Är det här proffsigt gjort?

• Antal röster
    31
  • Omröstningen stängd .
trekko skrev:
Ska se om jag inte kan ordna bilder på en infogad spegel som har suttit över handfatet hos en småbarnsfamilj i 6 år under helgen, jag är absolut inte enig med dig där.
Silicon blir enligt min erfarenhet mycket fulare efter den tiden.
Grattis:-) Beror nog kanske både på fogfärgen och barnen man har kan tänkas. Håller med om att silikon blir fult med tiden, men är å andra sidan enkelt att byta.

Hade ni kommit överens med hantverkaren att speglarna skulle fogas in, från början? Annars, oavsett vad man tycker, så är ju infogning med silikon standard i de allra flesta badrum...

Men men, det är ni som är beställare, och jag har inget direkt till övers för hantverkare...gör allt själv och får det som jag vill ha det. Dock överlämnade jag just kaklingen till ett "proffs" eftersom jag ville ha det gjort snabbt...och fick också ett par små missar som givetvis bara jag ser och ingen annan, men jag är också medveten om att den bilden jag hade på näthinnan om hur jag ville ha det också ankom på mig att övertydligt förklara exakt hur jag ville ha det... det är ju trots allt så att mycket är subjektivt och tycke och smak i sådant här, så är det inte uppenbart slarvat och fuskat så har jag en viss tolerans mot sådant som inte blir exakt som jag tänkt mig.

Sen är det nog så att man här på forumet för det mesta ser rena katastrofer där det verkligen finns skäl att uppröras, och då är era mm-fel ganska oskyldiga i sammanhanget:-) Allt är relativt!

Ja visst är det mm fel.

Ny bild på kakel på väggen...
2_031.jpg

Sista bilden tycker jag inte är ok.
Angående spegeln som är infälld så blir det inte snyggt med mjukfog tycker jag. Höll på länge och pillade med det på min infällda spegel. Slutade med att jag kapade upp aluminiumlister och gjorde en ram som jag satte runt spegeln.

Kör du på denna lösningen så blir du av med den fula skärningen din hantverkare gjort.spegel.JPG

På hur många ställer ser skarvarna ut såhär?
Kan tycka att det är okej i begränsad omfattning. Själv brukar jag vara extra noggran där fogarna syns mer, tex runt tvättställ, i duschutrymme och likn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.