2 470 läst ·
64 svar
2k läst
64 svar
Borra i balkonens golv / tak
Kanske att inte borra i något man inte äger är en bra början? Alltså just nu går det inte att säga att borra i lägenheten är en bättre lösning eller sämre lösning än balkongen. Det finns alltid alternativ men just nu är det borra i balkongen som man inte äger som verkar vara enda lösningen man tänker sig och ja ska det vara så så nej då är det väl bara borra på sen får man ta smällen sen... Man kommer ändå klara sig med ett 8mm hål eller något sådant.J Jansson69 skrev:
Borra i ett av rummen är självklart ett alternativ också ifall det finns risker med balkongenPurre skrev:
Kanske att inte borra i något man inte äger är en bra början? Alltså just nu går det inte att säga att borra i lägenheten är en bättre lösning eller sämre lösning än balkongen. Det finns alltid alternativ men just nu är det borra i balkongen som man inte äger som verkar vara enda lösningen man tänker sig och ja ska det vara så så nej då är det väl bara borra på sen får man ta smällen sen... Man kommer ändå klara sig med ett 8mm hål eller något sådant.
och jag försöker hitta en bättre lösning än att börja borra sönder saker som man inte äger. Kul om föreningen eller fastighetsägaren börjar dra det till domstol och man ska stå för en massa kostnader där samt återställning för att man tycker det är kul med en server och LAN. Svårt att ducka det och tro man på något sätt skulle komma undan det.J Jansson69 skrev:
Men snälla du! Borra säg ett 10mm hål i balkongplatta och du pratar om domstol hur tänker du, ja just det inte alls..Purre skrev:
och jag försöker hitta en bättre lösning än att börja borra sönder saker som man inte äger. Kul om föreningen eller fastighetsägaren börjar dra det till domstol och man ska stå för en massa kostnader där samt återställning för att man tycker det är kul med en server och LAN. Svårt att ducka det och tro man på något sätt skulle komma undan det.
När TS flyttar så lagar i det hålet och ingen kommer märka något..
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Jag skulle lagt fibern i en slang och sedan bara "vikt" den över kanten.
Borra genom balkongen känna onödigt, men utan en bild går det inte att ge riktiga råd
Borra genom balkongen känna onödigt, men utan en bild går det inte att ge riktiga råd