106 996 läst ·
267 svar
107k läst
267 svar
Bilproffsen ;) hur fixar man esp på bilen?
Ahhh det var grymt generöst av digNilsson2 skrev:
Fanns ingen returbilen i närheten men har en del skrotar häromkring
En sensor/ givare som fungerar som ett typ ”vattenpass” ( fast är nog som en skiva som snurrar ) och känner av hur bilen lutar/ rör sig etcF farre skrev:
https://www.synonymer.se/sv-syn/gyro
Någon får gärna rätta mig om jag har fel
Är det bara esp som inte fungerar? Om abs-systemet fungerar så är det något annat än abs-givarna. En verkstad borde kunna läsa ut felkoder och få en indikation på vad felet är.F farre skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Summera vad? Det finns massor med komponenter som kan gå sönder. Sällan samma fel på alla bilar även om det såklart finns typfel på en del.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
