge och jag gillar effekten den ger. Hållbarheten beror helt på hur mycket man gnor på den. Men lägger den ungefär var 3e månad på båda mina bilar.

• Tre svarta påsar med texten "Tershine Magnify Glass Coating", en glasförsegling i 3-pack som är prissänkt, visas på en mobilskärm.
    Skapa konto
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Köpte ett gäng Aquapel för 5-10år sedan och har fortfarande kvar, kommer aldrig ihåg att använda dom, kör ju iofs. Speed coat på hela bilen så alltid nått

https://arcticlean.se/sv/products/speed-coat/391

Hand håller i en tub Aquapel-produkt för bilvård.
Skapa konto

RoTe
Dom vindrutebehandlingarna jag testat har aldrig varit tillfredställande utan vattendropparna har ändå irriterat mig så jag kört torkarna och då slitit bort behandlingen, totalt bortkastat om man har fungerande vindrutetorkare enligt mig.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Tvättade hjul i torsdags.
Snyggade till dom idag.
Svart bilhjul med en polermaskin av märket Bosch placerad inuti, redo för underhåll och rengöring.
Skapa konto

Bosch x Rupes gav helt ok resultat.
Grå bil med svarta hjul parkerad på grusuppfart framför rött hus och gröna buskar.
Skapa konto

Nu skulle man tvättat bilen också...😇

• Gilla
Mikael_L och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tvättade hjul i torsdags.
Snyggade till dom idag.
[bild]
Bosch x Rupes gav helt ok resultat.
Vaf*n är det för ribba du sätter här nu för oss andra😅

• Haha
  • Gilla
cpalm och 8 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Vaf*n är det för ribba du sätter här nu för oss andra😅
Vi kan skylla på att föregående ägare inte tagit sitt ansvar. 😉😇

FredrikR FredrikR skrev:
Vi kan skylla på att föregående ägare inte tagit sitt ansvar. 😉😇
Som alla vi andra då? 😚

• Gilla
  • Älska
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.