52 677 läst ·
938 svar
53k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ryska banker hoppas på kinesiska betalkort | Ekonomi | Expressen
https://www.expressen.se/dinapengar/ryska-banker-hoppas-pa-kinesiska-betalkort/?referrer=todays-news
https://www.expressen.se/dinapengar/ryska-banker-hoppas-pa-kinesiska-betalkort/?referrer=todays-news
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Nej, det är dyrare att bojkotta än att låta bli. Antingen får man köpa samma sak dyrare av någon annan eller så blir man utan.Rkarlsson skrev:
Nej. Och ser du inte skillnad på de länderna och Ryssland kan jag bara beklaga. Ser du dem som lika illa som jag ser Ryssland rekommenderar jag dock att du bojkottar dem.Rkarlsson skrev:
Ja går du ut på deras lager så kan jag nog garantera att du ser 98% bruna lådor från diktaturen.Huddingebo skrev:
Det mesta hos Feltema kommer från Kina och några andra asiatiska länder.
Antagligen därför som kvalitén på det mesta också är riktigt usel.
Inte ens klädnypor kan de tillverka med kvalité.
I blästersanden fann man asbets. Gummigrejer spricker sönder efter 1-2år... bilelektronik har oftast kort livslängd etc
Köpte 2 dunkar förra helgen där.
Men frågan är hur man ska få de att dra hem allt där med, de har ju aldrig haft egen produktion utan köper ju det som finns.
Folkmord som folkmord rent konkret och ren fakta.Nötegårdsgubben skrev:
Ja det är extremt hemskt att han får för sig att gå in i ett annat land. Men det är ju inte så att de inte hänt på senaste åren, bara de att de inte var grannar.
Syrien var ju lite hemsk men vi importerar väl inget från de, plus att de är deras egna ledare.
Ser du inte de illa när usa och israel håller på som de gör ?
Renoverare
· Stockholm
· 20 330 inlägg
Ukraina är en demokrati, USA brukar inte invadera demokratier.Rkarlsson skrev:Folkmord som folkmord rent konkret och ren fakta.
Ja det är extremt hemskt att han får för sig att gå in i ett annat land. Men det är ju inte så att de inte hänt på senaste åren, bara de att de inte var grannar.
Syrien var ju lite hemsk men vi importerar väl inget från de, plus att de är deras egna ledare.
Ser du inte de illa när usa och israel håller på som de gör ?
Nej det är klart. Tror dock de civila som strök med där usa drog fram inte ville dö då heller, eller få sina hus bortsprängda.AndersMalmgren skrev:
Något säger mig att de var en viss sak de ville ha och de var inte lika starkt motstånd.
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Vad får dig att tro att jag inte tycker att Assads terror mot den egna befolkningen är lika vidrig? Övergrepp som för övrigt görs med stöd av Putinregimen.Rkarlsson skrev:Folkmord som folkmord rent konkret och ren fakta.
Jag tycker även att de kinesiska, saudiska, venezuelanska m.fl. diktaturerna är ungefär lika vidriga. Att inte stödja diktaturer är för övrigt mitt tyngst vägande skäl till att propagera för att vi ska avsluta vårt beroende av fossila bränslen.
Jag förstår inte riktigt frågan då du nog tappat några ord, men nej, jag tycker inte att deras fel och brister är i närheten av de ovan nämnda ländernas.Rkarlsson skrev:
Husägare
· en bit söder om smygehuk
· 432 inlägg
vad jag vet så är vissa ryska banker fortfarande öppna.Maskintok skrev:
inte så poppis att prata om på presskonferenserna kanske.
https://www.bloomberg.com/news/arti...ckoning-for-relying-on-putin-for-cheap-energy
Och? Jag tror att jag just skrev av man får göra det bästa man kan. men det funkar inte alltid.mnils skrev:Då gynnar du Preem som är i princip enda tillverkaren av HVO100 och som ägs av den Saudiarabiske mångmiljardären Mohammed al-Amoudi.
Nej du har fel jag tankar Neste HVO 100- ägs till 50,1 % av Finska staten.
Och solcellerna är tillverkade i diktaturen Kina, eller åtminstone tillverkade av råvaror som kommer därifrån...
Jag tappade ett ord men meningen var fullständig. "lika"Nötegårdsgubben skrev:
Vad får dig att tro att jag inte tycker att Assads terror mot den egna befolkningen är lika vidrig? Övergrepp som för övrigt görs med stöd av Putinregimen.
Jag tycker även att de kinesiska, saudiska, venezuelanska m.fl. diktaturerna är ungefär lika vidriga. Att inte stödja diktaturer är för övrigt mitt tyngst vägande skäl till att propagera för att vi ska avsluta vårt beroende av fossila bränslen.
Jag förstår inte riktigt frågan då du nog tappat några ord, men nej, jag tycker inte att deras fel och brister är i närheten av de ovan nämnda ländernas.
Jag själv ser de lika illa att slakta folk så som de gjort. Bland annat skicka drönare med piloter i en container hundratals mil iväg där de bombar civila.
Men då blev de aldrig något snack om bojkott egentligen. Nu sitter ju inte de skyldiga för det på makten.
Men just nu får man ju hoppas att putin tas väck inom snar framtid på ett sätt så att de kan få nytt styre som förhoppningsvis är lite humanare än honom.
För sanktionerna som finns drabbar inte honom utan vanliga civila som du och jag. Vilket är för jävligt såklart.