A
Brotorpet skrev:
De får nog fundera först på om han är ett trovärdigt vittne..
Han är ingett vittne Kenneth.

Rejäl skrev:
Som tur är så har det inget med ägarförhållanderna att göra, sedan behöver man inte vittna mot närstående om han räknas dit i egenskap att han är ihop med dottern som äger bolaget vet jag inte..
Dom är ju inte mer ihop än att dom bor på olika adresser, så närstående känns långsökt.
Friends with benefits🤔 kanske 🤓

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
A
Jag tro att Kenneth har goda möjligheter att få sin bil tillbaka..
Det finns mer konkreta bevis om att bilen är hans kontra att Sarbas har haft den i sin besittning en gång..

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Jag tro att Kenneth har goda möjligheter att få sin bil tillbaka..
Det finns mer konkreta bevis om att bilen är hans kontra att Sarbas har haft den i sin besittning en gång..
Kanske, men samtidigt påstår han att han är beroende av bilen ( men har inga problem med att låta den vara på verkstad i tre dar trots att det inte är något fel på bilen).

Det finns noll anledning att serbaz ska ha bilen i sin besittning och köra runt i den på kvällstid hemmavid då den är full körbar och Kenneth skulle lika gärna kunna ha bilen i garaget hemma, utföra sina ärenden och köra den till verkstaden när dom där delarna ( vad det nu kan vara för något) kommit till verkstaden.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Någon som ser något knepigt här?
Bilservicefaktura för Renault Captur, inklusive tjänster som däckbyte, oljebyte och säkerhetskontroller med artikelnummer, antal och pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Typ vilka delar som tar tre dagar att få levererade efter "fel- leverans"?

5.5 liter motorolja i en Captur 1.3 😂

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:
Någon som ser något knepigt här?
[bild]
Meningslöst att fokusera på Sarbas okunskap när det kommer till siffror o datum.

D Dilato skrev:
Dom är ju inte mer ihop än att dom bor på olika adresser, så närstående känns långsökt.
Friends with benefits🤔 kanske 🤓
Du tror inte det är för att annars hade kfm besökt även Åsa och hittat en del av hans egendom där. Säkrast då att vara skriven någon annanstans. Men det är bara en av flera möjligheter.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Meningslöst att fokusera på Sarbas okunskap när det kommer till siffror o datum.
Jag håller inte med, det är kärnan i hela upplägget.

Petitess men illustrativt:
Renault Capturen rymmer max 4.5 liter motorolja inkl filter men dom tar betalt för 5.5 liter ( på offerten).

Serbaz vet detta ( som kompetent mekaniker) och Kenneth vet också ( han har drivit firman i tre år).

Ingenstans verkar det som om någon inblandad har någon koll på något, så inte undra på att firman går åt helvete...

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det är kompispris i familjen 😀. Debiterar några extra liter olja och 200 kr litern över vad jag köper samma på femlitersdunk.
Att han får kvitto på dotterns verkstad ger ett ärligt intryck 👍

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
Det är kompispris i familjen 😀. Debiterar några extra liter olja och 200 kr litern över vad jag köper samma på femlitersdunk.
Att han får kvitto på dotterns verkstad ger ett ärligt intryck 👍
Du verkar ha liten insyn i hur det fungerar, de flesta lämnar/anlitar firmor man känner ingett konstig all med det.

Rejäl skrev:
Du verkar ha liten insyn i hur det fungerar, de flesta lämnar/anlitar firmor man känner ingett konstig all med det.
Brukar du också betala 3 gånger så högt oljepris hos din dotters firma? Mest för att det är kul att det går bra för hennes firma och att det känns bra att betala lite extra moms och vinstskatt?

• Gilla
Rooney och 3 till
  • Laddar…
A
D Dilato skrev:

Renault Capturen rymmer max 4.5 liter motorolja inkl filter men dom tar betalt för 5.5 liter ( på offerten).
Kanske skickar med en liter.

https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-ar-captur-oljetorstig
D Dilato skrev:
Serbaz vet detta ( som kompetent mekaniker) och Kenneth vet också ( han har drivit firman i tre år).
Du tror inte att han bara var med i styrelsen i tre år?
D Dilato skrev:
Ingenstans verkar det som om någon inblandad har någon koll på något, så inte undra på att firman går åt helvete...
Tvärtom om dom kan fakturera mer material än vad som använts så borde det bli överskott, men det verkar inte stämma med boksluten.
D Dilato skrev:

Googlar man på modellen så anges faktiskt oljevolymen till 5,5l. Men det var ett rejält påslag på oljan. Visserligen är det en extra dyr renaultolja. Men ändå.

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
A
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Brukar du också betala 3 gånger så högt oljepris hos din dotters firma? Mest för att det är kul att det går bra för hennes firma och att det känns bra att betala lite extra moms och vinstskatt?
Normalpris menar du? Alla är inte så näriga/snåla som du😉

• Haha
Tomtom79
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Vill jag sponsra min dotter så ger jag henne kontant i handen utan att gå omvägen via ny moms och nya arbetsgivaravgifter..plus bolagskatt. men nu är ju jag troligen smartare än Kenneth 😉

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.