Karin Jakobsson2 Karin Jakobsson2 skrev:
Tack!! Jag har en kanal på YouTube
Najas resa. Lade ut min första på Off grid resan där idag.
Trodde du inte använder sociala medier.

• Haha
Intet
  • Laddar…
Amanda Nylander Amanda Nylander skrev:
Vad fel på att bo i Tält året runt!!
Sluta kommentar om det stör dig
Va? Jag har inte påstått att det är fel! Och jag har inte stört mig! Det enda jag påpekade var att det nog inte är nån på campingplats som varit med om att nån bor i tält året om.
Tänk på att det kommer att bli dyrt! På vinteröppna campingar betalar man för den el man gör av med och det brukar inte direkt vara lågt pris. Går nog åt en del för att värma ett tält.

• Gilla
Amanda Nylander
  • Laddar…
Karin Jakobsson2 Karin Jakobsson2 skrev:
Jag kommer duscha på jobbet och gymmet. Tvätta hos mina barn. Ladda mobilen lite varstans. Ha solpaneler ev vind
Nu vill jag inte vara dum men att leva på detta vis är att snylta. Duscha på jobbet. Hallå? Tvätta hos barnen. Använder någon annans soptunna. Ladda nån annanstans. Hämta vatten utan att betala för sig.
Detta är inte ett miljömässigt hållbart liv. Om alla skulle laga mat på vedspis och värma med ved skulle vi inte kunna andas längre, inte att tänka på alla extradöda pga sot och partiklar.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Okej kolla upp det om några dagar fullbokad just nu ha hitta en SjöTomt på blocket☺️
K Kirre2 skrev:
Va? Jag har inte påstått att det är fel! Och jag har inte stört mig! Det enda jag påpekade var att det nog inte är nån på campingplats som varit med om att nån bor i tält året om.
Tänk på att det kommer att bli dyrt! På vinteröppna campingar betalar man för den el man gör av med och det brukar inte direkt vara lågt pris. Går nog åt en del för att värma ett tält.
Oki! Ja men det kan inte blir dyra som en lägenhet asså harregud har lite koll faktiskt på detta!!! Men jag ska har värme fläkt allt så du vet inte vara orolig för jag fryser eller något🙂

Oki! Ja men det kan inte blir dyra som en lägenhet asså harregud har lite koll faktiskt på detta!!! Men jag ska har värme fläkt allt så du vet inte vara orolig för jag fryser eller något🙂
el kommer bli dyr

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Blir nog inte mycket billigare än en liten lägenhet med låg hyra. Du ska ju även betala för själva campingplatsen och det går nog på några tusen i månaden. Sommartid har du ju iofs inte nån särskilt hög elräkning, så utslaget över hela året kanske det lönar sig.

Det finns ju folk som vintercampar. Men skall man bo året runt så vill man nog ha lite mer än ett lättvikts vandrartält. Och man vill kanske kunna vistas i bostaden lite lättare klädd än en polarvandrare. Det kommer att gå åt väldiga mängder el för att hålla tältet någorlunda beboeligt.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
M maria01 skrev:
el kommer bli dyr
Jag vet att el kommer dyr! Men är du som ska bo!!

• Haha
maria01
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Blir nog inte mycket billigare än en liten lägenhet med låg hyra. Du ska ju även betala för själva campingplatsen och det går nog på några tusen i månaden. Sommartid har du ju iofs inte nån särskilt hög elräkning, så utslaget över hela året kanske det lönar sig.
Jag fattar men nu kommer jag ta bort inlägget får bara sån idioter som kommentar

Jag fattar men nu kommer jag ta bort inlägget får bara sån idioter som kommentar
Vad är det du vill ha gör svar och vad är det du vill uppnå med att bo i tält? Bo billigare? Ha en frihet att kunna flytta runt lite som du vill?

Skriv lite vad det är du tänker dig så kan vi hjälpa till bättre.

• Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
Jag vet att el kommer dyr! Men är du som ska bo!!
Varför inte värma med ved?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Vad är det du vill ha gör svar och vad är det du vill uppnå med att bo i tält? Bo billigare? Ha en frihet att kunna flytta runt lite som du vill?

Skriv lite vad det är du tänker dig så kan vi hjälpa till bättre.
Som sagt jag vill bo längre period
Dom säger det är billigare bo Tält
Kommer inte flytta kommer Köpa Sjötomt!
Eller hörnTomt! Jag vet el dyr nu det får leva
Med men nu har jag också el som inte ingår i hyran men det är inte mycket 100-200 Kr varannan månad så jag får kommentera det inte bra bo i tält nej men hur ska man leva nu när man bo i Lägenhet som jag kan inte snart betala🥺 om du förstår mig så behöver man inte hoppa på mig för att jag vill flytta till tält😭

Med men nu har jag också el som inte ingår i hyran men det är inte mycket 100-200 Kr varannan månad så jag får kommentera det inte bra bo i tält nej men hur ska man leva nu när man bo i Lägenhet som jag kan inte snart betala🥺 om du förstår mig så behöver man inte hoppa på mig för att jag vill flytta till tält😭
Ett tält uppvärmt med el på en campingplats blir nog inte billigt på vintern.

Skall du köpa en fastighet nära en sjö så kan det också bli dyrt.

Jag har svårt att se att man kan spara pengar på att bo i tält om man inte redan har marken att bo på tillgänglig.
Om det bara är pengar du vill spara så tror jag det är bättre att flytta till en mindre ort än att bo i tält.

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
Men det är ingen som hoppar på dig! Alla försöker bara ge en realistisk bild av hur det är att bo i tält året runt, så du tänker igenom ordentligt innan du flyttar.
Du kan säkert få tag på tex ett militärtält med kamin och värma med ved, om du står nånstans i skogen. Tror inte dom vill att du gör det på en campingplats. Men då blir det till att sitta eldvakt nattetid också, ett tält blir snabbt utkylt om elden slocknar.
Sen behöver du väl ett elverk av nåt slag också, för att ladda mobil mm.
Som sagt, ingen hoppar på dig, men du behöver veta vad du ger dig in på. Om du inte har råd att betala hyran, kan du köpa ett vettigt tält då? Och all annan utrustning som behövs?

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Om det bara handlar om din ekonomi, har du funderat på en billig husvagn? För under 10 000 kan du få en 70/80-talsvagn med bättre komfort än ett tält och som gör att du slipper problem med toa och matlagning tex.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.