Nu är detta löst.
Grannens polare, som är elektriker var över och kopplade in kabeln samt uttag åt mig.
Så nu fungerar hällen. Såg att han kopplade in kablarna på samma ställen som ni tipsade mig om.

Vill tacka er alla för att ni tog er tid och ville ge mig råd (y)

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
N Ny Husägare 2012 skrev:
Bor i villa.
Och det är en säkring till köket.
Den brukar gå ibland. Speciellt när frugan har på diskmaskin,ugn och häll samtidigt.
De där automatiska säkringarna vid inkommande med sin återställning är om jag inte är helt borta förbjudna för den användningen.

Skrev att 'Får inte säljas eller föras vidare' - ser sen att klasse och Kjell säljer sådana......

Jag vill inte säga att dvärgbrytare i stället för diazed-säkringar är bättre i gruppcentralen.

Det kan vara lättare för en modern elektriker att göra ett snyggt jobb i en ny normcentral.

Redigerat:
S skaraborgsfakir skrev:
De där automatiska säkringarna vid inkommande med sin återställning är om jag inte är helt bort FÖRBJUDNA!
Får inte säljas eller föras vidare.

Jag vill inte säga att dvärgbrytare i stället för diazed-säkringar är bättre i gruppcentralen.

Det kan vara lättare för en modern elektriker att göra ett snyggt jobb i en ny normcentral.
Nej de är inte förbjudna men använda som mätarsäkringar kan man angripa dem på ett sätt som gränsar till det om man vill vara sån. För en vanlig grupp i centralen däremot helt ok men onödigt att man tycker sig behöva det bättre att ordna ev överbelastning eller andra fel i stället.

• Gilla
skaraborgsfakir och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.