Status
Inte öppen för fler kommentarer.
galento
skoge skoge skrev:
[länk]

Det finns mer man kan göra än att bojkotta ryska varor
Såg i Aftonbladet att 66.000 ukrainare återvänt. Det finns nog dåliga saker i många
länder men att bli fängslad för sina åsikter eller ha demonstrerat är nog bland det
sämsta. Kineserna är väl inte kända för sina mänskliga rättigheter heller.
Är ju synd om det ryska folket så får hoppas putin försvinner på vilket sätt som helst så
det förhoppningsvis blir lugnare även för oss.

Redigerat:
E
M Markarbetaren skrev:
Jag har sedan några år i mesta möjliga mån försökt att bojkotta saker ”made in China” pga. vad dom ställt till med i världen med Covid.
Nu försöker jag göra samma med Ryssland och företag som handlar från dom. Tex. Shell idag.
Hur tänker ni andra?
[bild]
Hoppas bara att du även köpa inget från USA.

• Gilla
1
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej. Och ser du inte skillnad på de länderna och Ryssland kan jag bara beklaga. Ser du dem som lika illa som jag ser Ryssland rekommenderar jag dock att du bojkottar dem.
Hyckleri! Vissa får döda oskyldiga och andra inte?

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Hyckleri! Vissa får döda oskyldiga och andra inte?
Nej, det är inte hyckleri eftersom att jag inte ser gärningarna som jämförbara. Men det skrev jag ju redan första gången, så jag misstänker att en utförligare förklaring är lönlös.

• Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Känner du dig hotad? ;)
Roligt att personen som startade OT hjärtade dig. Faktum är det sällan är jag som startar OT. Däremot kan jag fortsätta diskutera OT när någon annan startar

• Gilla
  • Wow
LaT och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Roligt att personen som startade OT hjärtade dig. Faktum är det sällan är jag som startar OT. Däremot kan jag fortsätta diskutera OT när någon annan startar
Ja, och jag kastar verkligen sten i glashus om jag låtsas vara bättre. Har väl undantaget denna metadiskussion klarat mig i just den här tråden, men…

• Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
M
E Exonkg skrev:
Hoppas bara att du även köpa inget från USA.
Köper mycket "made in USA". USA är en demokrati, ett land jag mycket väl skulle kunna bosätta mig i.

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Nej, det är inte hyckleri eftersom att jag inte ser gärningarna som jämförbara. Men det skrev jag ju redan första gången, så jag misstänker att en utförligare förklaring är lönlös.
Hittar inte det inlägget.
Och du får mer än gärna förklara hur Irak kriget med 100 000 civila offer inte alls är lika illa.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Köper mycket "made in USA". USA är en demokrati, ett land jag mycket väl skulle kunna bosätta mig i.
Så bara för att landet är en demokrati så ger det all rätt att kriga och döda civila?

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
japp, både Ryssland och Kina!

G Ganescha skrev:
Hittar inte det inlägget.
Och du får mer än gärna förklara hur Irak kriget med 100 000 civila offer inte alls är lika illa.
Syftet.

Därmed inte sagt att jag försvarar det eller tycker att utfallet blev särskilt bra.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Syftet.

Därmed inte sagt att jag försvarar det eller tycker att utfallet blev särskilt bra.
det blir aldrig bra när USA eller Nato för den delen lägger sig i!

• Gilla
1
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Både första och andra världskriget förbättrades betydligt av att USA lade sig i.

• Gilla
f10l och 12 till
  • Laddar…
P
G Ganescha skrev:
beror på i vilket syfte de lägger sig i också..
USA har sällan lagt sig i för folkets skull utan har hela tiden en agenda med sitt agerande..

som oljekällor mm.

Nato är iallafall bättre, men sällan de har kommit till rätta vad det gäller konflikter..
Där är det nog mest medlemsländerna som spökar..

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Aaaah, det klassiska svenska USA-hatet. Det blir aldrig tröttsamt.... Tydligen

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.