DennisCA DennisCA skrev:
Provade biltemas "keramiska" shampo idag, det började ju se bättre ut åtminstone. Den verkar ha mera gläns än vanligt nu.

[bild]

[bild]

Många små skavanker förstås på den här bilen, allt ska åtgärdas förstås, då tid och ork finns.
Prova att köpa medel för plasten så den får tillbaka glansen så kommer den bilen kännas fräschare och nyare , ett tips concept vista

Jag har nåt liknande medel från Sonax, men det måste appliceras på torr plast och det har inte varit torrt väder på ett bra tag så jag hoppas imorgon är solig och torr.

På vissa ställen ser det dock såpass slitet ut att jag undrar om det inte skulle gå att måla istället.

DennisCA DennisCA skrev:
Jag har nåt liknande medel från Sonax, men det måste appliceras på torr plast och det har inte varit torrt väder på ett bra tag så jag hoppas imorgon är solig och torr.

På vissa ställen ser det dock såpass slitet ut att jag undrar om det inte skulle gå att måla istället.
Annars är de gamla tricket blås lampa eller värmepistol sen tar man medel på , håller lite längre då

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Set ut att komma polermaskiner i Bosch 12V serie framöver.
GEX 12V-77
Person som använder en Bosch polermaskin i 12V-serien för att polera en svart bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R Rickard.lj skrev:
Annars är de gamla tricket blås lampa eller värmepistol sen tar man medel på , håller lite längre då
Hör att värmetricket accelererar plastens åldrande och skörhet så jag har undvikit att prova det.

Idag var det runt 0 strecket eller just över och ingen sol, men det var torrt väder. Så jag passade på med plastmedlet jag har, Sonax alltså.

Försökte mig på några före och efter bilder:
Närbild på en bils sidospegel och gummilist, delvis behandlat med Sonax plastmedel för att förbättra utseendet.
Skapa konto

Närbild av en baksida av en bil, där stötfångaren har behandlats med Sonax för att återställa plastens färg och lyster.
Skapa konto

Här syns det kanske bättre:
Bakre stötfångare på bil med synlig skillnad före och efter applicering av plastmedel, Sonax.
Skapa konto

Blå bildörr med svarta handtag och gummilister behandlade med Sonax plastmedel, svag reflektion av en annan bil syns.
Skapa konto

Hela bilen gått igenom, rails, gummilister, stötfångare, ja allt jag kom på.
Blå Volvo kombi med polerade plastdetaljer parkerad bredvid en annan bil, vy bakifrån, med tydligt registreringsskylt.
Skapa konto

Grön bil, en Volvo kombi, står på en grusig uppfart framför en garageport. Bilen är nyligen behandlad med plastmedel.
Skapa konto

Blå bil, frontvy, med nybehandlade plastdelar och gummilister samt registreringsnumret VGS-605 synligt. Parkerad på grusplan.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Oj vad volvon är snygg. Jag har ju inte fått se den ännu.

Jag har hört samma sak. Att man inte skall värma plastdelar om man inte är tvungen. Det är så helvetiskt arbetssamt att tillverka nya när de spricker av ålderdom och inte längre finns att köpa.

• Gilla
DennisCA
  • Laddar…
Något som jag inte sett i tråden är rw's tornado pistol för att få rent mattor är nog det bästa jag köpt för bilvård blir en enorm skillnad

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fick hem dessa idag.
Två svarta tvättpistoler med guldiga snabbkopplingar och plastpåsar med olika munstycken och tillbehör, placerade på ett träbord.
Skapa konto

Drygt två veckor från Aliexpress.

Ska byta snabbkoppling på dom så de passar ⅜ anslutning som det sitter på de skumlansar vi köpt från Autodude.
En hand håller en mässingssnabbkoppling med 12,5 mm innerdiameter, omgiven av verktyg på ett bord i bakgrunden.
Skapa konto
Närbild av en svart snabbkoppling på en spraypistol liggande på ett träbord, med en plast- och metallkonnektor i bakgrunden.
Skapa konto

12,5mm är innerdiametern på snabbkopplingen, får googla lite vilka alternativen är.

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
20% på Mekonomen resulterade i detta.
Produkter från Lershine: en stor behållare med gul vätska, en grön flaska och en förpackad trasa på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Lite skitjobb gjort då...

Däck och bilfälgar ligger på marken bredvid en högtryckstvätt och rengöringsmedel utanför ett garage.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
galento och 4 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Lite skitjobb gjort då...

[bild]
Har mitt kvar.. 🫣

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Konstig vinter eller så var det bara dags för dubben att försvinna 🤔🤷‍♂️😢 En vinter till ska de nog få jobba 😳

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gah! Ingrodd flygrost, och flaskan är tom.
Finns det nått man kan ha hemma som borde funka?

13th Marine 13th Marine skrev:
Gah! Ingrodd flygrost, och flaskan är tom.
Finns det nått man kan ha hemma som borde funka?
Prickbort kanske?

Mugmaz Mugmaz skrev:
Prickbort kanske?
Biter inte, är min erfarenhet.
Prickbort är grymt men inte på flygrosten.

Fälgtvätt kanske kan gå?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.