FredrikR FredrikR skrev:
Biter inte, är min erfarenhet.
Prickbort är grymt men inte på flygrosten.

Fälgtvätt kanske kan gå?
Aldrig provat.

Fälgarna brukar jag klara med avfettning + eventuellt såpa/diskmedel, så är tyvärr tomt på dem front med.

Får väl skriva upp på inköpslistan och tvätta bilen utan denna gång.

13th Marine 13th Marine skrev:
Gah! Ingrodd flygrost, och flaskan är tom.
Finns det nått man kan ha hemma som borde funka?
Medel på dunk? 😉

• Plastdunkar med rengöringsprodukter i olika färger och etiketter står på ett bilflak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Rowah och 3 till
  • Laddar…
Jag får väl erkänna att jag inte är en fullblodad bilvårdare, så jag har inget stort sortiment med bra att ha dunkar 😅

Fredagens tvätt resulterade i detta.
Foamlance med alkalisk avfettning och foamschampo.
Handtvätt med glans och slutligen en dusch med Tershine Amplify.
Röd bil med svarta fälgar, parkerad framför ett rött hus, nyligen tvättad och polerad med glansprodukter.
Skapa konto

• Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
Jag får väl erkänna att jag inte är en fullblodad bilvårdare, så jag har inget stort sortiment med bra att ha dunkar 😅
Jag är för snål för att handla medel på sprayflaskor 😚 Nästa vecka gissar jag på bra rabatter på tex. Arcticlean.se samt Autodude.se det gillar min snåla skalle

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag är för snål för att handla medel på sprayflaskor 😚 Nästa vecka gissar jag på bra rabatter på tex. Arcticlean.se samt Autodude.se det gillar min snåla skalle
Det är jag också egentligen, har bara inte haft behov av flygrostborttagning i den mängden förr bara 😅

Tokslut Tokslut skrev:
Har för mig det varit bra pris på Dragons Breath på Autodude, 799:- för 5l.

<edit>
Samma pris fortfarande. 👍
Produktannons för flygrostlösare ValetPRO Dragon's Breath med olika storlekar och priser, kampanjpris från 139 kr, och köpalternativ.
Skapa konto

Det är jag också egentligen, har bara inte haft behov av flygrostborttagning i den mängden förr bara 😅
Använd även Fallout till fälgarna då "Fantastiskt bra fälg- och flygrostrengöring med färgindikator"

https://arcticlean.se/sv/products/fallout-flygrostlosare/330

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har för mig det varit bra pris på Dragons Breath på Autodude, 799:- för 5l.

<edit>
Samma pris fortfarande. 👍
[bild]
Tack, du såg flaskan :P ;) Den tvättningen använde jag ströflaskor jag hade liggandes från några provköp under någon tokrabatt för att städa upp på hyllan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nu kan jag också sålla mig till sommardäckssällskapet.

Hade tänkt tvätta bilen efter att jag dragit av wrappen, så det blev det.
Passade på att ta de delar som normalt sett är dolda bakom dörrar.
Och då såg jag insidan, och bestämde mig för att dammsuga eftersom barnstolarna ändå inte var i bilen.
Och när jag gjort det konstaterade jag att den var allmänt skitig och våttorkade insidan.
Och tvättade gummimattorna...
Och insidan av rutorna..

Sen kom regnet lagom till jag var färdig, och hela eftermiddagen försvunnit 🤔

Gul bil parkerad på uppfart, nytvättad, med sommardäck. Träden i bakgrunden och ett grått tak till höger.
Skapa konto

Någonstans däremellan fick jag hjälp av äldsta ungen, som normalt sett är totalt ointresserad av sånt här (mer än kanske spraya med högtryckstvätten överallt).
Det finns kanske hopp om framtiden ändå!
Barn tvättar gul bil på en stenlagd uppfart, klädd i vit tröja och stövlar, med vatten kvar på bilen efter regn.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Jag har haft problem att få så där krämigt, fluffigt skum med min tvätt. Bara fått blask som runnit av omgående. Fram tills igår, då jag provade Smartabs Actimousse Green. Som natt och dag! Fluffigt, fint skum som hängde kvar! Vi blev kompisar, skummet och jag!

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Alrik och Peder ger er 10% på alla produkter och även på redan nedsatta priser Autodude.se

• Älska
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jag har haft problem att få så där krämigt, fluffigt skum med min tvätt. Bara fått blask som runnit av omgående. Fram tills igår, då jag provade Smartabs Actimousse Green. Som natt och dag! Fluffigt, fint skum som hängde kvar! Vi blev kompisar, skummet och jag!
Jag kör samma men i skumspruta på vattenslang på jobbet kör vi den på tvätten med smartabs skumlans som är ställbar

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Är ens vattenflöde utanför standardspecen som foamaren är utrustad med vid leverans kan man få byta munstycke för att få till det

Verktyg pekar mot munstycke på skumutrustning för justering av vattenflöde.
Skapa konto

Munstycke i metall som används för att justera vattenflödet i en foamare.
Skapa konto

• Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.