P
Brotorpet skrev:
Bilen står på Kenneth enligt merinfo men den kan ju användas av nån annan. Det är ju så s.k bilmålvakt fungerar
Så du menar att dom har hittat på verkstadbesöket vilket Kenneth säkerligen har betalt för?

• Gilla
Allmäntvetgirig och 1 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Bilen står på Kenneth enligt merinfo men den kan ju användas av nån annan. Det är ju så s.k bilmålvakt fungerar
Men har Kenneth en annan bil också, eller är mekanikern hans James som sköter behövlig transport?

Väldigt enkelt. Polisanmäl bilstöld. Du står ju som som ägare hos transportstyrelsen, kvitton på bilköp, försäkring bla finns väl. Då du inte inte får tillgång till din egendom är det ju stöld Dvs egenmäktigt förfarande av annans tillgång då är det ju stöld. Annars kan man väl stjäla vad som helst om inte den bevisningen håller.

• Gilla
nissebrun och 3 till
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Så du menar att dom har hittat på verkstadbesöket vilket Kenneth säkerligen har betalt för?
Menar ingenting, jag ser så mycket felaktigheter i tidningar och det är viktigt att lyfta in all fakta.

• Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
P
P Peter Johansson3526 skrev:
Väldigt enkelt. Polisanmäl bilstöld. Du står ju som som ägare hos transportstyrelsen, kvitton på bilköp, försäkring bla finns väl. Då du inte inte får tillgång till din egendom är det ju stöld Dvs egenmäktigt förfarande av annans tillgång då är det ju stöld. Annars kan man väl stjäla vad som helst om inte den bevisningen håller.
Den nya förverkande lagen ger tyvärr myndigheter rättigheter som dom inte borde ha😢

https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...-forfarandet-vid-forverkande-av_sfs-2024-782/

• Gilla
  • Arg
Graffen och 2 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Menar ingenting, jag ser så mycket felaktigheter i tidningar och det är viktigt att lyfta in all fakta.
Att gå ur styrelsen är ju enda sättet att isolera sig från Bolagets verksamhet ekonomiskt.
Kenneth är ju från det datumet inte ansvarig för något som har med bolaget att göra, och definitivt inte med någon anställd.

En bra affärside för fogden skulle kunna vara att se till att någon skuldsatt med körkort provkör en dyr bil ...och voila! skulden betald och bilfirman 😂

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Att gå ur styrelsen är ju enda sättet att isolera sig från Bolagets verksamhet ekonomiskt.
Kenneth är ju från det datumet inte ansvarig för något som har med bolaget att göra, och definitivt inte med någon anställd.

En bra affärside för fogden skulle kunna vara att se till att någon skuldsatt med körkort provkör en dyr bil ...och voila! skulden betald och bilfirman 😂
Vågar dom inte för stora bilföretag har muskler och advokater då jävlar!
Men att sätta dit Svenssons är enkelt speciellt handikappade det är dom någ extra stolta över hos KFM tror du inte det?

• Gilla
  • Haha
Swedejohn och 4 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Här kan jag inte hålla med mer. Det är fascinerande hur Gell-Mann-amnesi är så allestädes närvarande!

https://en.wikipedia.org/wiki/Gell-Mann_amnesia_effect

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Vågar dom inte för stora bilföretag har muskler och advokater då jävlar!
Men att sätta dit Svenssons är enkelt speciellt handikappade det är dom någ extra stolta över hos KFM tror du inte det?
Nja, det senaste ( handikappade) i ditt inlägg håller jag inte med om.
Men att dom inte längre försöker att vara opartiska är tydligt, en skuldsatt i besittning av något av värde ( oavsett verkligt ägarförhållande) anses numera vara lovligt byte, oavsett vilken skada det åsamkar verklig ägare.

Ett fenomen som finns i USA, "civil forfeiture" där staten beslagtar medborgarens tillgångar utan bevis på något brottsligt.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
Nja, det senaste ( handikappade) i ditt inlägg håller jag inte med om.
Man måste ju få överdriva lite😉
D Dilato skrev:
Men att dom inte längre försöker att vara opartiska är tydligt, en skuldsatt i besittning av något av värde ( oavsett verkligt ägarförhållande) anses numera vara lovligt byte, oavsett vilken skada det åsamkar verklig ägare.

Ett fenomen som finns i USA, "civil forfeiture" där staten beslagtar medborgarens tillgångar utan bevis på något brottsligt.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Den nya förverkande lagen ger tyvärr myndigheter rättigheter som dom inte borde ha😢

[länk]
Verkar vara en hund begravd nånstans. Läser man lag dokumentet så kan tydligen en enskild polisman med sunt förnuft välja att inte ingripa om det inte finns uppenbara misstankar

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
P Peter Johansson3526 skrev:
Verkar vara en hund begravd nånstans. Läser man lag dokumentet så kan tydligen en enskild polisman med sunt förnuft välja att inte ingripa om det inte finns uppenbara misstankar
Ja det tror jag med att det finns något mer än artikeln i Aftonbladet visar..
Men sedan är jag inte med att alla poliser innesitter sunt förnuft längre, har varit med om för mycket skit senaste åren med inbrott, trafiksituationer mm. där dom brister och endast gör det minsta möjliga gör att inte själva hamna där bryderier..

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Brotorpet skrev:
Det blir ju intressant att se om det råkar vara just den bilfirman som bilen varit hos och serviceteknikern visar sig vara en "bekant", kanske till och med råkat bo på samma adress som dottern. Det är ju lite skumt att just bilfirman inte omnämns när det ju kan vara intressant för gemene man att inte låta dem köra hem ena bil...

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
P
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Det blir ju intressant att se om det råkar vara just den bilfirman som bilen varit hos och serviceteknikern visar sig vara en "bekant", kanske till och med råkat bo på samma adress som dottern. Det är ju lite skumt att just bilfirman inte omnämns när det ju kan vara intressant för gemene man att inte låta dem köra hem ena bil...
Den firman har inte haft någon omsättning enligt Allabolag, samt att Kenneth är inte med i styrelsen längre..

• Skärmbild från Allabolag med information om befattningar i Imotor Göteborg AB, visar namnen Åsa Nadja Cyan Westlin och Sven Arne Lennart Holmgren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diagram över omsättning för Imotor Göteborg AB från Allabolag.se, visar noll omsättning för åren 2021-2023.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Intressant, berätta vad som står i domen.

Intressant, men hur går detta ihop? Har man mätt ut Kenneths bil för att Kenneth har skulder, eller för att den som körde den har skulder?
För att den som körde den hade skulder hos kronofogden. ( Mekanikern )

• Gilla
Anonymiserad 135652
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.