91 820 läst ·
591 svar
92k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Jag tror ärligt talat att det ska till jättemycket innan körkort återkallas. De flestas stannar vid enstaka förseelser och då händer nästan aldrig nåt förutom böter.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
jo men det går nog inte att säga. Jag tror som sagt att det krävs ganska mycket innan det händer nåt. Torskat tre fyra ggr på kort tid eller nåt sånt. De tittar väl på historiken varje gång. Den där skrämselpropagandan man hör lite nu och då om ungdomar och lämpet ryker är nog bara propaganda som sagt även om man såklart ska tänka på vad som kan hända.Alfredo skrev:
Du har inte tänkt på att det är en fundamental skillnad på att skada sig i en idrott och bli skadad i trafiken?F fsn skrev:
De som blir skadade av fotboll och innebandy är de som spelar fotboll och innebandy. Det är väldigt ovanligt att någon som inte är inblandad i matchen blir skadad.
Medan någonting som är farligt i trafiken är farligt för vem som helst som råkar vara i vägen.
Det vanligaste är väl att man får några månaders spärrtid innan man kan få körkortstillstånd?S Stefan1972 skrev:jo men det går nog inte att säga. Jag tror som sagt att det krävs ganska mycket innan det händer nåt. Torskat tre fyra ggr på kort tid eller nåt sånt. De tittar väl på historiken varje gång. Den där skrämselpropagandan man hör lite nu och då om ungdomar och lämpet ryker är nog bara propaganda som sagt även om man såklart ska tänka på vad som kan hända.
Indraget lämp i typ 4-6 månader är rätt så standard vid olovlig körning.S Stefan1972 skrev:jo men det går nog inte att säga. Jag tror som sagt att det krävs ganska mycket innan det händer nåt. Torskat tre fyra ggr på kort tid eller nåt sånt. De tittar väl på historiken varje gång. Den där skrämselpropagandan man hör lite nu och då om ungdomar och lämpet ryker är nog bara propaganda som sagt även om man såklart ska tänka på vad som kan hända.
Inte för att vara den, men det är ganska sällan icke trafikanter skadas av trafiken också (borträknat indirekta skador som av avgaser mm).A andersmc skrev:Du har inte tänkt på att det är en fundamental skillnad på att skada sig i en idrott och bli skadad i trafiken?
De som blir skadade av fotboll och innebandy är de som spelar fotboll och innebandy. Det är väldigt ovanligt att någon som inte är inblandad i matchen blir skadad.
Medan någonting som är farligt i trafiken är farligt för vem som helst som råkar vara i vägen.
De som skadas i trafiken är nästan uteslutande trafikanter (i alla fall säger min magkänsla det, motbevisa mig gärna), exempelvis i fordon, gående längs vägen, på ett övergångsställe mm.
I och med att du räknar in fotgängare i trafikanter så får du nog rätt där, även om du vet att det inte var det som avsågs.tveksamt skrev:
Inte för att vara den, men det är ganska sällan icke trafikanter skadas av trafiken också (borträknat indirekta skador som av avgaser mm).
De som skadas i trafiken är nästan uteslutande trafikanter (i alla fall säger min magkänsla det, motbevisa mig gärna), exempelvis i fordon, gående längs vägen, på ett övergångsställe mm.
Fotgängare är trafikanter. Se Förordning (2001:651) om vägtrafikdefinitionerDowser4711 skrev:
Även en skidåkare i ett skidspår räknas som trafikant.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
möjligt men jag tror inte det är nån regel...........jag har varit olydig jag också men inget har någonsin påverkat nåt körkort fast man kanske tycker att det borde........... torskade på mc i 16 års åldern utan körkort och stulen dessutom. (dock inte jag)useless skrev: