Tokslut Tokslut skrev:
Jag är för snål för att handla medel på sprayflaskor 😚 Nästa vecka gissar jag på bra rabatter på tex. Arcticlean.se samt Autodude.se det gillar min snåla skalle
Ser lovande ut

Påskrea hos ArticClean med chans att vinna en Volvo 240. Rabatt upp till 70%. Bakgrund med kaninöron.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Är ens vattenflöde utanför standardspecen som foamaren är utrustad med vid leverans kan man få byta munstycke för att få till det

[bild]
[bild]
Enligt spec har jag rätt munstycke (default), men det funkar ändå inte märkligt nog, men kanske ett snäpp större skulle fixa biffen. Ligger precis mellan två.

F Fluxor skrev:
Enligt spec har jag rätt munstycke (default), men det funkar ändå inte märkligt nog, men kanske ett snäpp större skulle fixa biffen. Ligger precis mellan två.
Ju mindre munstycke ju mer medel om jag fattat rätt, men blir det förlitet munstycke stannar tvätten

Tokslut Tokslut skrev:
Ju mindre munstycke ju mer medel om jag fattat rätt, men blir det förlitet munstycke stannar tvätten
Så trodde jag med, men är inte säkert. Är en Dr Dirt jag har.

Sen fattar jag inte vad plus och minus på ratten gör, är det met eller mindre medel eller vatten?

F Fluxor skrev:
Så trodde jag med, men är inte säkert. Är en Dr Dirt jag har.

Sen fattar jag inte vad plus och minus på ratten gör, är det met eller mindre medel eller vatten?
Jag har en Dr Dirt G2 (eller G1) och vred tills jag fick max lödder. kollade inte vad som stod på vredet, bara vred tills jag inte fick mer lödder och slutade min inställningsresa där 😅😚

Är snart dags för nytt foam medel så då börjar väl processen om, kanse tom. ska prova späda ut medlet 🤔

Dags för vårskrubbning

Bil täckt av skum på en släpvagn framför en gul fasad, redo för tvätt efter applicering av Järudds glansschampo.
Skapa konto

Står bilen verkar lack och glasskydd hålla länge, detta är 7år gammalt. Kommer inte ihåg om jag la på Arcticleans Polish and sealant eller Aquapel på glaset bara 😚 Idag vart det Speed coat iaf. (efter filmen togs)

RoTe RoTe skrev:
Ja men det går inte med nuvarande medel typ tershine osv.
Arcticlean har tagit fram ett schampo till Järudd, de beskrivs som sumperskummande 🤷‍♂️

https://arcticlean.se/sv/products/jarudds-splash-schampo-500-ml-superskummande-glansschampo

• Gilla
Rickard.lj och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Superlördag på Mekonomen resulterade i detta.
Fyra flaskor Tershine rengöringsprodukter och sprutmunstycken på en verkstadsbänk, med verktyg hängande i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
ullberg och 4 till
  • Laddar…
Lite sommarvaxning av bilen.
Silverfärgad bil i garage efter sommarvaxning, odelad baklucka, sportiga fälgar, synlig nummerplåt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Isakare och 5 till
  • Laddar…
Nån som har provat denna Skumpspruta? Jag har fått för mig att den passar till den lilla enklare svarta spruthandtaget som vi diskuterade en bit ovan?
Skumspruta från Biltema med plastbehållare och metall- och plastmunstycke, används för exteriör bilvård.
Skapa konto

Har en spruta från Bollnäs Bilvård. Hur jag än justerar och byter dysa blir skummet jäkligt vattnigt. Har provat skum både från King Carthur samt BBV.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ja, jag erkänner att jag är lite bekväm och inte orkar leta i tråden 😇 men råder det någon konsensus kring vilket skumschampo som är bra och prisvärt? Har en bra foam lance som borde användas mer.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
j.f.s
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nån som har provat denna Skumpspruta? Jag har fått för mig att den passar till den lilla enklare svarta spruthandtaget som vi diskuterade en bit ovan?
[bild]
Har en spruta från Bollnäs Bilvård. Hur jag än justerar och byter dysa blir skummet jäkligt vattnigt. Har provat skum både från King Carthur samt BBV.
Köp denna istället: https://arcticlean.se/sv/products/foam-lance-skumpaket

Redigerat:
RoTe
Vi bilägare hade nyligen ett test av torkdukar och jag kan inte säga att jag blev imponerad av någon. Att betala över 300kr för något gigantiskt tygstycke är inget jag är intresserad av. Ni som prenumererar kan se testet här: https://www.vibilagare.se/test/produkttest/test-av-10-torkdukar-bilen-har-ar-basta-valet

Personligen så spolar jag av bilen med avhärdat vatten och sen kör jag den i motorvägsfart en stund för att sedan torka det lilla som är kvar med en numera 10 år gammal torkduk som inte presterar direkt bra. Tror det blir en ny billighetsduk från köpladorna.

RoTe RoTe skrev:
Personligen så spolar jag av bilen med avhärdat vatten
Köper du det på dunk eller? Upplever du verklig skillnad mot kranvatten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.