39 524 läst ·
413 svar
40k läst
413 svar
Byggahus bilvårdstråd
For till tvätthallen efter jobbet, köpte med en flaska Relive på vägen. Hade bara tänkt blaska av den och fokusera på prickarna, men gick ett varv med tvätthandsken när jag ändå var i farten.
Ganska bra avrinning efter refracten
phew
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ganska bra avrinning efter refracten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
phew
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Härligt att prickarna gick bort , och välkommen till Tershine träsket.Storsockret skrev:
Vad säger ni om detta?
I Sverige är ju suflett på bilen lite speciellt.
Den är ofta fuktig och får sällan torka ifall bilen inte står mest i varmgarage.
Vår sköna lilla Fiat 500e har därför numera en grå suflett som är i stadiet att gå över till grönskiftande nyans...
Frågan är nu vilket sätt som är det bästa att åtgärda detta?
Finns ju allehanda rengöringsmedel o impregnering mm att köpa, men dels verkar det innebära nån slags schampo med massa skrubbande som känns fel på tyg, och dels så verkar det väldigt ineffektivt.
Man har ju sett en o annan skadad suflett på begmarknaden också där det verkar som man skrubbat/borstat överdrivet.
Allt jag behöver är något som dödar algerna.
Skulle det inte funka med Grönfri?
Det står ju på förpackningen att det fungerar på markiser och liknande.
Någon som prövat på bilsufflett?
I Sverige är ju suflett på bilen lite speciellt.
Den är ofta fuktig och får sällan torka ifall bilen inte står mest i varmgarage.
Vår sköna lilla Fiat 500e har därför numera en grå suflett som är i stadiet att gå över till grönskiftande nyans...
Frågan är nu vilket sätt som är det bästa att åtgärda detta?
Finns ju allehanda rengöringsmedel o impregnering mm att köpa, men dels verkar det innebära nån slags schampo med massa skrubbande som känns fel på tyg, och dels så verkar det väldigt ineffektivt.
Man har ju sett en o annan skadad suflett på begmarknaden också där det verkar som man skrubbat/borstat överdrivet.
Allt jag behöver är något som dödar algerna.
Skulle det inte funka med Grönfri?
Det står ju på förpackningen att det fungerar på markiser och liknande.
Någon som prövat på bilsufflett?
Produkter som diskuteras: "Grönfri"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 454 kr inkl moms
Läs mer
Skulle absolut inte använda grönfri på en sufflett , det känns för brutalt.K karlmb skrev:Vad säger ni om detta?
I Sverige är ju suflett på bilen lite speciellt.
Den är ofta fuktig och får sällan torka ifall bilen inte står mest i varmgarage.
Vår sköna lilla Fiat 500e har därför numera en grå suflett som är i stadiet att gå över till grönskiftande nyans...
Frågan är nu vilket sätt som är det bästa att åtgärda detta?
Finns ju allehanda rengöringsmedel o impregnering mm att köpa, men dels verkar det innebära nån slags schampo med massa skrubbande som känns fel på tyg, och dels så verkar det väldigt ineffektivt.
Man har ju sett en o annan skadad suflett på begmarknaden också där det verkar som man skrubbat/borstat överdrivet.
Allt jag behöver är något som dödar algerna.
Skulle det inte funka med Grönfri?
Det står ju på förpackningen att det fungerar på markiser och liknande.
Någon som prövat på bilsufflett?
Känns som jag bara tjatar i denna tråd om Tershine , men Tobias har en en enkel förklaring och det du behöver upplagt på hemsidan.
Ändå 13år sedan jag ägde min senaste cab med tyg sufflett. Då tog jag den enkla utvägen och lämnade in den till en firma som tvätta och impregnerade åt mig.
Men det står så här i produktinfon;S Simonstahl skrev:
"Mångsidig användning
Idealisk för alla utomhusytor såsom fasader, tak, marksten, markiser och mer."
Alkalisk avfettning, det låter brutalt på en suflett tycker jag.. verkligen säkert att det inte angriper det underliggande tätskiktet i sufletten?
Nu behöver jag lite vägledning ang. min bil, en Renault Clio årsmodell 2012, vägmätarställning 12984.
Jag kan absolut inget om bilar men jag vet att här finns många som kan.
Jag kör väldigt lite, när min man levde åkte vi alltid med hans Volvo (förstås) och numera använder jag bilen mestadels till att uträtta små ärenden. Jag har haft bilen sen den var ny och den är väl bibehållen. Jag har inga ambitioner att byta bil, jag tänker köra med min bil så länge den eller jag hänger med.
I går besiktade jag bilen utan anmärkning och besiktningsmannen rekommenderade att jag skulle göra en underredsbehandling, han tyckte det var värt att satsa på bilen eftersom den gått så lite och var "i god kondition" Den har alltid stått ute.
