J
Suck för alla som bara ska tala om vad man får göra och inte, istället för att hjälpa TS med det hen vill ha hjälp.
 
  • Gilla
Ottosven
  • Laddar…
Suck för de som leker moderator
 
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
J
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Suck för de som leker moderator
Ja moralpoliser finns det gott om ser jag!
 
  • Haha
Sthlm_
  • Laddar…
BirgitS
Blir man påkommen med att skada föreningens egendom utan tillstånd kan man få bostadsrätten förverkad. Är det värt att riskera att bli av med sitt boende för att göra hål i balkongen?
Det kan upptäckas medan man fortfarande bor där, eftersom föreningen då och då behöver utföra underhåll av balkongen.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S
J Jansson69 skrev:
Ja moralpoliser finns det gott om ser jag!
Kämpa Jansson
 
  • Älska
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Suck för alla som bara ska tala om vad man får göra och inte, istället för att hjälpa TS med det hen vill ha hjälp.
Internet är på det viset, och hade förväntat mig sådana kommentarer. Uppskattar verkligen dina sakliga svar. Stort tack!
 
  • Älska
Jansson69
  • Laddar…
S
O Ottosven skrev:
Internet är på det viset, och hade förväntat mig sådana kommentarer. Uppskattar verkligen dina sakliga svar. Stort tack!
Kom igen. Att folk påtalar olämpligheten att göra märkliga ingrepp i grejer som du inte äger är väl inte konstigt? Ta till dig det istället.
 
  • Gilla
globaljuggler och 2 till
  • Laddar…
J
O Ottosven skrev:
Internet är på det viset, och hade förväntat mig sådana kommentarer. Uppskattar verkligen dina sakliga svar. Stort tack!
Ja tyvärr handlar det mer om dom är dig och din fråga..
Du får gärna markera mitt svar som bästa svar så får det extra belysning😉
 
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
S Sthlm_ skrev:
Kom igen. Att folk påtalar olämpligheten att göra märkliga ingrepp i grejer som du inte äger är väl inte konstigt? Ta till dig det istället.
Märkliga? Undrar vilken verklighet du lever i🙄
 
S
J Jansson69 skrev:
Ja tyvärr handlar det mer om dom är dig och din fråga..
Du får gärna markera mitt svar som bästa svar så får det extra belysning😉
Fungerar inte ett forum på det viset? Man ställer en fråga som inte är helt genomtänkt, får andra inspel i frågan och inser att det är dumt att genomföra?

Inte direkt svårt att söka sig till hur man borrar ett hål i en betongplatta. Det behöver man inte starta en tråd för.
 
Ossian K Olsson
O Ottosven skrev:
Internet är på det viset, och hade förväntat mig sådana kommentarer. Uppskattar verkligen dina sakliga svar. Stort tack!
Askhole! Någon som ställer en fråga men sen struntar i svaren för att det inte passar personens önskemål.

Men kör på! Bara att borra! Händer det något kan du alltid skylla på tidigare ägare eller något sånt.
 
  • Arg
Jansson69
  • Laddar…
S Sthlm_ skrev:
Kom igen. Att folk påtalar olämpligheten att göra märkliga ingrepp i grejer som du inte äger är väl inte konstigt? Ta till dig det istället.
Absolut är det något jag får ta i beaktning. Och det finns många forum på nätet för juridiska frågor där jag kan ta upp sådant. Min fråga var ganska teknisk, och det var den informationen jag sökte i denna tråden.
 
  • Gilla
Sthlm_ och 1 till
  • Laddar…
J
S Sthlm_ skrev:
Fungerar inte ett forum på det viset? Man ställer en fråga som inte är helt genomtänkt, får andra inspel i frågan och inser att det är dumt att genomföra?

Inte direkt svårt att söka sig till hur man borrar ett hål i en betongplatta. Det behöver man inte starta en tråd för.
Det borde inte fungera så och tycker att dina svar tydligt bryter mot forumreglerna!
Har du ingett sakligt svar till TS så är det bättre att inte skriva alls..
 
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Askhole! Någon som ställer en fråga men sen struntar i svaren för att det inte passar personens önskemål.

Men kör på! Bara att borra! Händer det något kan du alltid skylla på tidigare ägare eller något sånt.
Tänker inte ens besvara detdär. Är varken ute efter dramatik eller diskution. Ville bara lära mig mer om hur en betongplatta påverkas av borrning.
 
  • Älska
Jansson69
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det borde inte fungera så och tycker att dina svar tydligt bryter mot forumreglerna!
Har du ingett sakligt svar till TS så är det bättre att inte skriva alls..
Vilken forumregel skulle det vara? Tycker inte att §5.2 är applicerbart iallafall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.