52 677 läst ·
938 svar
53k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag känner väl lite.Maskintok skrev:
Sälj det och ge 100% av säljpriset till välgörande ändamål. Typ en fond för att bygga upp lite hus eller något. Det hade ju varit retfullt mot gubbjäveln =)
Nja. Jag var mer inne på det de förstör. Gubben lär snart dö och då finns de ju inget nöje att reta honom. Hans närmaste gubbar retar man ju inte för de är så sketrädda att de nästan gråter när de pratar med honomMaskintok skrev:
Ah kanske en EU fond..Rkarlsson skrev:
Där fd sovjetiska länder kan söka bidrag ifrån för att komma närmare väst..
Eller en kakburk för Nato inträde..
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Jag har ryssfonder men de pengarna får nog fa ligga. Sedan har jag globalfonder finns säkert Ryssland i den mixen
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Har läst det mesta i den här tråden nu på morgonen och blir allt mer förvånad över en del inlägg. Det verkar som om många alltid är helt konsekventa i sina liv. Det är antingen svart eller vitt. Ska man bojkotta Ryssland måste man göra det 100% rätt och dessutom bojkotta alla andra länder som gjort något "fel". Är det inte mer fruktbart att följa devisen - alla behöver inte göra allt men alla kan göra något. Jag försöker undvika att köpa varor från Kina, Ryssland, Belarus, Israel , Saudiarabien mfl men lyckas inte alltid. Jag försöker att bara tanka HVO100 men lyckas inte alltid. Jag har skaffat solceller på taket men mår inte dåligt av att vanlig el strömmar i mina radiatorer. Gör alla det de kan kommer det att betyda enormt mycket på totalen.
Då gynnar du Preem som är i princip enda tillverkaren av HVO100 och som ägs av den Saudiarabiske mångmiljardären Mohammed al-Amoudi.E Eklunda skrev:
Och solcellerna är tillverkade i diktaturen Kina, eller åtminstone tillverkade av råvaror som kommer därifrån...E Eklunda skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg
Det mesta hos Feltema kommer från Kina och några andra asiatiska länder.Rkarlsson skrev:Det är många branscher som plockar hem eller avslutar kina. Tyvärr finns det vissa delar som är svårare att kapa. Dock kan jag tyvärr inte hålla med om att komponenter från kina är dåliga bara för de är därifrån.
Du kan ta tex biltemacyklar, tillverkas i samma fabrik som andra toppmärken. Skillnaden är att de lägger större vikt vid de finare.
Ställ en trek och en biltema bredvid varandra, både el och tradidionell cykel. Biltema kommer aldrig upp i samma nivå alls.
Antagligen därför som kvalitén på det mesta också är riktigt usel.
Inte ens klädnypor kan de tillverka med kvalité.
I blästersanden fann man asbets. Gummigrejer spricker sönder efter 1-2år... bilelektronik har oftast kort livslängd etc
Renoverare
· Stockholm
· 20 326 inlägg