106 999 läst ·
267 svar
107k läst
267 svar
Bilproffsen ;) hur fixar man esp på bilen?
Jag börjar undra om det handlar om ett jordfel.
Eftersom lampan släcks när du kopplade bort den och gjorde rent den.
Du borde åtminstone få en radering och sedan en ny läsning nu när lampan är släckt för att se om det är andra koder etc.
Eftersom lampan släcks när du kopplade bort den och gjorde rent den.
Du borde åtminstone få en radering och sedan en ny läsning nu när lampan är släckt för att se om det är andra koder etc.
Svar från Peugeot
"
Hej.
Bra att du lyckades lösa det. Självklart kunde vår mekaniker testat att spraya 556 men det är ju endast en provisorisk lösning. Vi vill alltid lösa problemet permanent och för att säkerställa funktionen så behöver gyrometern bytas. Med tanke på bilens mil och ålder så förstår jag om du tycker att denna lösning är tillräcklig. Kan jag hjälpa dig med något annat så hör av dig."
"
Hej.
Bra att du lyckades lösa det. Självklart kunde vår mekaniker testat att spraya 556 men det är ju endast en provisorisk lösning. Vi vill alltid lösa problemet permanent och för att säkerställa funktionen så behöver gyrometern bytas. Med tanke på bilens mil och ålder så förstår jag om du tycker att denna lösning är tillräcklig. Kan jag hjälpa dig med något annat så hör av dig."
Det roliga är att nu är det väl itne gyrometer du tagit loss och gjort rent eftersom bilden ser olika ut eller nu kanske det är den?
Men jag har svårt att tro att de tog loss den första gången.
Och om de gjorde det och så att den var ärgad varför ge offert på helt andra delar?
Innan man ger kunden en offert på byte av abs givare så testar man den är den hel, även fast diagnostiken säger det.
Är givaren mätt hel så kontrollerar man modulen även om den ej har pekats ut med felkod man testar den.
Man testar givarna det är därför man lämnar in bilen till märkesverkstad för att de med säkerhet kan testa med annan del antingen testar de givaren eller så har de en testgivare som används när man mekar.
Man låter inte kunden byta delar i felsökningssyfte.
Och om de gjorde det och så att den var ärgad varför ge offert på helt andra delar?
Innan man ger kunden en offert på byte av abs givare så testar man den är den hel, även fast diagnostiken säger det.
Är givaren mätt hel så kontrollerar man modulen även om den ej har pekats ut med felkod man testar den.
Man testar givarna det är därför man lämnar in bilen till märkesverkstad för att de med säkerhet kan testa med annan del antingen testar de givaren eller så har de en testgivare som används när man mekar.
Redigerat:
Ha ha vem vet, gissar dock på gyrometern, den där snöklädda klumpen som jag lossade 2 muttrar ifrån ... Men köper inte riktigt Peugeots svar ang långsiktigheten... Denna delen kanske håller resten av bilens livslängd och dom som du säger hade ju upptäckt att den funkade om dom tagit loss den och testat med givare.. Frågade ändå dom om gyrometern var funktionstestad och den var kass fick jag som svarAndy78 skrev:Det roliga är att nu är det väl itne gyrometer du tagit loss och gjort rent eftersom bilden ser olika ut eller nu kanske det är den?
Peugeotlig service, vi byter allt på din bekostnad
prova nåt i stil med
http://biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Oxidrengoring-36523/
http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCA8 OXIDECLEAN.PDF
Brukar säljas på lite alla möjliga ställen.
Exakt vart satt den där klumpen där du lossade 2 muttrar ifrån?
http://biltema.se/sv/Bilvard/Ovrigt/Oxidrengoring-36523/
http://www.crcind.com/wwwcrc/tds/TCA8 OXIDECLEAN.PDF
Brukar säljas på lite alla möjliga ställen.
Exakt vart satt den där klumpen där du lossade 2 muttrar ifrån?