91 820 läst ·
591 svar
92k läst
591 svar
Bra brottmålsadvokat för trafikbrott
Piggyback-lösningar som tex H-reg, H-can är lättmanipulerat men med de senaste reglerna och en trakor spärrad i ECUn samt en programmerare som tar sitt ansvar (vilket jag tror dom gör för dom står med sitt namn som ansvariga) så är det inte alls så lätt längre.nino skrev:
Orkar inte läsa allt...
Bilen/traktorn är inte trimmad, spärren är manipulerad eller borttagen
Förr hade man dubbla lådor med 1an i bakre lådan, då varvade bilen / traktorn runt 5000/min vilket är ohållbart därför åkte ALLA med 4an i bakre lådan så traktorn gick som en vanlig bil, när polisen kom så la man i 1an och ev spärrade 3an och 4an i främre lådan så det gick max 30kmh
Idag så spärrar man i bilens dator, hur vet jag inte riktigt men det är förmodligen lika enkelt att ta bort spärren nu som förr och lika enkelt att spärra igen.
Ni som gnäller om att han åkt för fort ni har ju säkert aldrig haft en trimmad moped eller a-traktor... fanns nog ingen moped i min bekantskapskrets som gick saktare än 70 knyck och ingen som inte hade haft snuten efter sig
Åkte själv fast både med moped och med traktorn, tillåtande till olovlig körning och tillåtande till framförande av obesiktat fordon
Men man ska ju sköta det snyggt och det ligger på föräldrarna att se till att ungdomen fattar att man åker inte 80 på 70 väg eller 70 på 50 väg, åker man hem en natt så är det klart man drar på lite men hastighetsbegränsningen gäller även ospärrade traktorer
Nu får jag säkert skit men det är så här det är och så det alltid har varit...
Du måste väl vara helt med på att om traktorn är beslagtagen och inne på tekniska för kontroll så är möjligheterna att göra den laglig nu påtagligt begränsade. Tror du polisen är idioter?Hus tomte skrev:
Har du den hemma så ta bort allt som heter ”30+”
fråga grabben om allt som du/ni kan ta bort så den blir laglig.
ja personligen har en dotter me traktor snart å den kommer alltid göra 30, inte värt besväret me poliser å rättegångar. Den tiden e förbi i mitt liv
sen kanske man kan manipulera farthållaren oxå om den kan aktiveras i låg fart som typ 31km/hdå kan han ha rullat nedförsbacke å sen fått igång farthållaren
bara en tanke
Då tycker jag du skall göra det. Förutsatt att du talar sanning och inte visste nåt om att den går fortare än 30 så kommer du sannolikt att gå fri om du inte får totalt gummi i rättegången och börjar babbla osammanhängande och målar in dig i ett hörn. Jag är dock långt ifrån övertygad om att du är så extremt ovetande och okyldig som du säger, vad jag är övertygad om är dock rätt egalt och kan bortses från. Men är det så så behöver du och sonen synka er och bestämma hur ni lägger upp det.Gimp skrev:
Finns det knapp eller en kabel man rycker när polisen kommer eller nåt liknande så kommer tekniska att hitta det. Det bästa för din del vore att pojken i det fallet den faktiskt är olaglig erkänner det och berättar för polisen hur det är gjort samt talar om att det är nåt han gjort själv. Det kan låta hårt men jag antar att ditt körkort är viktigare ur ett ekonomiskt perspektiv och eventuella inkomstbaserade dagsböter blir rimligtvis högre för dig med.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Nu är jag inte säker på att vi ska se USA som ett föregångsland, men reglerna för att bli av med kortet är också väldigt stränga i de flesta (alla) delstater där de får köra bil fr 16. Det räcker i praktiken med en liten förseelse så ryker kortet… Gissningsvis för att man vet hur tonåringar är….nino skrev:
Har ingen koll på det ska jag erkännaKristinaRT skrev:
Men man har så länge jag kan minnas iaf fått ta kort från 16 i vissa stater, hade det varit ett jätteproblem så hade man säkert gjort nåt åt det?
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 671 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 671 inlägg
nino skrev:
Trafikolyckor är fortfarande den största dödsorsaken bland unga i USA, och många av olyckorna är alkoholrelaterade. 2 000 ungdomar mellan 16 och 19 år avlider efter trafikolyckor varje år i USA.
Du försvarar din son trots att han lurat dig ordentligt.Gimp skrev:
Sonen är misstänkt för grov olovlig körning med A-traktor och jag är misstänkt för tillåtande av grov olovlig körning. Polisen säger sig ha ett vittne som har sett sonen köra om 3st bilar på en 70väg på väg till skolan, så polisen åkte till skolan och beslagtog A-traktor och körkort på plats trots att dom inte har sett honom köra.
Dock stämmer inte vittnesuppgifterna, han har inte kört om tre bilar på 70 väg, han har tidigare blivit stannad av polisen och fått en utskällning om bla hög ljudnivå, vilket också var en annan A-traktor som har gasat runt i stan utan avgasrör.
Väljer att tro på sonen, han ljuger inte för oss och när han åkte dit med trimmad moped i höstas var det inget snack utan erkände till polisen på på plats och blev av med körkortet i 4 månader, då hade dom inte heller sett honom köra.
Eftersom det är andra gången inom 2 år blir det grovt vilket får rätt jobbiga konsekvenser, 4 månader är inte värt rättegång och en massa tid, men nu blir det minst ett år för sonen och kanske indraget körkort för mig.
Så är det någon som har ett tips på en bra advokat tar jag gärna emot det.
En A-traktor får inte kunna gå fortare än 30, din son har uppenbarligen ljugit för dig och fått dig att tro att den endast kan göra max 30. Alternativt att du visste om det och då kanske torskar också.
Om det är som polisen säger, att A-traktorn kan gå fortare än 30 så är det skälet till olovlig körning. Spelar ingen roll HUR han kört, det räcker ATT han kört den.
Så, se det positivt, polisen tillrättavisade dig och din son innan en olycka inträffade, kanske hade någon helt oskyldig fått sätta livet till i en sådan.
Det hjälper knappast med en advokat om det polisen säger stämmer med verkligheten.
Sluta snacka skit för fan.V Villaägarenr1 skrev:Varför snöar du in på omkörningen ?
Går den i 80 skall han straffas. Även du då du bär ansvaret. Så enkelt är de.
Går den i 80 så hoppas jag ni båda verkligen drabbas o får indraget.
Är man så dum att man kör runt med en traktor i 80 kan man ta konsekvenserna också. Ja du bär ansvaret också om din son går bakom din rygg o mixtrar med hastigheten bakom din rygg. Givet !
Ungen får indraget. Pappa får inte indraget.
Fan skrämma upp folk på de viset.
Så din tes om att vittnet ljuger är alltså din egen uträkning om att en bil som går i 80km/h inte klarar att köra om 3 bilar som kör i 70km/h på raksträckan ifråga?Gimp skrev:
Det har inte slagit dig att polisen testad din BIL och kört upp till 80km/h och nöjd sig där- då det utom allt tvivel att det då inte är en A-traktor längre. De skulle ju knappast hyra en avspärrad flygraka och maxa ur den till 183.4km/h?
OM din son fifflat med spärren så lär det ju helt plötsligt inte bara få för sig att fungera vid ju 80?
Varför skulle vittnet se din son köra 30km/h på väg till skolan- få för sig att anmäla detta till polisen? - och som av en SLUMP visade sig att det var möjligt att köra betydligt fortare än så..
Att du tillåter honom att köra en bil- för det är vad det räknas som då spärrarna är bort kan du nu få stå till svars för.... Tror du ska släppa att tro att vittnet är din lösning. För just nu kvittar det om han kört om 3 bilar eller ej. Han har kört runt i en personbil- inte en a-traktor.
För lagen är det samma som att du ger sonen en 1000cc sporthoj och säger åt honom att max kör 45km/h och kalla det en moped... olovlig körning.
Tror du ska försöka neka till att DU vetat att den gått fortare än 30km/h.. för att rädda ditt eget skinn. Ditt barns har du redan bränt tyvärr...