Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Både första och andra världskriget förbättrades betydligt av att USA lade sig i.
Fast det hade inte skett på samma sätt om inte japan fått lite vansinne för sig i andra...

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Aaaah, det klassiska svenska USA-hatet. Det blir aldrig tröttsamt.... Tydligen
Ja va ska vi annars hata?
ärtor?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Både första och andra världskriget förbättrades betydligt av att USA lade sig i.
I Europa tycker jag dock de slår sig själva lite väl om bröstet. Kriget var redan avgjort när de gav sig in.

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja va ska vi annars hata?
ärtor?
Finns väll mycket värre saker att hata som LO eller sossar.

Jag skulle dock inte kunna bosätta mig i USA. Men gillar att semestra i landet, men efter en 2 veckor är man rätt trött på jänkare :crysmile:

I Europa tycker jag dock de slår sig själva lite väl om bröstet. Kriget var redan avgjort när de gav sig in.
hmm.. du menar att järnridån hade slutat vid engelska kanalen?

• Älska
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
Finns väll mycket värre saker att hata som LO eller sossar.

Jag skulle dock inte kunna bosätta mig i USA. Men gillar att semestra i landet, men efter en 2 veckor är man rätt trött på jänkare :crysmile:
Ja det är klart.. de är värre än pesten..
Men jag är ingen fanatiker av usas deltagande runt om i världen...

P Peter_Bromma skrev:
hmm.. du menar att järnridån hade slutat vid engelska kanalen?
Okej visst de höll ryssarna i shack EFTER kriget. Men enligt jänkarna var det dom som vann ww2 det är ju inte riktigt sant.

• Gilla
Peter_Bromma och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja det är klart.. de är värre än pesten..
Men jag är ingen fanatiker av usas deltagande runt om i världen...
Inte jag heller, de är rätt kassa på det faktiskt. Inget bra track record helt enkelt. Men de går inte att jämföra med Ryssland.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
Inte jag heller, de är rätt kassa på det faktiskt. Inget bra track record helt enkelt. Men de går inte att jämföra med Ryssland.
Ryssland är riktigt kass på sin delaktighet i världen... Och är de med i spelet så är det inte på den trevliga sidan.. skulle vara emot IS då...

M
G Ganescha skrev:
Så bara för att landet är en demokrati så ger det all rätt att kriga och döda civila?
Har jag påstått det? Snälla, visa mig vart jag skrev detta! Visa mig vart jag skrev att ett demokratiskt land ger rätt att kriga och döda civila!

Maskintok skrev:
Ryssland är riktigt kass på sin delaktighet i världen... Och är de med i spelet så är det inte på den trevliga sidan.. skulle vara emot IS då...
Lite ironi att USA beväpnande och hjälpte talibaner att kriga mot soviet i afghanistan. De satte även Saddam på tronen i Irak. Som sagt det går inte alltid så bra för USA :)

• Gilla
Rasputitsa och 2 till
  • Laddar…
P
Lite ironi att USA beväpnande och hjälpte talibaner att kriga mot soviet i afghanistan. De satte även Saddam på tronen i Irak. Som sagt det går inte alltid så bra för USA :)
Ska bli spännande att se vad som sker i Afghanistan nu... Med allt USA har lämnat åt talibanerna... ;)

Maskintok skrev:
Ska bli spännande att se vad som sker i Afghanistan nu... Med allt USA har lämnat åt talibanerna... ;)
De kan skicka John Rambo igen, han var där i Rambo III

• Haha
1
  • Laddar…
P
De kan skicka John Rambo igen, han var där i Rambo III
:crysmile::crysmile:
Ja det gick ju så bra i Rambo II att återvända :crysmile::crysmile:
vilket land ska ha trupper där denna gång då?
i båda filmerna var det Sovjet...

M Markarbetaren skrev:
Har jag påstått det? Snälla, visa mig vart jag skrev detta! Visa mig vart jag skrev att ett demokratiskt land ger rätt att kriga och döda civila!
Varför inte bojkotta usa då?

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.