När jag snabbt kollade priset på underredsbehandling hittade jag pris från 2.500 kr till 11.000 kr, jag förstår ju att det billigaste priset inte är värt pengarna ens men hur skall jag bedöma vad som är rimligt?
Eller är en underredsbehandling öht värt att satsa på?
Jag kan absolut inget om bilar men jag vet att här finns många som kan.
Jag kör väldigt lite, när min man levde åkte vi alltid med hans Volvo (förstås) och numera använder jag bilen mestadels till att uträtta små ärenden. Jag har haft bilen sen den var ny och den är väl bibehållen. Jag har inga ambitioner att byta bil, jag tänker köra med min bil så länge den eller jag hänger med.
I går besiktade jag bilen utan anmärkning och besiktningsmannen rekommenderade att jag skulle göra en underredsbehandling, han tyckte det var värt att satsa på bilen eftersom den gått så lite och var "i god kondition" Den har alltid stått ute.
När jag snabbt kollade priset på underredsbehandling hittade jag pris från 2.500 kr till 11.000 kr, jag förstår ju att det billigaste priset inte är värt pengarna ens men hur skall jag bedöma vad som är rimligt?
Eller är en underredsbehandling öht värt att satsa på?
Den låter gammal gör att vara utan rost under men det kan ju hända.A Abies koreana skrev:Nu behöver jag lite vägledning ang. min bil, en Renault Clio årsmodell 2012, vägmätarställning 12984.
Jag kan absolut inget om bilar men jag vet att här finns många som kan.
Jag kör väldigt lite, när min man levde åkte vi alltid med hans Volvo (förstås) och numera använder jag bilen mestadels till att uträtta små ärenden. Jag har haft bilen sen den var ny och den är väl bibehållen. Jag har inga ambitioner att byta bil, jag tänker köra med min bil så länge den eller jag hänger med.
I går besiktade jag bilen utan anmärkning och besiktningsmannen rekommenderade att jag skulle göra en underredsbehandling, han tyckte det var värt att satsa på bilen eftersom den gått så lite och var "i god kondition" Den har alltid stått ute.
När jag snabbt kollade priset på underredsbehandling hittade jag pris från 2.500 kr till 11.000 kr, jag förstår ju att det billigaste priset inte är värt pengarna ens men hur skall jag bedöma vad som är rimligt?
Eller är en underredsbehandling öht värt att satsa på?
Mer än 5000 för en så liten bil bör det inte behöva kosta dock.
Den är ju inte värd mer än 25-30k, så det verkar onödigt att lägga de pengarna på den.A Abies koreana skrev:Nu behöver jag lite vägledning ang. min bil, en Renault Clio årsmodell 2012, vägmätarställning 12984.
Jag kan absolut inget om bilar men jag vet att här finns många som kan.
Jag kör väldigt lite, när min man levde åkte vi alltid med hans Volvo (förstås) och numera använder jag bilen mestadels till att uträtta små ärenden. Jag har haft bilen sen den var ny och den är väl bibehållen. Jag har inga ambitioner att byta bil, jag tänker köra med min bil så länge den eller jag hänger med.
I går besiktade jag bilen utan anmärkning och besiktningsmannen rekommenderade att jag skulle göra en underredsbehandling, han tyckte det var värt att satsa på bilen eftersom den gått så lite och var "i god kondition" Den har alltid stått ute.
När jag snabbt kollade priset på underredsbehandling hittade jag pris från 2.500 kr till 11.000 kr, jag förstår ju att det billigaste priset inte är värt pengarna ens men hur skall jag bedöma vad som är rimligt?
Eller är en underredsbehandling öht värt att satsa på?
Vad besiktningsmannen missar är att det aldrig är värt besväret att hålla liv i en gammal bil om man inte kan skruva själv.
Det tråkigaste gjort , tidig detta år. Men ska iväg några dagar och vill inte chansa.
Sommardäcken blev tvättade och fint inslagna , tråkigt att köpa nya däck till nästa år dock.
Sommardäcken blev tvättade och fint inslagna , tråkigt att köpa nya däck till nästa år dock.
Inte det mest inspirerande vädret att tvätta bilen i med tanke på att den blir skitig direkt man kör ut ur hallen, men en liten snabbtvött så smutsen åtminstone inte sitter alltför länge kanske. Tänkte jag skulle vara lite rimlig och göra slut på medlet jag har innan jag beställer nytt så jag skickade ner Extract i lansen idag, skummade ju helt OK det också. Har en nästan oanvänd flaska Purify S också som jag ska köra på med efter nuvarande schampot är slut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



