51 734 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sitter du i Ryssland och bara har tillgång till statskontrollerade media?P paralun skrev:
Det är ju beklämmande att se hur någon sprider lögnen att Ryssland låtit invånarna fly via humanitära korridorer. Det är ju helt uppenbart för alla att det är en ren lögn.
/Krille
Ryska trollen finns överallt.K Krille4 skrev:
Sen att det finns folk i Sverige som på nå sätt går på propaganda är bara tragisk.
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Mycket trams här nu som jag tänker rensa bort vid tillfälle.
Diskutera om ni tänker bojkotta företag som handlar med Ryssland. Inlägg ska vara sakliga, on topic och driva diskussionen framåt.
/Moderator
Diskutera om ni tänker bojkotta företag som handlar med Ryssland. Inlägg ska vara sakliga, on topic och driva diskussionen framåt.
/Moderator
Jag har sedan länge försökt bojkotta Kina så gott det går då jag inte gillar att man konkurerar ut Europa med ojusta metoder som att behandla arbetskraft som slavar och totalt strunta i klimat och miljö.M Markarbetaren skrev:
Dessutom bojkottar jag numera Preem på grund av deras mygel med Miljöpartiet vad gäller reduktionsplikt som gjort drivmedlet 5 kr dyrare än i Danmark oavsett Putin!
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Jag kommer inte välja bort saker tillverkade oavsett var de tillverkas. Jag tänker så att de som förvisso jobbar för slavlöner, så är alternativet troligtvis arbetslöshet. Jag vet att staten i dessa länder troligtvis lämnar en del övrigt att önska.
Jag kommer inte bojkotta några ryska varor då jag misstänker att det drabbar ryssarna själva mer än Putin. Större åtgärder som skedde i början har större chans att drabba Putin, även om det drabbar ryssarna.
Dels har jag för liten påverkan, sen måste det finnas en mänsklighet
Jag har svårt varför man ska bojkotta kina.
Kvaliteten beror på beställaren.
Jag kommer inte bojkotta några ryska varor då jag misstänker att det drabbar ryssarna själva mer än Putin. Större åtgärder som skedde i början har större chans att drabba Putin, även om det drabbar ryssarna.
Dels har jag för liten påverkan, sen måste det finnas en mänsklighet
Jag har svårt varför man ska bojkotta kina.
Kvaliteten beror på beställaren.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Inget köp som kan härledas från Ryssland. Många bäckar små, så tänker jag.M Markarbetaren skrev:
I grunden beror det på MAD. Ryssland har kärnvapen så även USA. Men balansen funkar inte om man kan placera vapensystem nära avfyrningen. Därför tillåter inte USA att motståndare kan ha vapen nära dem. Så även för Ryssarna. För dessa vapensystem skulle kunna slå ut missilen före den är på väg.R RoAd skrev:Förstår fortfarande inte varför och vilka som behövde starta krig mot Ukraina för att Ryssland skulle sluta handla med väst och börja handla med Kina och Indien. Det hade väl bara varit att göra så?
Det heter förresten "status quo", om du nu inte menar "status vadådå?" Och något sådant kommer vi förstås inte tillbaka till på mycket länge efter vad som hänt.
Tack för att du svarar för någon annan, och för att du svarar på något jag inte ens frågatK Karl Olssvan skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Jag hittade följande när jag kollade på Gasolfyllarna som jag brukar använda:Rkarlsson skrev:Det var svårsökt faktiskt. AGA skriver inget alls om var de köper ifrån.
Men sen kunde man hitta på energigas att vi tar de mesta från Norge och nordsjön.
Vilket ju kan stämma. Kompisen som bor utanför Gdansk i polen har gas från Norge medans hans kompisar lite mer österut har från ryssland.
Men hade all gas kommit från ryssland hade du ju dels fått ställa in bilen, lagt undan tändare, skaffat flintasten och lite virke i skogen.
Ingen gasol i Sverige kommer ursprungligen från Ryssland. Länk
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg