39 504 läst ·
413 svar
40k läst
413 svar
Byggahus bilvårdstråd
Har testat både och, men jag skall ge det ett nytt lite mer strukturerat försök.S Simonstahl skrev:
Är också inne på att det är något "starkt" alkaliskt som behövs.
Några tips på vad man gör sen för att om möjligt göra något åt problemet?
Köp koncentrat , och prova först med outspädd på en liten del av bilen. Men kom ihåg att du troligtvis kommer behöva mekaniskt bearbeta fläckarna.C cpalm skrev:
Är det omöjligt , hade jag gått över på en claybar , och användt mig av bilschampo som glidmedel. Raka drag.
Mitt spontana svar på ev åtgärd är omlackering. Annars skulle jag lägga ett vax med bra fyllegenskaper , för att sen toppa det med valfritt lackskydd.
Omlackering är den nog inte värd, men några specifika tips på bra produktval? Är ju en sån j-vla djungel med olika preparat, och man noterar ju att många produkter inte alls håller vad de lovar.S Simonstahl skrev:
Jag personligen är ju helsåld på Tershine.C cpalm skrev:
Deras exteriörtvätt paket innehåller det du behöver , skulle dock lägga till deras supermjuka penslar i kundkorgen också.
Angående Vax så gillar jag deras Magnify , äkta caranuba vax och keramiska egenskaper ihop. Appliceras för hand , och är behagligt att buffa av.
Claybar som sista utväg om medlen inte ger önskat resultat. Självklart är det ett beslut du får ta innan du lägger ett vax.
Tershine har fantastiska produkt videos på deras hemsida , så in och kika.
Annars finns det ett uppsjö av märken , articclean är också riktigt bra. Så blir lätt en smaksak för varje person.
Ser lite värre ut en flygrost. Men testa med flygrostmedel för säkerhets skull innan du konfronterar ÅF.Storsockret skrev:
Låter som en plan, tog med mig tvättgrejerna till jobbet idag. Bilen har bara gått 160 mil, men det är väl tillräckligt för att få sig lite flygrost men är det något annat så får dom nog ta sig en titt.K Kane skrev:
Tycker det ser ut som du har skarpa kanter , vilket gör att jag tror du har fått ett stenskott som penetrerat klarlacken.
Men jag kan ha fel 😅
Men jag kan ha fel 😅