nino nino skrev:
Har sett lite Gör det med RW reels och dom tvättar ju ofta med bara kallavfettning och flygrostborttagare och får bra resultat.
Funkar det verkligen? Och är deras grejer bättre än tex liknande produkter från tex okq8 ?

Nu har jag iaf köpt både avfettning och flygrost medel och tänkte prova imorgon på min vita bil.

Tvättade på gds med skumavfettning och det enda som hände var att damm och lite smuts försvann men bilen blev verkligen inte ren, helt brun efter sidorna
Vi har väl pratat om Fusion här förut? Kallavfettning MED flygrostborttagningsmedel

https://arcticlean.se/sv/products/fusion-revolutionerande-avfettning/433

"Skummavfettningsmedel"? Är det Alkalsk avfettning då eller?

Är du osäker så har Arcticlean filmer om varje produkt under produkten på deras sida. Kan inte bli mycket lättare än så.

RW tar jag inte i munnen

Tokslut Tokslut skrev:
Vi har väl pratat om Fusion här förut? Kallavfettning MED flygrostborttagningsmedel

[länk]

"Skummavfettningsmedel"? Är det Alkalsk avfettning då eller?

Är du osäker så har Arcticlean filmer om varje produkt under produkten på deras sida. Kan inte bli mycket lättare än så.

RW tar jag inte i munnen
Det är nåt skum man lägger på, ska väl vara nån avfettning iaf
Har varit dålig på att läsa den här tråden så det har jag missat

Jaha är RW inget att ha?
Jag har väldigt dålig koll på bilvård 😀

nino nino skrev:
Det är nåt skum man lägger på, ska väl vara nån avfettning iaf
Har varit dålig på att läsa den här tråden så det har jag missat

Jaha är RW inget att ha?
Jag har väldigt dålig koll på bilvård 😀
Alkalisk avfettning (vattenbaserad och utspädbar) är för växtlighetssmuts/biosmuts medans kallavfettning (ej spädbar + gillar läggas på torra ytor vanligtvis) är för pretroliumsmuts/asfalt mm. och skall inte läggas över handtag och för att vara säker ej heller på lyktglas eller gummi

Det är mer RW jag inte klarar av, vet inget om hans produkter

• Gilla
nino
  • Laddar…
j.f.s
Alla blir saliga på sin egen tro när det gäller märken men RW och Tershine har jag dåliga erfarenheter av. RW brukar dessutom vara bland de dyraste.
Koch Chemie, Articlean och Car Care Products gillar jag. Alkaliskavfettning kör jag Biltemas i skumkanonen med gott resultat. Kallavfettning tar jag gärna PrickBort.

j.f.s j.f.s skrev:
Alla blir saliga på sin egen tro när det gäller märken men RW och Tershine har jag dåliga erfarenheter av. RW brukar dessutom vara bland de dyraste.
Koch Chemie, Articlean och Car Care Products gillar jag. Alkaliskavfettning kör jag Biltemas i skumkanonen med gott resultat. Kallavfettning tar jag gärna PrickBort.
spännande , vad har du för dåliga erfarenheter av Tershine? Specifika produkter eller mer agg mot företaget?

Vart göra ett prov idag

Före
Vit bil med smutsliknande rester på passagerarsidan efter rengöring, stående på vått garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Smutsig bildörr och bakhjul på en vit bil under rengöringsprocessen, synlig rostfläckar och vägsmuts.
Skapa konto

Kallavfettning först på torr bil, spolade av, sen flygrostborttagare

Bil med avfettning som rinner ner, tagen på passagerarsidan. Kallavfettning och flygrostborttagare har använts före avsköljning.
Skapa konto

Silvret bil parkerad på våt mark med kallavfettning och flygrostborttagare, rinner ned längs dörrsida och fälgar.
Skapa konto

Passagerarsidan blev rätt skaplig, men förarsidan får jag gå på igen (blir så klart hela bilen)

En bilsida efter kallavfettning och rengöring, passagerarsidan ser delvis ren ut, med fälgar och vinterväg i bakgrunden.
Skapa konto

Fälgarna blev helt ok

Bilfälg på ett vinterdäck, tvättad och avfettad enligt beskrivna körsträckan, med fokus på rengöringseffekten efter olika kemikalier.
Skapa konto

Spolade av flygrostborttagaren sen la jag skumavfettning och spolade av hela bilen

Bra pris på Prickbort på Rusta.
Broschyrbild med Prickbort avfettningsmedel på Rusta för 49,90 kr. Andra rengöringsprodukter syns också, såsom Cif och Duck Gel.
Skapa konto

• Gilla
Isakare och 4 till
  • Laddar…
när du spolar av kallavfettningen spola av nerifrån och upp för att få så lite problem med "rinningar" i smutsen om du inte får det rent

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bra pris på Prickbort på Rusta.
[bild]
Prick bort, är det för flugor å sånt?

nino nino skrev:
Prick bort, är det för flugor å sånt?
Kallavfettning. 👌🙂

• Gilla
nino
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kallavfettning. 👌🙂
Å fan 🙂

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
RoTe
Hade en vit bil jag ville bli av med, ingen tvätt fungerade, inga tips, blev polering av skiten för att få bort dom sista märkena.

Äsch , det går att få vita bilar rena. Jag har precis tvättat av båda mina , och har inga problem med orenheter i lacken. Dock är mina nog bättre underhålla än många andras..

Refract V.4 får fortfarande efter en vinter 5p av 5 möjliga. 😊

Synd att det började regna mitt i , men slapp iaf torka av dom denna gång.

• Två vita bilar parkerade framför ett rött hus på en våt kväll. Bilarna ser nytvättade ut.
    Skapa konto
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Dagens Rusta klipp. 😎
Sprayflaska med avfettning Prickbort i en brun papperspåse tillsammans med flera andra likadana flaskor.
Skapa konto

Verkar vara lite begränsad tillgång i Borlänge och Falun men det fylls på nästan dagligen.
49,90:-/L

• Gilla
SC Aero och 3 till
  • Laddar…
Magnus E K
Jag torkade av bakrutan med hushållspapper och vatten igår när jag skiftade till sommardäcken. Det är ungefär så långt jag sträcker mig när det kommer till utvändig vård av min rostiga Ford. (Men stör mig som sjutton på nya fina bilar som åker runt med oläslig registreringsskylt bak.)

• Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.