15 825 läst ·
447 svar
16k läst
447 svar
Busch vill stoppa effektavgifterna
Tur jag inte har dig som IT-ansvarig...Fairlane skrev:
Han håller fortfarande på och låtsas att det är tydligt var länken går?
[bild]
Är det någon som är tydligt något om Bekens i det inlägget?
Jag arbetar med IT-säkerhet och ett av problemen som konstant dyker upp är att folk klickar på okända länkar. Finns inte på världskartan att jag klickar på länken. Nu när jag vet att det är något från Bekens blir intresset ännu mindre. Sidan kanske inte är skadlig, men det ger inte mycket att läsa något från någon som struntar i sanningen så uppenbart.
Dig är det lätt att lura bort.
Nu är det ju viss skillnad på att få en länk i ett skumt mail, och att få den i BH-forum. Har du sett många skumma länkar här inne?W Weimik skrev:
Men ska man resonera som så så skulle jag aldrig lita på att en länk som ser ut att gå till Sharepoint är ett gram säkrare än någon annan. Det om något är att lita på fel saker.
Dagen är full av länkar på olika hemsidor och ifall man har såpass usla AV-rutiner eller på riktigt tror att man kan se på en länk ifall den är säker eller ej, jag då rekommenderar jag att gå offline.
Vi kan släppa det. Jag kunde manipulerat länken till vilken adress som helst, men här i forumet så hade det sett ut som en länk som går till tex LinkedIn iaf. Just sayin.W Weimik skrev:
www.Linkedin.com.34556
Såg nedanstående på fejan.
Någon som vet om det stämmer?
Det har varit väldigt tyst om ämnet senaste veckorna.
När den stygga flickan blev EU:s bästa elev igen
Det här med spelet kring EU och våra miljarder är ett skolboksexempel på hur man förvandlar en ren förlust till en retorisk seger. Du minns säkert när Ebba Busch klev upp inför EU och deklarerade att hon nu slutat vara en ”duktig flicka” och att hon var beredd att bli Bryssels värsta mardröm för att rädda våra pengar. Det var ett historiskt tal, laddat med känslor och en tydlig signal om att nu är det Sverige först som gäller. Men nu när dammet har lagt sig ser vi hur politiken fungerar i praktiken och det är nästan fascinerande hur man lyckas lura väljaren genom att bara byta namn på saken.
Sanningen är att man nu har gjort en klassisk politisk valutaväxling. Man går ut och säger med rak rygg att inte en krona av de här 20 miljarderna kommer skickas till Bryssel, och tekniskt sett har man rätt eftersom pengarna stannar på Svenska kraftnäts konto. Men det man glömmer att nämna är att man samtidigt har gått med på att låsa fast exakt samma miljarder i projekt som EU har pekat ut. Det handlar om de där utlandskablarna och den infrastruktur som vi egentligen ville pausa.
Här spelar media en avgörande roll i skådespelet. De älskar den dramatiska bilden av en svensk minister som ryter ifrån, för det ger rubriker och klick. Men när den tråkiga, tekniska kompromissen väl sluts i ett grått mötesrum långt senare så orkar ingen granska finstiltan. Man köper bilden av att Sverige vann striden, trots att slutresultatet för din och min plånbok blir exakt detsamma. Pengarna som skulle ha sänkt våra nätavgifter här hemma går nu istället till att bygga bort problem för resten av Europa. Man har i praktiken betalat räkningen men kallat det för en investering för att slippa erkänna att man blev den där duktiga flickan till slut ändå.
Någon som vet om det stämmer?
Det har varit väldigt tyst om ämnet senaste veckorna.
När den stygga flickan blev EU:s bästa elev igen
Det här med spelet kring EU och våra miljarder är ett skolboksexempel på hur man förvandlar en ren förlust till en retorisk seger. Du minns säkert när Ebba Busch klev upp inför EU och deklarerade att hon nu slutat vara en ”duktig flicka” och att hon var beredd att bli Bryssels värsta mardröm för att rädda våra pengar. Det var ett historiskt tal, laddat med känslor och en tydlig signal om att nu är det Sverige först som gäller. Men nu när dammet har lagt sig ser vi hur politiken fungerar i praktiken och det är nästan fascinerande hur man lyckas lura väljaren genom att bara byta namn på saken.
Sanningen är att man nu har gjort en klassisk politisk valutaväxling. Man går ut och säger med rak rygg att inte en krona av de här 20 miljarderna kommer skickas till Bryssel, och tekniskt sett har man rätt eftersom pengarna stannar på Svenska kraftnäts konto. Men det man glömmer att nämna är att man samtidigt har gått med på att låsa fast exakt samma miljarder i projekt som EU har pekat ut. Det handlar om de där utlandskablarna och den infrastruktur som vi egentligen ville pausa.
Här spelar media en avgörande roll i skådespelet. De älskar den dramatiska bilden av en svensk minister som ryter ifrån, för det ger rubriker och klick. Men när den tråkiga, tekniska kompromissen väl sluts i ett grått mötesrum långt senare så orkar ingen granska finstiltan. Man köper bilden av att Sverige vann striden, trots att slutresultatet för din och min plånbok blir exakt detsamma. Pengarna som skulle ha sänkt våra nätavgifter här hemma går nu istället till att bygga bort problem för resten av Europa. Man har i praktiken betalat räkningen men kallat det för en investering för att slippa erkänna att man blev den där duktiga flickan till slut ändå.
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 887 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 887 inlägg
Klicka här för att svara
