50 977 läst ·
609 svar
51k läst
609 svar
Byggahus bilvårdstråd
Ni som kan det där om olika medel osv.
Jag håller på att putsa hjulhusen på en av sommarbilarna. Finns det något medel att spreja på eller “smörja in” detaljerna med som skydd efter att det är färgigstädat?
Länkarmar bromsok bromsslangar mm.
Jag tänkte annars pensla på linolja på skruvskallar och annat som brukar kunna rosta.
Också tacksam om någon kan ge tips på hur man smidigast får innerkärmarna av plast att “se nya ut” igen.
Jag håller på att putsa hjulhusen på en av sommarbilarna. Finns det något medel att spreja på eller “smörja in” detaljerna med som skydd efter att det är färgigstädat?
Länkarmar bromsok bromsslangar mm.
Jag tänkte annars pensla på linolja på skruvskallar och annat som brukar kunna rosta.
Också tacksam om någon kan ge tips på hur man smidigast får innerkärmarna av plast att “se nya ut” igen.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Lördagstvätt. Tydligen fler som tänkte samma sak, var tre före mig i kö till tvätthallarna på mitt vanliga tillhåll så tog en annan. Båda två är OKQ8 men den ena (nyare) upplever jag har sämre tryck i högtrycken och kostar mer per minut. Eller jag upplever det iallafall, räknar upp så himla snabbt 🤔
Minusgrader ute också så dags att få in vanan att torka ordentligt 🙂
Gillar verkligen färgen, så det är trevligt att tvätta den. Jag undrade länge om jag valt fel, men nu när jag stött på alla varianter av ID7 irl så tycker jag denna gör sig bäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gillar verkligen färgen, så det är trevligt att tvätta den. Jag undrade länge om jag valt fel, men nu när jag stött på alla varianter av ID7 irl så tycker jag denna gör sig bäst.
I min egen lokala OK tvätt brukar jag försöka få hallen längst vill vänster, den har bäst tryck för att teknikrummet med pumparna är närmast den, ju längre rör, ju sämre tryck.Storsockret skrev:
Lördagstvätt. Tydligen fler som tänkte samma sak, var tre före mig i kö till tvätthallarna på mitt vanliga tillhåll så tog en annan. Båda två är OKQ8 men den ena (nyare) upplever jag har sämre tryck i högtrycken och kostar mer per minut. Eller jag upplever det iallafall, räknar upp så himla snabbt 🤔
[bild]
Förr satt pumparna oftast vid tvätt platsen högt uppe i taket, men de väsnas så mycket, så idag har man ett gemensamt rum, vilket även är fördel i servicesynpunkt.
Nu får ni passa på och handla på er bilvårdsprodukter! Galna återförsäljare kör riktigt galna utlottningar.
Hos Tershine kan man vinna en BMW M5 , Articclean är inte sämre , där kan du vinna en Supra MK4..
Black week hos båda , kolla deras hemsidor och avgör vart ni vill lägga era pengar. 😇
Startar på söndag , men dubbelkolla så ni verkligen lägger ordern rätt så har jag inte sagt för mycket.
Hos Tershine kan man vinna en BMW M5 , Articclean är inte sämre , där kan du vinna en Supra MK4..
Black week hos båda , kolla deras hemsidor och avgör vart ni vill lägga era pengar. 😇
Startar på söndag , men dubbelkolla så ni verkligen lägger ordern rätt så har jag inte sagt för mycket.
ValetPro Dragons Breath är nog den starkaste på marknaden som jag personligen har provat , det är ju troligtvis bromsdamm och järnpartiklar som du behöver lösa.Stefan N skrev:
Via denna länk får ni tillgång till Autodudes Black Week priser redan nu
https://www.autodude.se/sv?BLACK-WE...DP&gr_s=i1az&gr_x=a62e&page=1&sort=popularity
Har du funderat på Foam lance så har väl de högst rabatt nu bortsett från deras "Daily deal", annars var det väl inga Kioskvältare
+ förnuft & Känslas 10% youtube rabattkod verkar fungera också.
https://www.autodude.se/sv?BLACK-WE...DP&gr_s=i1az&gr_x=a62e&page=1&sort=popularity
Har du funderat på Foam lance så har väl de högst rabatt nu bortsett från deras "Daily deal", annars var det väl inga Kioskvältare
+ förnuft & Känslas 10% youtube rabattkod verkar fungera också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Får nog bli en beställning, foam lancen har åkt i backen så den är lite spräckt.Tokslut skrev:
Kanske en torkduk och lite Tershine.
Vänta då , Tershine har ett helt galet paket.FredrikR skrev:
Där du inte bara får torkduk , foam Lance etc.
Sett.. 😍S Simonstahl skrev:
Dock är jag tveksam till om jag behöver allt detta, och just nu.
Har 3x5l med avfettning, flygrost och skum stående sedan Mekonomens senaste Super lördag..😇
Barnen skulle så klart uppskatta det. 😂
Ska man tänka så , behöver jag inte handla produkter inom 2 år 😂FredrikR skrev:
Riktigt bra pris på det kompletta paketet , så jag kommer handla ett. Finns en risk att deras uppgraderade Polermaskin följer med av bara farten. ☺️
Jag har ju mattfolierad bil dessutom..🙄S Simonstahl skrev:
Men bra avrinning är alltid uppskattat. 😉