62 747 läst ·
299 svar
63k läst
299 svar
Bygga staket mot granne som inte håller med om gränsen?
Hur är det möjligt att ”tjuvlyssna på vad jag gör”????S Svensson8 skrev:Just gränsen tycker jag inte behöver bestämmas av lantmäteriet. Gränsrören (stålrör I mark) är kvar från när avstyckningarna gjordes i början på 80-talet så det är inget att bestämma. Lantmäteriet lär peka på rören och fakturera tänker jag.
Så det som kvarstår är väl egentligen om jag vågar sätta upp stängsel eller staket. En stor anledning till att jag vill göra det är för att jag känner mig utstirrad varje gång jag befinner mig på den delen av fastigheten. De brukar gömma sig runt hörnet på sitt garage och tjuvlyssna på vad jag gör. Då känns det på något sätt tryggt med ett staket eller stängsel som markerar vart gränsen går. I praktiken kanske inte någon större skillnad men för mig personligen tror jag att det hade fått mig att känna mig tryggare.
Tycker Gunnebo låter som ett utmärkt förslag, lätt att montera och i princip underhållsfritt så du kan sätta det i tymtgräna utan att behöva gå in på grannnens mark. Har han i framtiden behov att underhålla sitt garage så får han be om lov och det går ganska lätt att tillfälligt demontera lokalt vid garaget.
Börjar dom plocka ner så är det bara att tillkalla polis.
Börjar dom plocka ner så är det bara att tillkalla polis.
Är bara att ställa sig och filma vad grannen gör samt kontakta polisen, är det bara det som sker så tror jag knappast dom dyker upp utan mest kommer ut senare och dokumenterar spektaklet. Uppger man att man känner sig fysiskt hotad brukar dom dock faktiskt agera ganska fort men man får ju hoppas att det inte är fallet här.Alfredo skrev:
Klicka här för att svara