72 911 läst ·
742 svar
73k läst
742 svar
Bilmekanikern hade skulder – då tog Kronofogden Kenneths bil
Problemet är när det handlar om tjänster som bankid och swish som man i princip är beroende av. När det gäller fysiska butiker måste det ju till ett domstolsbeslut för att kunna porta någon.
Bankid håller jag med om att man är beroende av men inte kan det väl vara så illa i Sverige att man är beroende av Swish?D Daniel 109 skrev:
Låter som ett oljebyte enligt mig.U ullak40 skrev:
Vid service så ingår det ju lite andra saker som ska bytas ibland beroende på miltal och motor. Som tex kamrem, tändstift, bränslefilter och friskluftsfilter.
Jag hoppas dom iaf byter luftfilter också.
IKEA i Uppsala har just nu temporärt portat ALLA presumtiva kunder 😂 !D Daniel 109 skrev:
Det är alltid butikschefen, som bestämmer VAD och OM någon får köpa en VISS vara. Däremot kan man inte hindra någon från att beträda en offentlig affärslokal utan domstolens godkännande.
Håller inte med Swish och BankID är de flesta beroende av då kontanter inte mottages i många butiker längre..HasseTeknik skrev:
Ja men snälla du det gäller ju dom anställda med😉HasseTeknik skrev:
Poängen är väl att du borde göra det. Om du inom de områden du kan något ständigt ser rena felaktigheter, varför skulle det vara annorlunda inom andra områden?Brotorpet skrev:
Så du menar att jag borde misstro medier? Detta handlar väl inte om vad jag tror utan mitt ursprungliga inlägg handlade om att ta reda på mer innan man tar ställning i frågan utan all fakta.jonmo skrev:
Vill man hjälpa ungdomar/föreningar så är det Swish som gäller vid köp, kontanter är borttagna att hantera för dem i vårt område.N Niq skrev:
Är väl inte prioriterat köp men en viktig samhällsfunktion för ideella föreningars ungdomsverksamhet.
Lite OT, men när jag jobbade på verkstad för många år sen hade vi en fastställd sträcka att provköra på.
Den sträckan fanns även upptagen hos verkstadens försäkringsbolag, vi var fullt försäkrade på den sträckan om nått skulle hända, men gav vi oss utanför den var vi på svag is.
Om en bil behövde provköras längre fick kunden skriva på ett tillstånd.
Det var samma när jag för ännu längre sen jobbade på SL, provkörning av buss fick bara ske på en bestämd sträcka.
Den sträckan fanns även upptagen hos verkstadens försäkringsbolag, vi var fullt försäkrade på den sträckan om nått skulle hända, men gav vi oss utanför den var vi på svag is.
Om en bil behövde provköras längre fick kunden skriva på ett tillstånd.
Det var samma när jag för ännu längre sen jobbade på SL, provkörning av buss fick bara ske på en bestämd sträcka.
Av någon anledning är det tydligen så att kronkalle inte utmäter leasingbilar eller hyrda bilar. (Jag förstår inte varför, det borde ju inte vara någon skillnad) Här finns ju en öppning till en affärsidé. Starta ett leasingbolag som leasar (billiga) bilar till skuldsatta.
Jag tror förresten inte de tar bilar som är intecknade heller.
Jag tror förresten inte de tar bilar som är intecknade heller.
Jag antar att det har med rånrisken att göra. Det är ju tråkigt att den är så stor att det behövs alternativa betalsätt. Om man inte har swish och ändå vill understöda dessa föreningar så antar jag att man kan donera en summa på deras konto.A AndersS skrev:
Jag har inte koll på exakt hur swish fungerar men hur vet ungdomarna som säljer saker att dom fått pengarna?