107 012 läst ·
267 svar
107k läst
267 svar
Bilproffsen ;) hur fixar man esp på bilen?
Du borde be om kompensation.
De har givit dig en offert första gången på delar som är hela som du dessutom bytt utan resultat.
De angav även gyrot som felande del men inget om att den var ärgad eftersom de inte ens tittade på den.
Hade de gjort det så hade sett felet och övriga felkoder uteslutas då de säkert triggas av gyrot då de är osannolikt att både hydralpump och givare går sönder samtidigt och som jag sa tidigare inte så vanligt att pumpen går sönder.
De har givit dig en offert första gången på delar som är hela som du dessutom bytt utan resultat.
De angav även gyrot som felande del men inget om att den var ärgad eftersom de inte ens tittade på den.
Hade de gjort det så hade sett felet och övriga felkoder uteslutas då de säkert triggas av gyrot då de är osannolikt att både hydralpump och givare går sönder samtidigt och som jag sa tidigare inte så vanligt att pumpen går sönder.
Nu landade jag på
felsökning ca 3000
Abs hydralik 2000
Bromstryckgivare 1500
5-56 = 90 kr
Skönt att växellådan inte var skrot men skit med drivknuten, men det bör jag nog kunna fixa.
Vad händer om drivknuten ger upp?
Sen var stolsskenan kass och den läckte servoolja från en retur
Härligt med Peugeot
felsökning ca 3000
Abs hydralik 2000
Bromstryckgivare 1500
5-56 = 90 kr
Skönt att växellådan inte var skrot men skit med drivknuten, men det bör jag nog kunna fixa.
Vad händer om drivknuten ger upp?
Sen var stolsskenan kass och den läckte servoolja från en retur
Härligt med Peugeot
När du kommer tillbaka från godkänd besiktning så hade jag provat att göra rent med sprayer avsett för ändamålet.
Oxide clean och sen när det är riktigt rent spraya på contact protect så det inte oxiderar igen 556 gör bara mer skada än nytta.
När du gör rent ta en tandborste och borsta så du kommer åt.
Ibland måste man upprepa rengöringsproceduren flera ggr efter att det har torkat.
Och det har kanske kommit in vatten och då bör man öppna den om man kan.
Men man kan ju börja utvändigt.
Oxide clean och sen när det är riktigt rent spraya på contact protect så det inte oxiderar igen 556 gör bara mer skada än nytta.
När du gör rent ta en tandborste och borsta så du kommer åt.
Ibland måste man upprepa rengöringsproceduren flera ggr efter att det har torkat.
Och det har kanske kommit in vatten och då bör man öppna den om man kan.
Men man kan ju börja utvändigt.
Hmm du har rätt delen ser inte likadan ut som på skissen.
Sökte lite på numrena som står på delen och fick upp på det mittersta.
Och det är nog airbagsensor.
http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-3...r-550-90-30-00-9636982680-97-02-/280939434512
http://www.google.se/imgres?um=1&hl...bnh=120&tbnw=120&start=0&ndsp=23&tx=100&ty=46
Gyrot borde ju inte sitta under stolen kan man ju tycka , men det kanske det gör.
Delen du tog loss såg rätt tät ut by the way, jag hade nog gjort rent kontakten ordentligt det räcker i de flesta lägen.
Sökte lite på numrena som står på delen och fick upp på det mittersta.
Och det är nog airbagsensor.
http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-3...r-550-90-30-00-9636982680-97-02-/280939434512
http://www.google.se/imgres?um=1&hl...bnh=120&tbnw=120&start=0&ndsp=23&tx=100&ty=46
Gyrot borde ju inte sitta under stolen kan man ju tycka , men det kanske det gör.
Delen du tog loss såg rätt tät ut by the way, jag hade nog gjort rent kontakten ordentligt det räcker i de flesta lägen.
Redigerat:
Om du sätter dit klamman runt damasken så den inte läcker mer fett i drivknuten är det bara att åka ....
Den rasar inte direkt.. det kan ta allt från 10mil till tusentals mil innan den´rasar.
Om du inte sätter dit klamman kan du däremot få anmärkning på en skadad damask på bilprovningen.
Den rasar inte direkt.. det kan ta allt från 10mil till tusentals mil innan den´rasar.
Om du inte sätter dit klamman kan du däremot få anmärkning på en skadad damask på bilprovningen.