ClasseClas
Lycka till med din "tältresa"! 😊 Jag hoppas att du vartefter ger lite tips och bidrar med erfarenheter till andra som har liknande funderingar.
Och här är länken till första YT-inlägget som rör tältboendet.

Har du flyttat ut i ditt tält ännu?
Låter ju jättebra att börja så, känner man efter ett tag att det var lite väl enkelt är det ju lätt att åtgärda.

Många som bara ser problem överallt. Vad gäller adressen är det ju bara att göra flyttanmälan till sonen, att du inte bor i huset utan bara på fastigheten har ju inte Skatteverket med att göra.

Länkar till ett klipp från SVT om en kille som sover ute i hängmatta alla vardagar, han har lägenhet i Örebro men jobbar på microbryggeri i Karlstad, det går inga tåg hem när restaurangen stänger för kvällen:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/daniel-sover-ute-i-sin-hangmatta-aret-runt

Dina planer är ju rena rama lyxen i jämförelse och jag gissar att sonen har en soffa som du kan låna om vädret är riktigt hårt någon gång.

Karin Jakobsson2 Karin Jakobsson2 skrev:
Jag ska flytta ut till skogen nu till våren. Någon som gjort något liknande? Att dela gärna erfarenheter och idéer för att få till en bra vardag i en enkel miljö. Jag kommer ha solceller och någon form av kamin eller vedspis. Jag har bestämt att jag ska bo i tält. Givetvis kommer jag ha kamin och jag har även tänkt att bygga någon form av skydd, runtom och över. Någon form av träpaviljong för att skydda mot vind och regn. Allt det andra som dagens bekväma samhälle erbjuder kommer jag sköta oss vänner och släktingar såsom tvätt, hämta vatten, duscha etc. Jag kommer även kunna duscha på mitt jobb och mitt gym. Någon som gjort något liknande? Tacksam för idéer :)
Fan vad nice har beställt en tält ska börja sälja av massor har hemma flytta till någon camping och bo där året runt🙂

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Amanda Nylander Amanda Nylander skrev:
Fan vad nice har beställt en tält ska börja sälja av massor har hemma flytta till någon camping och bo där året runt🙂
har dom ens öppet året runt?

M maria01 skrev:
Verkar finnas minst 127 stycken i alla fall...

Karta över Sverige med markeringar för campingplatser, filtrerade resultat visar 127 platser inklusive Norråkers camping.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kanelbullen123 och 1 till
  • Laddar…
nu var det ett tag sen jag bode på camping trodde det inte fans så många för tält året runt

Redigerat:
M maria01 skrev:
nu var det ett tag sen jag bode på camping trodde det inte fans så många för tält
De flesta campingar har väl några platser för tält, med eller utan el. Men det skulle nog bli ganska förvånade om nån vill bo i tält året om!

K Kirre2 skrev:
De flesta campingar har väl några platser för tält, med eller utan el. Men det skulle nog bli ganska förvånade om nån vill bo i tält året om!
glömde året runt

Karin Jakobsson2 Karin Jakobsson2 skrev:
Jag ska flytta ut till skogen nu till våren. Någon som gjort något liknande? Att dela gärna erfarenheter och idéer för att få till en bra vardag i en enkel miljö. Jag kommer ha solceller och någon form av kamin eller vedspis. Jag har bestämt att jag ska bo i tält. Givetvis kommer jag ha kamin och jag har även tänkt att bygga någon form av skydd, runtom och över. Någon form av träpaviljong för att skydda mot vind och regn. Allt det andra som dagens bekväma samhälle erbjuder kommer jag sköta oss vänner och släktingar såsom tvätt, hämta vatten, duscha etc. Jag kommer även kunna duscha på mitt jobb och mitt gym. Någon som gjort något liknande? Tacksam för idéer :)
M maria01 skrev:
nu var det ett tag sen jag bode på camping trodde det inte fans så många för tält året runr
M maria01 skrev:
Jag vet inte faktiskt vill ha lite hjälp!!

K Kirre2 skrev:
Vad fel på att bo i Tält året runt!!
Sluta kommentar om det stör dig

M maria01 skrev:
nu var det ett tag sen jag bode på camping trodde det inte fans så många för tält året runt
Okej men många bor i tält har jag sett och husvagn och allt men har ingen som kan köra min Husvagn!!

useless useless skrev:
Verkar finnas minst 127 stycken i alla fall...

[bild]
Anna_H Anna_H skrev:
Har du flyttat ut i ditt tält ännu?
Låter ju jättebra att börja så, känner man efter ett tag att det var lite väl enkelt är det ju lätt att åtgärda.

Många som bara ser problem överallt. Vad gäller adressen är det ju bara att göra flyttanmälan till sonen, att du inte bor i huset utan bara på fastigheten har ju inte Skatteverket med att göra.

Länkar till ett klipp från SVT om en kille som sover ute i hängmatta alla vardagar, han har lägenhet i Örebro men jobbar på microbryggeri i Karlstad, det går inga tåg hem när restaurangen stänger för kvällen:
[länk]

Dina planer är ju rena rama lyxen i jämförelse och jag gissar att sonen har en soffa som du kan låna om vädret är riktigt hårt någon gång.
Säger du till mig så bor jag fortfarande i lägenheten
Jag har köpt en Tält som kommer snart!!

Okej men många bor i tält har jag sett och husvagn och allt men har ingen som kan köra min Husvagn!!
husvagn kan du anlita nån att flytta åt dig

tält på camping har jag aldrig sett på vintern

Säger du till mig så bor jag fortfarande i lägenheten
Jag har köpt en Tält som kommer snart!!
Nej, hon säger inte till dig eftersom hennes inlägg skrevs två månader innan du blev medlem och ditt första inlägg skrevs efter hennes fråga ställdes. Välkommen till forumet.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Eftersom TS avser fortsätta yrkesarbeta låter enkel koja som en lämpligare lösning mht god nattsömn och hygien, vildsvin & gäss. Iden är ändå inte helt ovettig den dag barnen är utflugna och man bara har sig själv att tänka på. Att testa hur snålt man kan leva kan också vara en lockande utmaning. Tummen upp!
Jag skulle inte låta min mamma bo i tält året runt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.