51 733 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det var inte speciellt nära i valet. Biden vann med en marginal på över sju miljoner röster som, pga det lite lustiga valsystemet för presidentval i USA, förvandlades till 306 elektorsröster för Biden mot 232 mot Trump. Ganska god marginal där också.Bananskalare skrev:
Antalet röster på Biden var det största antalet någonsin i ett presidentval.
Frågan om hur stor skada Trump har gjort är skild från frågan om hur populär han var.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Nu kan det vara bättre att nämna procent än antal.P pmd skrev:Det var inte speciellt nära i valet. Biden vann med en marginal på över sju miljoner röster som, pga det lite lustiga valsystemet för presidentval i USA, förvandlades till 306 elektorsröster för Biden mot 232 mot Trump. Ganska god marginal där också.
Antalet röster på Biden var det största antalet någonsin i ett presidentval.
Frågan om hur stor skada Trump har gjort är skild från frågan om hur populär han var.
Men jag hittade siffror som 50,5% till Biden och 47,7% till Trump. En klar seger till Biden.
Men med tanke på media fick det att låta med Trump så skulle han knappt fått några röster alls
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Du kan alltid lita på att du inte kan lita på den opålitlige. Då kan lita på någon alltså
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Godhetsknarkande? Jag får nog googla för det vet jag inte vad det betyder.A AnnaLisaLjung skrev:Jag ska vara helt ärlig här. Att bojkotta Ryssland pga någon typ av skev godhetsknarkande kommer man inte långt med för alternativen är lika dåliga eller ännu sämre. Det enda sättet att inte bidra till eliten är att konsumera det man själv skapar i största mån. Vi har egen brunn, egen el via solceller (ej kopplade till elbolag), eget Avlopp, odlar massvis men ska 3 dubblas inför ekonomisk kris, häst och vagn, gärna flera hästar om en blir sjuk. Ja serru, så ser verkligheten ut, när man inte är beroende av andra.
Tyvärr bor jag i tättbebyggt område och är tvingad att ha kommunal VA-anslutning.
Dock har jag både egen brunn och växthus.
Varför skulle jag inte kunna påverka genom att undvika betala 40,000 till Tui för sommarens semesterresa? Att undvika köpa diesel för 2000kr/mån av företag som erkänner att dom köper råoljan av Ryssland?
fucking PK mannenM Markarbetaren skrev:Godhetsknarkande? Jag får nog googla för det vet jag inte vad det betyder.
Tyvärr bor jag i tättbebyggt område och är tvingad att ha kommunal VA-anslutning.
Dock har jag både egen brunn och växthus.
Varför skulle jag inte kunna påverka genom att undvika betala 40,000 till Tui för sommarens semesterresa? Att undvika köpa diesel för 2000kr/mån av företag som erkänner att dom köper råoljan av Ryssland?
undvika tui.. är ganska enkelt.. har helt enkelt inte intresse av att resa..
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Fast det är ju inte att undvika TUI i den bemärkelse som avses. Lika lite som en nykterist undviker vodka eller en laktosintolerant kefir.Maskintok skrev:
Att göra små uppoffringar för att saker ska bli svårare för Putin är något annat, och något du skrivit att du inte gör. Själv har jag också svårt att hitta en uppoffring i det dagliga som skulle göra någon nytta, men skulle någon peka på en skulle jag nog gärna försöka.
finns nog inte mycket jag gör i vardagen som har med Putin att göra..Nötegårdsgubben skrev:
Fast det är ju inte att undvika TUI i den bemärkelse som avses. Lika lite som en nykterist undviker vodka eller en laktosintolerant kefir.
Att göra små uppoffringar för att saker ska bli svårare för Putin är något annat, och något du skrivit att du inte gör. Själv har jag också svårt att hitta en uppoffring i det dagliga som skulle göra någon nytta, men skulle någon peka på en skulle jag nog gärna försöka.
Men i och med att intresse inte finns att resa utomlands så missgynnar detta lika mycket Putin som andra bolag..
när jag kokar eget bränsle så minskar det även behovet av Putin...
vet inte att Några reservdelar mm kommer från Ryssland..
till belarus så kommer jag kolla noggrannare vart delarna kommer.. Men annars så är det helt som vanligt..
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Men varför ska jag göra små avsteg som drabbar mig och drabbar ryssen men Putin skiter fullständigt i det?Nötegårdsgubben skrev:
Fast det är ju inte att undvika TUI i den bemärkelse som avses. Lika lite som en nykterist undviker vodka eller en laktosintolerant kefir.
De skulle väl vara Kefir, som hade Ryssland på kartongen.