Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M Markarbetaren skrev:
Kan du vidareutveckla det? Just ser jag i princip 100% motstånd mot Ryssland och i princip alla sanktioner är mot dom. Tom. Kina valde att ge ett litet bidrag till Ukraina. Vilka länder hjälper Ryssland i detta? Kom inte med att några 100 legoknektar har åkt dit för 7000usd för 6mån tjänstgöring. Ja okej, Shell köpte ett lass olja som egentligen bidrog till min trådstart, men det har dom nog fått veta.

I princip alla större västföretag har valt att pausa dina affärer i landet. När väst plockar bort allt det som östs medborgare vill ha, då blir missnöjet stort. Underskatta inte the power of the people. När det nu blir matbrist i butikerna så kommer den äldre generationen berätta för dom yngre om Sovjeteran. Jag har själv minnen från tv-bilderna från 80-talet när det var konstant köer utanför butiker och matbrist. Tror ingen vill tillbaka dit! Dom är dock på god väg nu!
Det är inte riktigt så. Väst är inte resten av världen. De flesta länder är emot kriget men det är en annan sak att välja att fortsätta handla. Där finns det många som kommer det. Inte i väst men på andra ställen.
Mat kommer de ha, den finns både i Ryssland och Ukraina.

A
M Markarbetaren skrev:
Kan du vidareutveckla det? Just ser jag i princip 100% motstånd mot Ryssland och i princip alla sanktioner är mot dom. Tom. Kina valde att ge ett litet bidrag till Ukraina. Vilka länder hjälper Ryssland i detta? Kom inte med att några 100 legoknektar har åkt dit för 7000usd för 6mån tjänstgöring. Ja okej, Shell köpte ett lass olja som egentligen bidrog till min trådstart, men det har dom nog fått veta.

I princip alla större västföretag har valt att pausa dina affärer i landet. När väst plockar bort allt det som östs medborgare vill ha, då blir missnöjet stort. Underskatta inte the power of the people. När det nu blir matbrist i butikerna så kommer den äldre generationen berätta för dom yngre om Sovjeteran. Jag har själv minnen från tv-bilderna från 80-talet när det var konstant köer utanför butiker och matbrist. Tror ingen vill tillbaka dit! Dom är dock på god väg nu!
Indien, Kina, Saudiarabien mfl.
Jag diskuterar inte vapen, trupper mm
utan rent ekonomiskt.

ser man utanför SVT och SR så klarnar bilden betydligt..

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
A
K Karl Olssvan skrev:
Det är inte riktigt så. Väst är inte resten av världen. De flesta länder är emot kriget men det är en annan sak att välja att fortsätta handla. Där finns det många som kommer det. Inte i väst men på andra ställen.
Korrekt.
väst är inte ens den stora delen av världen utan det är medier som vill ha USA som världsherre och Europa som dess lydhund..

• Gilla
Rasputitsa och 1 till
  • Laddar…
A
K Karl Olssvan skrev:
Vad anser du?
att informationen som finns kan vara en betydande sak för den sittande presidentens fortsatta ställning..
Det är inte säkert att USA kan hålla samma ställning emot Kina..

K
Maskintok skrev:
att informationen som finns kan vara en betydande sak för den sittande presidentens fortsatta ställning..
Det är inte säkert att USA kan hålla samma ställning emot Kina..
Kan du inte starta en egen diskussion för dina konspirationsteorier?

/Krille

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
K Krille4 skrev:
Kan du inte starta en egen diskussion för dina konspirationsteorier?

/Krille
Jo visst.
Men du menar att jag inte får besvara frågor? utan det är bara du som får komma med påståenden?

dvs hela världen är inte emot Ryssland..
Inte ens hela Europa..

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Det kommer jag att göra men problemet är nog inte så stort med tanke på alla sanktioner.

Det jag saknat är liknande åtgärder mot Kina. Någon borde göra en site där man kunde se hur stor del av en produkt som kommer från PRC eller andra diktaturer. Typ svanenmärke.

Redigerat:
  • Gilla
Markarbetaren och 2 till
  • Laddar…
K
Maskintok skrev:
Jo visst.
Men du menar att jag inte får besvara frågor? utan det är bara du som får komma med påståenden?

dvs hela världen är inte emot Ryssland..
Inte ens hela Europa..
Alla förstår att hela värden inte är emot Ryssland.

Jag syftar på din konspirationsteori att Kina skulle sitta på info från Beidens "laptop" som de kan kontrollera honom med.

/Krille

A
K Krille4 skrev:
Alla förstår att hela värden inte är emot Ryssland.

Jag syftar på din konspirationsteori att Kina skulle sitta på info från Beidens "laptop" som de kan kontrollera honom med.

/Krille
Nä inte kontrollera.
mer att om denna information kommer ut så är den inte bra för något land som som är inblandat.

kontrollera Biden det är vita husets uppgift.. Och det går si så där...

Ulltand Ulltand skrev:
Det kommer jag att göra men problemet är nog inte så stort med tanke på alla sanktioner.

Det jag saknat är liknande åtgärder mot Kina. Någon borde göra en site där man kunde se hur stor del av en produkt som kommer från PRC eller andra diktaturer. Typ svanenmärke.
Bara för att vara tydlig. Du vill alltså skapa en järnridå mellan olika länder där handel inte kan förekomma? De flesta produkter i väst har någon del tillverkad i Kina. Skapar du en sådan gräns. Så kommer vi få hela Afrika på Kinas sida och Asien och Iran, Mellanöstern osv. Enbart Väst blir på en sida och vi har inte mycket naturresurser.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
M
Maskintok skrev:
ser man utanför SVT och SR så klarnar bilden betydligt..
Kan du hänvisa till vilka medier du avser? Jag kollar i prinicp aldrig SVT, TV4 eller lyssnar på SR. Omni brukar jag läsa, är dom helt ute och cyklar?

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
K
Maskintok skrev:
Nä inte kontrollera.
mer att om denna information kommer ut så är den inte bra för något land som som är inblandat.

kontrollera Biden det är vita husets uppgift.. Och det går si så där...
Ja - det är den konspirationsteorin jag syftar på...

/Krille

M
K Karl Olssvan skrev:
Jo jag hörde att Putin hade uttalat sig om att Ryssland numera är helt självförsörjande och oberoende av väst.
.
.
...sedan kan man ju välja hur man väljer att tolka ett sånt uttalande:thinking:

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Kan du hänvisa till vilka medier du avser? Jag kollar i prinicp aldrig SVT, TV4 eller lyssnar på SR. Omni brukar jag läsa, är dom helt ute och cyklar?
Det är väl bättre att skriva vad man lyssnar på och inte vad man inte lyssnar på? Det säger inte så mycket.

M Markarbetaren skrev:
Jo jag hörde att Putin hade uttalat sig om att Ryssland numera är helt självförsörjande och oberoende av väst.
.
.
...sedan kan man ju välja hur man väljer att tolka ett sånt uttalande:thinking:
Här kan det vara smartare att kolla vad medier har skrivit om matproduktion i landet tidigare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.