67 114 läst ·
657 svar
67k läst
657 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Dom är ju inte mer ihop än att dom bor på olika adresser, så närstående känns långsökt.Rejäl skrev:
Friends with benefits🤔 kanske 🤓
Kanske, men samtidigt påstår han att han är beroende av bilen ( men har inga problem med att låta den vara på verkstad i tre dar trots att det inte är något fel på bilen).Rejäl skrev:
Det finns noll anledning att serbaz ska ha bilen i sin besittning och köra runt i den på kvällstid hemmavid då den är full körbar och Kenneth skulle lika gärna kunna ha bilen i garaget hemma, utföra sina ärenden och köra den till verkstaden när dom där delarna ( vad det nu kan vara för något) kommit till verkstaden.
Du tror inte det är för att annars hade kfm besökt även Åsa och hittat en del av hans egendom där. Säkrast då att vara skriven någon annanstans. Men det är bara en av flera möjligheter.D Dilato skrev:
Jag håller inte med, det är kärnan i hela upplägget.Rejäl skrev:
Petitess men illustrativt:
Renault Capturen rymmer max 4.5 liter motorolja inkl filter men dom tar betalt för 5.5 liter ( på offerten).
Serbaz vet detta ( som kompetent mekaniker) och Kenneth vet också ( han har drivit firman i tre år).
Ingenstans verkar det som om någon inblandad har någon koll på något, så inte undra på att firman går åt helvete...
Du verkar ha liten insyn i hur det fungerar, de flesta lämnar/anlitar firmor man känner ingett konstig all med det.P Pin skrev:
Brukar du också betala 3 gånger så högt oljepris hos din dotters firma? Mest för att det är kul att det går bra för hennes firma och att det känns bra att betala lite extra moms och vinstskatt?Rejäl skrev:
Kanske skickar med en liter.D Dilato skrev:
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-ar-captur-oljetorstig
Du tror inte att han bara var med i styrelsen i tre år?D Dilato skrev:
Tvärtom om dom kan fakturera mer material än vad som använts så borde det bli överskott, men det verkar inte stämma med boksluten.D Dilato skrev:
D Dilato skrev:Jag håller inte med, det är kärnan i hela upplägget.
Petitess men illustrativt:
Renault Capturen rymmer max 4.5 liter motorolja inkl filter men dom tar betalt för 5.5 liter ( på offerten).
Serbaz vet detta ( som kompetent mekaniker) och Kenneth vet också ( han har drivit firman i tre år).
Ingenstans verkar det som om någon inblandad har någon koll på något, så inte undra på att firman går åt helvete...
Googlar man på modellen så anges faktiskt oljevolymen till 5,5l. Men det var ett rejält påslag på oljan. Visserligen är det en extra dyr renaultolja. Men ändå.
Vill jag sponsra min dotter så ger jag henne kontant i handen utan att gå omvägen via ny moms och nya arbetsgivaravgifter..plus bolagskatt. men nu är ju jag troligen smartare än Kenneth 😉Tomtom79 skrev: