N
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Fick det här svaret från Boxers kundtjänst igår:



Fick nedanstående svar av Boxer igår. Sa upp avtalet då jag inte vill ha två fjärrkontroller och som jag förstod det även ett nytt gränssnitt… Samt att TV:n sitter på väggen med ett slim-väggfäste.

”Hej,

Ursäkta missen!

Inom kort kommer tyvärr korten att sluta fungera då vi inte längre kan erbjuda tjänsten genom det marksända nätet. Istället blir det TV Hub Mini som gäller framåt. Denna förändring gör vi främst för att utveckla tjänsten, eftersom det marksända nätet inte håller samma kvalitet. Med TV Hub Mini får man tillgång till mer innehåll och bättre kvalitet. Dessutom kommer vi inte längre ha möjlighet att sända på det gamla sättet.

Vi rekommenderar att du läser våra avtalsvillkor på vår hemsida. Där står det tydligt vilka förändringar vi kan göra utan att påverka bindningstiden. Bindningstiden kommer att kvarstå tills den löper ut, och det är då vi kan säga upp tjänsten.

[länk]
Det är ju ingen liten ändring de gör precis....
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Att Boxer/Tele2 slutar sända sina kanaler via det terrestra nätet tror jag nog vi kan förvänta oss, men must-carry kanalerna (SVT samt TV4) kommer finnas kvar är nog troligt
Hela marknätet har ju snart spelat ut sin roll. Folk vill kunna titta när de har tid, inte bara linjärt. Många miljarder som kan sparas där.
 
  • Gilla
Marcus-AA
  • Laddar…
Om du vill ha kvar programkortet och fortsätta att ta emot TV från Boxer med antenn så kontaktar du kundtjänst. Alla som gjort detta har blivit lovade att kunna ha kvar sina programkort tills vidare.

Om Boxer påstår att de kan ta bort dina möjligheter att ta emot deras kanaler via antenn men samtidigt hävda att du är bunden avtalstiden ut är de ute på hal is. Du har köpt tjänsten att ta emot TV via antenn. Att ändra detta till att bara kunna använda IPTV är en mycket stor ändring av tjänsten.
Om Boxer fortsätter hävda detta så kontakta Telekområdgivarna omedelbart.

https://telekomradgivarna.se
 
Redigerat:
  • Gilla
Huggedugge1 och 4 till
  • Laddar…
N
K karlmb skrev:
Hela marknätet har ju snart spelat ut sin roll. Folk vill kunna titta när de har tid, inte bara linjärt. Många miljarder som kan sparas där.
SVT och kanske även PK4 kommer troligen att finnas kvar i marknätet ett bra tag till.
SVT av beredskapsskäl om inte annat.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
SVT och kanske även PK4 kommer troligen att finnas kvar i marknätet ett bra tag till.
SVT av beredskapsskäl om inte annat.
Bättre att erbjuda nätet till mobiltrafik isåfall. Eller dess frekvenser. De tar upp många.
 
Att Boxer slutar med marksänd TV innebär i min mening att man kastar bort sin enda konkurrensfördel.Ungefär lika smart som att OK skulle sluta med diesel, alla ska ju ändå skaffa elbil snart
Vad kommer Boxer att erbjuda som inte alla andra redan har?
Från min synvinkel har Tele2 köpt en svag konkurrent för att på sikt lägga ner eländet. Att några gamla surpuppor gnäller kan man ta, dom kommer ju inte ge sina pengar till någon konkurrent. Kanske dags att överge skeppet när man har chansen att göra det gratis?
 
  • Gilla
styren och 3 till
  • Laddar…
S
K karlmb skrev:
Bättre att erbjuda nätet till mobiltrafik isåfall. Eller dess frekvenser. De tar upp många.
Se mitt inlägg #25. Det troligaste är att man slår på 5G broadcast så att de fria kanalerna går att se på i mobilen. Sedan lär man använda det till andra saker som att pusha ut iOS och Android uppdateringar över broadcast till alla 5G mobiler samtidigt. Populära live event lär också få temporära sändningar för att minska belastning på övrigt mobilnät.

Även om unicast fungerar bra på 5G så är fortfarande broadcast överlägset.
 
N
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Att Boxer slutar med marksänd TV innebär i min mening att man kastar bort sin enda konkurrensfördel.Ungefär lika smart som att OK skulle sluta med diesel, alla ska ju ändå skaffa elbil snart
Vad kommer Boxer att erbjuda som inte alla andra redan har?
Från min synvinkel har Tele2 köpt en svag konkurrent för att på sikt lägga ner eländet. Att några gamla surpuppor gnäller kan man ta, dom kommer ju inte ge sina pengar till någon konkurrent. Kanske dags att överge skeppet när man har chansen att göra det gratis?
Ja när Tele2 blandar sig i blir det sällan något bra av det.
 
N
K karlmb skrev:
Bättre att erbjuda nätet till mobiltrafik isåfall. Eller dess frekvenser. De tar upp många.
Ja vi får väl se hur det blir. För egen del tittar jag överhuvudtaget inte på SVT eller TV4 utan det är streamingtjänster och fria kanaler via satellit som gäller fullt ut.
 
Kollegan fick i veckan erbjudande om mobilt bredband obegränsat för 49 kr månaden så länge han har boxer och byter till minihub men han nekade och får ha kvar programkorten.
 
N
john68 john68 skrev:
Kollegan fick i veckan erbjudande om mobilt bredband obegränsat för 49 kr månaden så länge han har boxer och byter till minihub men han nekade och får ha kvar programkorten.
Priset för bredbandet var ju onekligen väldigt bra.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Priset för bredbandet var ju onekligen väldigt bra.
Japp. Via Tele2 givetvis
 
N Nalleman64 skrev:
Priset för bredbandet var ju onekligen väldigt bra.
Kanske höjs efter nåt år.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
K karlmb skrev:
Kanske höjs efter nåt år.
Ja för någon hake lär det finnas...
 
Trist att de slutar med denna tjänst. Vi har haft det under flera år, funktionen har varit hundraprocentigt med bra bild och ljud samt lätt att ändra kanalutbudet via deras hemsida.

En fjärrkontroll som enkelt styr tv och kanalval. Lär inte fortsätta med deras nya hub skulle jag säga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.