51 923 läst · 657 svar
52k läst
657 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
På vägen hem från bilfirman tog Kronofogden Kenneth Westlins nyservade bil.Den anställda som körde bilen visade sig nämligen ha skulder – och nu försöker Kenneth bevisa att bilen är hans för att få tillbaka den.
– Ska jag betala av en annan människas skuld, säger Kenneth Westlin, 61.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/o3GagV/kronofogden-tog-kenneths-bil-bilmekanikern-hade-skulder
Ja visst är detta lite att gå för långt för att det finns en liten del i samhället som missköter sig..M Mr_Lotuz skrev:
Ja det är en befogad fråga att ställa till våra myndigheter!K K043 skrev:
Vi har inte längre det fria landet Sverige som en gång fanns där man ansågs oskyldig till motsatsen bevisats😢
Jag tror Kenneth har stor chans att vinna detta i rätten, men det är fördjävligt att en rörelsehindrad oskyldig person ska fråntas sitt enda färdmedel..
Vad är det för inspektörer Kronofogden har som ingriper i dessa ärenden? Har dom ingen känsla eller vett kvar kan man ju undra..
Vad är det för inspektörer Kronofogden har som ingriper i dessa ärenden? Har dom ingen känsla eller vett kvar kan man ju undra..
Snart kommer du säkert att bli misstänkt att du undanhåller medel på ditt konto som en skuldsatt äger, om du Swishat något till denne...dom kommer att anse att dom pengarna på ditt konto egentligen tillhör den skuldsatte..🤔😳B Betongapa skrev:
Verkstaden för givetvis skaffa tillbaka allt skaffa dig en ny bil, men anställd av verkstaden, altså verkstadens ansvarar för din bilRejäl skrev:Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
På vägen hem från bilfirman tog Kronofogden Kenneth Westlins nyservade bil.
Den anställda som körde bilen visade sig nämligen ha skulder – och nu försöker Kenneth bevisa att bilen är hans för att få tillbaka den.
– Ska jag betala av en annan människas skuld, säger Kenneth Westlin, 61.
[länk]
Jag fick i dag meddelande om uppdateringar av villkoren för Swish där dom preciserat att dom kan stänga av dig från tjänsten om dom misstänker något.Rejäl skrev:
Behövs inga bevis på något, det räcker med misstanke ..