Är det släckt nu?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Japp :)

Imorgon smiter jag till besiktningen :)
 
Jag börjar undra om det handlar om ett jordfel.
Eftersom lampan släcks när du kopplade bort den och gjorde rent den.
Du borde åtminstone få en radering och sedan en ny läsning nu när lampan är släckt för att se om det är andra koder etc.
 
D09
Tog Aldrig av den utan lossade muttrarna och petade upp den med en mejsel. Stolsskenan tar emot för att ta loss sen.

Men ska absolut göra rent därunder och läsa om felkoderna är nog inte fel
 
D09
Besiktad o klar 😄
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Grattis....:thumbup:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Grattis....:thumbup:
Tackar :)

Gick riktigt fort på besiktningen ( Besikta )

Checka in i kön, tog en kaffe och gick ut. När jag var framme vid bilen så var en kille framme och kollade direkt och jag var därifrån på typ 5 min totalt 😄
 
Va skönt, nu kan du ju fortsätta meka bäst du vill utan att känna stress inför besiktningen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ja, riktigt skönt :)

Ni ska ha ett grymt stort tack för hjälpen =D
 
D09
Svar från Peugeot
"
Hej.



Bra att du lyckades lösa det. Självklart kunde vår mekaniker testat att spraya 556 men det är ju endast en provisorisk lösning. Vi vill alltid lösa problemet permanent och för att säkerställa funktionen så behöver gyrometern bytas. Med tanke på bilens mil och ålder så förstår jag om du tycker att denna lösning är tillräcklig. Kan jag hjälpa dig med något annat så hör av dig."
 
Det roliga är att nu är det väl itne gyrometer du tagit loss och gjort rent eftersom bilden ser olika ut eller nu kanske det är den?

Men jag har svårt att tro att de tog loss den första gången.
Och om de gjorde det och så att den var ärgad varför ge offert på helt andra delar?
Innan man ger kunden en offert på byte av abs givare så testar man den är den hel, även fast diagnostiken säger det.
Är givaren mätt hel så kontrollerar man modulen även om den ej har pekats ut med felkod man testar den.

Man testar givarna det är därför man lämnar in bilen till märkesverkstad för att de med säkerhet kan testa med annan del antingen testar de givaren eller så har de en testgivare som används när man mekar.

Man låter inte kunden byta delar i felsökningssyfte.
 
Redigerat:
D09
Andy78 skrev:
Det roliga är att nu är det väl itne gyrometer du tagit loss och gjort rent eftersom bilden ser olika ut eller nu kanske det är den?

Men jag har svårt att tro att de tog loss den första gången.
Och om de gjorde det och så att den var ärgad varför ge offert på helt andra delar?
Innan man ger kunden en offert på byte av abs givare så testar man den är den hel, även fast diagnostiken säger det.
Är givaren mätt hel så kontrollerar man modulen även om den ej har pekats ut med felkod man testar den.

Man testar givarna det är därför man lämnar in bilen till märkesverkstad för att de med säkerhet kan testa med annan del antingen testar de givaren eller så har de en testgivare som används när man mekar.

Man låter inte kunden byta delar i felsökningssyfte.
Ha ha vem vet, gissar dock på gyrometern, den där snöklädda klumpen som jag lossade 2 muttrar ifrån ... Men köper inte riktigt Peugeots svar ang långsiktigheten... Denna delen kanske håller resten av bilens livslängd och dom som du säger hade ju upptäckt att den funkade om dom tagit loss den och testat med givare.. Frågade ändå dom om gyrometern var funktionstestad och den var kass fick jag som svar

Peugeotlig service, vi byter allt på din bekostnad ;)
 
D09
Tror jag la upp en bild där man ser ena muttern

V sida under förarstol

Gjorde ett snitt o klädseln baksida under stol vid bockningen i klädseln då kom jag åt den he he
 
D09
ImageUploadedByByggahus.se1368005114.633149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nedanför den lille kontakten jag lossade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.