51 582 läst ·
616 svar
52k läst
616 svar
Byggahus bilvårdstråd
Vi har väl pratat om Fusion här förut? Kallavfettning MED flygrostborttagningsmedelnino skrev:
Har sett lite Gör det med RW reels och dom tvättar ju ofta med bara kallavfettning och flygrostborttagare och får bra resultat.
Funkar det verkligen? Och är deras grejer bättre än tex liknande produkter från tex okq8 ?
Nu har jag iaf köpt både avfettning och flygrost medel och tänkte prova imorgon på min vita bil.
Tvättade på gds med skumavfettning och det enda som hände var att damm och lite smuts försvann men bilen blev verkligen inte ren, helt brun efter sidorna
https://arcticlean.se/sv/products/fusion-revolutionerande-avfettning/433
"Skummavfettningsmedel"? Är det Alkalsk avfettning då eller?
Är du osäker så har Arcticlean filmer om varje produkt under produkten på deras sida. Kan inte bli mycket lättare än så.
RW tar jag inte i munnen
Det är nåt skum man lägger på, ska väl vara nån avfettning iafTokslut skrev:
Har varit dålig på att läsa den här tråden så det har jag missat
Jaha är RW inget att ha?
Jag har väldigt dålig koll på bilvård 😀
Alkalisk avfettning (vattenbaserad och utspädbar) är för växtlighetssmuts/biosmuts medans kallavfettning (ej spädbar + gillar läggas på torra ytor vanligtvis) är för pretroliumsmuts/asfalt mm. och skall inte läggas över handtag och för att vara säker ej heller på lyktglas eller gumminino skrev:
Det är mer RW jag inte klarar av, vet inget om hans produkter
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 283 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 283 inlägg
Alla blir saliga på sin egen tro när det gäller märken men RW och Tershine har jag dåliga erfarenheter av. RW brukar dessutom vara bland de dyraste.
Koch Chemie, Articlean och Car Care Products gillar jag. Alkaliskavfettning kör jag Biltemas i skumkanonen med gott resultat. Kallavfettning tar jag gärna PrickBort.
Koch Chemie, Articlean och Car Care Products gillar jag. Alkaliskavfettning kör jag Biltemas i skumkanonen med gott resultat. Kallavfettning tar jag gärna PrickBort.
spännande , vad har du för dåliga erfarenheter av Tershine? Specifika produkter eller mer agg mot företaget?j.f.s skrev:
Alla blir saliga på sin egen tro när det gäller märken men RW och Tershine har jag dåliga erfarenheter av. RW brukar dessutom vara bland de dyraste.
Vart göra ett prov idag
Före
Kallavfettning först på torr bil, spolade av, sen flygrostborttagare
Passagerarsidan blev rätt skaplig, men förarsidan får jag gå på igen (blir så klart hela bilen)
Fälgarna blev helt ok
Spolade av flygrostborttagaren sen la jag skumavfettning och spolade av hela bilen
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kallavfettning först på torr bil, spolade av, sen flygrostborttagare
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Passagerarsidan blev rätt skaplig, men förarsidan får jag gå på igen (blir så klart hela bilen)
Logga in
Skapa konto
Fälgarna blev helt ok
Logga in
Skapa konto
Spolade av flygrostborttagaren sen la jag skumavfettning och spolade av hela bilen
Äsch , det går att få vita bilar rena. Jag har precis tvättat av båda mina , och har inga problem med orenheter i lacken. Dock är mina nog bättre underhålla än många andras..
Refract V.4 får fortfarande efter en vinter 5p av 5 möjliga. 😊
Synd att det började regna mitt i , men slapp iaf torka av dom denna gång.
Refract V.4 får fortfarande efter en vinter 5p av 5 möjliga. 😊
Synd att det började regna mitt i , men slapp iaf torka av dom denna gång.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 653 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 653 inlägg
Jag torkade av bakrutan med hushållspapper och vatten igår när jag skiftade till sommardäcken. Det är ungefär så långt jag sträcker mig när det kommer till utvändig vård av min rostiga Ford. (Men stör mig som sjutton på nya fina bilar som åker runt med oläslig registreringsskylt bak.)