11 184 läst ·
94 svar
11k läst
94 svar
Bör Sambolagen avskaffas?
För att de kan få fängelse om de strejkar och därmed riskerar patienters liv kanske? Nej, jämförelsen mellan sjuksköterskor och bilmekaniker är orättvis, det håller jag med om, sjuksköterskornas jobb är mycket mer avancerat. Men de får alltså inte ens sluta sitt skift om inte den som har skiftet efter har kommit, då kan de bli av med sin licens och aldrig mer få jobba i yrket. Lunchrast kan många av dem bara drömma om.Odjuret skrev:
Okej... Nu har du nog gjort bort dig totalt....Anna_H skrev:För att de kan få fängelse om de strejkar och därmed riskerar patienters liv kanske? Nej, jämförelsen mellan sjuksköterskor och bilmekaniker är orättvis, det håller jag med om, sjuksköterskornas jobb är mycket mer avancerat. Men de får alltså inte ens sluta sitt skift om inte den som har skiftet efter har kommit, då kan de bli av med sin licens och aldrig mer få jobba i yrket. Lunchrast kan många av dem bara drömma om.
Så vi måste ha en sambolag pga de som jobbar inom vården?Anna_H skrev:För att de kan få fängelse om de strejkar och därmed riskerar patienters liv kanske? Nej, jämförelsen mellan sjuksköterskor och bilmekaniker är orättvis, det håller jag med om, sjuksköterskornas jobb är mycket mer avancerat. Men de får alltså inte ens sluta sitt skift om inte den som har skiftet efter har kommit, då kan de bli av med sin licens och aldrig mer få jobba i yrket. Lunchrast kan många av dem bara drömma om.
Såg du inte att du blev lurad hit Anna? ^^
Nu kommer du för evigt att få försöka förklara dig, ser med stort intresse fram mot vad som komma skall, kommer att följa detta till dess att sista ordet är skrivet.....
Nu kommer du för evigt att få försöka förklara dig, ser med stort intresse fram mot vad som komma skall, kommer att följa detta till dess att sista ordet är skrivet.....
Klicka här för att svara